به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۲۲ ساعت ۲۲:۱۹
کد مطلب : ۱۷۹۶۹۹

۲فرد و یک نهاد عراقی مرتبط با ایران تحریم شدند

گروه بین‌الملل: آمریکا یک شرکت نفتی عراقی و دو نفر از شرکای آن را به دلیل داشتن پیوند با سپاه قدس ایران تحریم کرد.
۲فرد و یک نهاد عراقی مرتبط با ایران تحریم شدند
استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه ۲۲ خرداد اعلام کرد این شرکت عراقی به سپاه قدس، شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران کمک کرده تا با دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران صدها میلیون دلار اسلحه قاچاق کند. منوچین گفت: «وزارت خزانه‌داری (آمریکا) این اقدام را برای ممانعت از قاچاق اسلحه از سوی ایران انجام داده است. رژیم ایران از شبکه‌های قاچاق برای رساندن اسلحه به عاملان نیابتی سپاه قدس در عراق و نیز نیروهای داخلی خود استفاده می‌کند.»

وی افزود: «بخش مالی دولت عراق و به طور کلی نظام مالی بین‌المللی باید مراقب تاکتیک‌های فریبنده رژیم تهران باشند تا همدست نقشه‌های این رژیم در دور زدن تحریم‌های سپاه و سایر فعالیت‌های شوم آن نشوند.»
شرکت نفتی عراقی که هدف تحریم آمریکا قرار گرفته «شرکت منابع ثروت جنوب» یا SWRC نام دارد. این شرکت به طور دقیق‌تر از سوی آمریکا متهم شده است که ابتدا پول‌های دریافتی را در نظام مالی عراق صرف واسطه‌گری کرده و سپس بخشی از آن را به خرید قاچاق سلاح‌هایی اختصاص داده که به دست شبه‌نظامیان وابسته به سپاه قدس رسیده است.

دو فرد عراقی سهامدار این شرکت نیز که به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران خود مورد تحریم واقع شدند مکی کاظم‌ اسدی و محمد حسین حسنی نام دارند. به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم این شرکت و دو شهروند عراقی در راستای تحریم پیشین یک شهروند دیگر عراقی به نام ابو مهدی المهندس صورت گرفته است. المهندس مشاور قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران، متهم به مدیریت شبکه قاچاق اسلحه و دست داشتن در برخی عملیات خرابکارانه از جمله بمبگذاری در سفارتخانه‌های منطقه و ترور افراد در عراق است.