به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۲۳ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : ۱۷۹۷۵۷

سریال‌های رفقای فروغی روی آنتن!

گروه فرهنگ و هنر: نگاهی به سریال‌های چندماهه اخیر در شبکه سه نشان می‌دهد که تقریبا همه آنهایی که اخیرا در شبکه او برنامه روی آنتن داشتند، به شکلی از رفقا و همفکرانش هستند.
سریال‌های رفقای فروغی روی آنتن!
اینکه مدیران شبکه‌های سیما سریال‌های باکس نمایشی‌شان را به افراد همفکر با خود بدهند اصلا چیز جدیدی نیست.اتفاقی که همین حالا در ترکیب برنامه‌های مختلف سیما دیده می شود اما گاهی این توالی کمی پررنگ‌تر می‌شود.در شرایطی که رسما میان معاونت سیما و مدیریت شبکه سه خیلی ارتباطات تعاملی دیده نمی‌شود و حتی در خارج از چارچوب رسانه ملی افرادی چون محمود رضوی که در یک ساله گذشته بارها خود را سوی علی فروغی نشانده‌اند، به میرباقری می‌تازند، مدیر جوان شبکه سه مدام سعی می‌کند طیف خود را در این شبکه بیشتر و بیشتر مسلط کند.فروغی پس از کنار زدن برنامه ۹۰ و خارج کردن «حالا خورشید» از کنداکتور پخش، در سریال باکس شبانه ساعت ۹ شب که یکی از مهمترین بخش‌های نمایشی سیما است هم به نظر می‌رسد از طیف همفکرانش کمک گرفته است. اقلا مروری بر سریال‌های پخش شده چنین چیزی را نشان می‌دهد.

او برای عید سریال «زوج یا فرد» را روی آنتن داشت به کارگردانی محمدحسین لطیفی. سریالی که درباره ماجراهای زندگی یک مدیر میانی دولتی بود. سریالی که خیلی موفق نبود و در مقایسه با رقبایش در شبکه اول و دوم سیما، به آن سطح از مخاطب دلخواه نرسید. سریالی که البته بعدها گفته شد به دلیل تصویری که از مدیران دولتی در آن ارائه شده، انتقادهایی هم به همراه داشته است.این سریال را مجری برنامه «هفت» ساخته بود. برنامه‌ای که در دوره جدید آن، علی فروغی با حساسیتی ویژه به آن نظارت دارد.آنقدر که حتی خیلی از شب‌های جشنواره فیلم فجر، شخصا به پشت صحنه‌اش می‌رفت و سریال انتخابی عیدش را هم به مجری این برنامه داده بود.

بلافاصله بعد از این سریال و تا آغاز ماه مبارک رمضان آنها سریال «شرایط خاص» را به تهیه‌کنندگی سیدمرتضی فاطمی روی آنتن بردند. سریالی که البته قرار بود قبل از سریال «لحظه گرگ و میش» در کنداکتور شبکه سه باشد. فاطمی که پدرش از مدیران عالی رسانه ملی است و خودش هم از حلقه برنامه‌سازان جوان اصولگرای رسانه ملی محسوب می شود. او آن زمان سریالش را روی آنتن برد اما حالا معلوم نیست بعد از موفقیت «اختیاریه» و ماجرای مصاحبه ای که در یک کانال تلگرامی پرمخاطب در حمایت از عادل فردوسی‌پور انجام داده آن رفاقت گرم قدیمی میان‌شان پابرجا باشد.دیگر تهیه‌کننده‌ای که در ماه‌های اخیر در شبکه سه سریال داشته، شفیعی و شرکت صبا بوده‌اند. شفیعی «برادرجان» را با بازی درخشان استاد علی نصیریان، کارگردانی محمدرضا آهنج و نویسندگی سعید نعمت‌الله برای شبکه علی فروغی ساخت که مخاطبش از سایر رقبا بیشتر بود.

البته در همه یکسال گذشته شفیعی نزدیکی و رفاقت با فروغی را در بسیاری از جلدهای نشریه روزانه‌اش در حمایت از او نشان داده و نزدیکان به فروغی هم این نزدیکی فکری را رد نکرده‌اند.جدیدترین سریال شبکه سه هم «گاندو» نام دارد. سریالی درباره فساد اقتصادی آقازاده ها،درباره جاسوسی و یک اکشن پلیسی امنیتی که تهیه‌کنندگی آن را مجتبی امینی برعهده داد. او به عنوان مدیر موسسه آوینی فیلم این پروژه را با جواد افشار ساخته‌اند و روی آنتن علی فروغی دارند. این سریال از نظر فضای فکری شباهت زیادی به بسیاری از مستندهای ساخته شده توسط خود فروغی دارد و به نظر نزدیک ترین تولید محتوایی به ایده آل او باشد.و البته امینی کسی نیست غیر از تهیه‌کننده برنامه «هفت» شبکه سه!این نشان می‌دهد اقلا در فصل بهار۹۸ به طور اتفاقی یا به خواست فروغی تمام آنهایی که باکس نمایشی ساعت ۹ شب شبکه سه را در اختیار داشتند از نظر نوع فکری و رفاقت به او نزدیک هستند.
مرجع : خبر آنلاین
برچسب ها: تلویزیون