به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۲۳ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۱۷۹۷۲۷

معرفی‌لوازم کابینت،‌ریل آرام بند و ریل ساچمه‌ای

معرفی‌لوازم کابینت،‌ریل آرام بند و ریل ساچمه‌ای
گروه مشاغل:‌ کابینت یکی از عوامل بسیار موثر در ساخت و طراحی دکوراسیون آشپزخانه می‌باشد که با استفاده از یراق و تجهیزات متنوعی تکمیل و قابل استفاده خواهد شد. امروزه لوازم کابینت بسیار متنوع و کاربردی طراحی و تولید می‌شود که با استفاده از هر کدام می‌توانید علاوه بر استفاده راحت‌تر و بهتر از کابینت، جلوه دکوراسیون را زیباتر کنید. از انواع لوازم کابینت می‌توان به ریل آرام بند و ریل ساچمه ای اشاره کرد که هر کدام از آن‌ها دارای انواع متنوعی نیز می‌باشد. ریل آرام بند یک نوع ریل مخصوص برای انواع کشوی کابینت آشپزخانه می‌باشد که در انواع مختلف ساده، مخفی و ساچمه ای تولید می‌گردد. در این قسمت می‌توانید با انواع ریل ساچمه ای و همچنین ویژگی و کاربرد ریل آرام بند آشنا خواهید شد.

ویژگی و کاربرد ریل آرام بند
آرام بند بودن یک ویژگی بسیار مهم و کاربردی است که از بسیاری از آسیب‌ها مانند ضربه شدید به کابینت و یا کشو جلوگیری می‌کند. ریل آرام بند یکی از بهترین انواع ریل کشو کابینت می‌باشد که با نصب این مدل ریل می‌توانید مانع از شدت بسته شدن کشوی کابینت شوید. هر کدام از انواع ریل کشو می‌تواند ویژگی آرام بند بودن را داشته باشد. ریل مخفی، ریل ساچمه ای و... از مدل‌های مختلف ریل کشو بوده که با داشتن قابلیت آرام بند می‌تواند از شدت بسته شدن کشو کابینت جلوگیری کرده و کشو را بدون ایجاد هیچ گونه سر صدایی به آرامی ببندد. ریل آرام بند مخفی، ریل آرام بند ساچمه ای و ریل ارام بند بدنه دار از انواع ریل ارام بند می‌باشد که در برند و ابعاد متفاوت تولید و عرضه می‌گردد.

ریل آرام بند مخفی
همانطور که گفته شد ریل آرام بند باعث می‌شود تا کشوی کابینت به آرامی و کاملا بدون صدا بسته شود و مانع از آسیب و خرابی کشوی کابینت آشپزخانه می‌شود. ریل آرام بند مخفی علاوه بر این که باعث آرام بسته شدن کشو می‌شود، دکوراسیونی زیبا و یکدست برای آشپزخانه و کابینت ایجاد خواهد کرد. ریل آرام بند مخفی همانطور که از نامش پیداشت به صورت مخفی در زیر باکس کشو نصب شده که در هنگام باز و بسته کردن کشو کابینت دیده نخواهد شد. در واقع کل کشو بر روی ریل مخفی سوار شده و دیگر قابل دید نخواهد بود. ریل آرام بند مخفی در دو مدل نیمه فول و فول موجود می‌باشد. ریل آرام بند مخفی نیمه فول به این صورت است که تمام طول کشو از باکس خارج نخواهد شد و 8 الی 10 سانتی‌متر از انتهای کشو در باکس باقی خواهد ماند. اما با نصب ریل آرام بند مخفی فول تمامی کشو به صورت کامل از باکس خارج می‌شود. آرام بند بودن انواع ریل مخفی سبب شده تا جزء پر مصرف‌ترین ریل کشو باشد. شما می‌توانید انواع ریل آرام بند با ویژگی و کاربردهای متفاوت را در چوبینر مشاهده نمایید.


ریل آرام بند بدنه دار
کشو یک جز مهم در ساخت انواع کابینت است که می‌توان به جای صرف هزینه برای ساخت بدنه آن و تهیه یک ریل آرام بند به صورت جداگانه، یک ریل آرام بند بدنه دار را می‌توان با به صرفه‌ترین قیمت خریداری نمود. این مدل ریل آرام بند بدنه دار علاوه بر این که باعث آرام و بی صدا بسته شدن کشوی کابینت می‌شود، خود دارای یک بدنه‌ی مستحکم و مناسب است که با استفاده از آن دیگر نیازی به ساخت باکس جداگانه برای کشوی کابینت نخواهید داشت. 

قیمت ریل آرام بند
به دلیل تغییر متناوب قیمت ارز مرجع، قیمت ریل آرام بند نیز با توجه به این تغییرات متفاوت خواهد بود. آنچه که در خرید یک ریل آرام بند مهم است کیفیت و ابعاد ان می‌باشد که حتما باید دقت کنید تا یک سایز مناسب برای کشوی کابینت خود خریداری نمایید. بنابراین فیمت ریل آرام بند آخرین موردی است که به آن باید تجوه کنید.

انواع ریل ساچمه ای
ریل ساچمه ای از انواع ریل کشوی کابینت می‌باشد که بر عکس ریل فایر برای کشوهای سنگین طراحی شده است. این مدل ریل ساچمه ای دارای انواع مختلفی مانند ریل دو تکه ساچمه ای و ریل سه تکه ساچمه ای است که به دلیل داشتن ویژگی‌هایی همچون تنوع سایز، حرکت روان، قابلیت بیشتر باز شدن کشو و استحکام بالا از کاربردی بیشتری در صنعت برخوردار می‌باشد. ریل ساچمه ای در زیر کشو کابینت نصب شده و لنگه دیگر آن بر روی بدنه کار از داخل نصب می‌گردد و باعث حرکت روان کشو می‌شود.

ریل دو تکه ساچمه ای
ریل دو تکه ساچمه ای یک نوع ریل کاربردی است در داخل خود دارای ضامنی است که مانع از خارج شدن کامل کشو از داخل باکس می‌شود. این مدل ریل دو تکه ساچمه ای در ابعاد و سایزهای مختلفی تولید می‌شود که این امکان را می‌دهد تا تا برای هر نوع کشو با ابعاد مختلفی بتوانید ریل دو تکه ساچمه ای مناسب آن را تهیه و خریداری نمایید.

ریل سه تکه ساچمه ای
ریل سه تکه ساچمه ای همانند ریل دو تکه می‌باشد با این تفاوت که طول بیشتری از کشو خارج خواهد شد. این مدل ریل سه تکه ساچمه ای مانند ریل دو تکه ساچمه ای دارای ضامنی در داخل خود می‌باشد که از خارج شدن کامل کشو و بیرون آمدن آن از باکس جلوگیری می‌کند. ریل سه تکه ساچمه ای در انواع سایز 20 تا 100 سانتی‌متر تولید و عرضه می‌شود. شما می‌توانید انواع ریل دو تیکه و سه تیکه ساچمه ای را با قیمت کاملا مقرون به صرفه از فروشگاه اینترنتی چوبینر خریداری نمایید.

ریل آرام بند ساچمه ای
در کنار تمامی ویژگی و کاربردهای ذکر شده برای ریل ساچمه ای به قابلیت آرام بند بودن ریل نیز می‌توان اشاره کرد. ریل آرام بند ساچمه ای برای کشوهای سنگین کابینت آشپزخانه طراحی شده است که دارای تحمل وزن بسیار بالا و سنگینی نیز می‌باشد. آرام بند بودن این مدل ریل ساچمه ای سبب شده تا آسیب جدی به کشوی سنگین کابینت وارد نشود و کشو با شدت و با صدای بلند بسته نخواهد شد. 

قیمت ریل دو تیکه ساچمه ای و سه تیکه ساچمه ای
آنچه در خرید یک ریل ساچمه ای اهمیت دارد کیفیت و سایز مناسب آن می‌باشد که حتما باید بدان توجه کرد. ریل دو تیکه و سه تیکه ساچمه ای از پر مصرف‌ترین مدل‌های ریل کشوی کابینت بوده که قیمت آن با توجه به تغییر قیمت ارز مرجع، متغیر می‌باشد. شما می‌توانید انواع مدل‌های ریل دو تیکه ساچمه ای و ریل سه تیکه ساچمه ای را در وب سایت چوبینر مشاهده نمایید.