به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۲۲ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب : ۱۷۹۶۴۹
ترامپ با كنایه به دولت اوباما، برای امضای برجام:

وقتی آنها فریاد می‌زنند مرگ بر آمریکا، شما چطور توافق امضا می‌کنید؟

گروه سیاسی: رئیس جمهور آمریکا گفت: ایران امروز کار‌های گذشته را انجام نمی‌دهد و بیشتر به آمریکا احترام می‌گذارد،آن‌ها دچار تورم چشمگیری هستند، پول آن‌ها آن‌قدر بی‌ارزش است که نمی‌توان قرص نانی با آن خرید.
وقتی آنها فریاد می‌زنند مرگ بر آمریکا، شما چطور توافق امضا می‌کنید؟
دونالد ترامپ در کاخ سفید و در حضور جمعی از خبرنگاران درباره ایران افزود: «ایران اکنون به خاطر تحریم‌ها و بقیه چیزهای دیگر، کشوری متفاوت از آن چیزی هست که من به اینجا [کاخ سفید] آمدم. وقتی من به اینجا آمدم آن‌ها در همه جا بودند، ایجاد ترور کرده و مشکلاتی به بار می‌آورند. آن‌ها اکنون بسیار بیشتر از قبل به آمریکا احترام می‌گذارند. آن‌ها دچار تورم چشمگیری هستند، پول آن‌ها آن‌قدر بی ارزش است که نمی‌توان قرص نانی با آن خرید. من مایلم درباره این مشکلات به آن‌ها کمک کنم» وی همچنین با كنایه به دولت اوباما، گفت: ایرانی‌ها هنگام «امضا کردن» توافق هسته‌ای برجام شعار «مرگ بر آمریکا» سر می‌دادند، شما چطور توافق امضا می‌کنید وقتی فریاد می‌زنند مرگ بر آمریکا؟»
از سوی دیگر، نماینده آمریکا در جلسه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، گزارش آژانس در خصوص کار ایران با سانتریفیوژهای پیشرفته را نقض برجام دانست اما در عین حال تاکید کرد: آمریکا برای مذاکره و رسیدن به توافقی جامع با ایران و پایان دادن به رفتار بی ثبات کننده ایران در منطقه آمادگی دارد

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران دیروز با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت که جنگ اقتصادی رئیس جمهوری آمریکا علیه ایران تروریسم است و تا زمانی که به اقدامات تروریستی پایان ندهند ما هرگز با آنها گفت‌وگو نخواهیم کرد.
برچسب ها: دونالد ترامپ