کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هوای تهران گرم‌تر و آلوده خواهد شد

فارس , 22 خرداد 1398 ساعت 14:43

گروه جامعه: مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به تداوم روند افزایشی دمای تهران گفت: برخی ساعات امروز هوا در آستانه شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس جامعه قرار خواهد گرفت.


حسین شهبازی در ارتباط با هوای پایتخت گفت: بر اساس نتایج حاصل از پیش بینی وضعیت کیفیت هوا در ایستگاه مهرآباد، انتظار می‌رود در صبحگاه بیست و دومین روز خرداد به دلیل کاهش میزان ناپایداری جوی و ازدیاد حجم تردد خودروها در سطح شهر، افزایش نسبی در غلظت برخی آلاینده ها از جمله ذرات معلق مشاهده شود.او افزود:همچنین در طول روز جاری (چهارشنبه) همراه با افزایش تابش نور خورشید و حضور آلاینده های لازم، شرایط برای تولید آلاینده ازن فراهم خواهد شد و به تدریج بر غلظت آلاینده‌ها افزوده شده، به صورتی که طی برخی ساعات وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران از لحاظ این آلاینده در آستانه شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: به تدریج با تغییر شرایط جوی تا بعدازظهر، برخی ساعات همراه با افزایش وزش باد بوده که در بهبود کیفیت هوای پایتخت موثر خواهد بود.او بیان داشت: این وضعیت جوی تا روز پنجشنبه کم و بیش تداوم خواهد داشت و برخی ساعات بعدازظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد است. از این رو انتظار می‌رود در طول روز پنجشنبه به طور موقت بر غلظت برخی آلاینده‌ها از جمله آلاینده ازن و ذرات معلق افزوده شود.شهبازی خاطرنشان کرد: همچنین همراه با ناپایداری های جوی تا بعدازظهر، وزش باد در عصرگاه احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال داشته باشد. همچنین تا روز آینده دما روند افزایشی خواهد داشت.


کد مطلب: 179672

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/179672/هوای-تهران-گرم-تر-آلوده-خواهد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir