کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

CNN: حادثه دریای عمان ناشی از مین بوده است

23 خرداد 1398 ساعت 23:39


گروه بین‌الملل: شبکه خبری سی‌ان‌ان ادعا کرده است که انفجارهای صبح پنج‌شنبه که دو نفتکش را در دریای عمان هدف قرار داد، ناشی از مین‌های چسبنده بوده است.
بر اساس این ادعا، خدمه یک ناوشکن آمریکایی به‌نام «بین‌بریج» مین‌های چسبنده منفجر نشده را در پهلوی یکی از کشتی‌های آسیب‌دیده مشاهده کرده‌اند. مین‌های چسبنده همان ادواتی هستند که ادعا شده بود حوادث فجیره نیز ناشی از آنها بوده است. صبح روز پنج‌شنبه دو نفتکش در دریای عمان دچار حادثه شدند. خدمه این دو نفتکش آسیبی ندیده‌اند اما نفتکش‌ها متحمل آسیب شده‌اند.
واشنگتن و تل‌آویو ساعاتی پس از این حمله تلاش کردند ایران را مقصر حادثه جلوه دهند، این در حالی بود که سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از این حوادث ابراز نگرانی کرده و وزیر امور خارجه نیز در توئیتی، وقوع چنین انفجارهایی را بسیار مشکوک توصیف کرده بود. وزارت تجارت ژاپن اعلام کرده است دو نفتکش حادثه‌دیده در دریای عمان حامل «محموله متعلق به ژاپن» بوده‌اند. یکی از این دو نفتکش متعلق به شرکتی سنگاپوری است که آن را اجاره کرده است.

اتحادیه عرب و کویت خواستار ورود شورای امنیت به حادثه عمان شدند
اتحادیه عرب و وزارت خارجه کویت خواستار پاسخ شورای امنیت سازمان ملل به حوادث امروز در دریای عمان شدند. «احمد ابوالغیط»، دبیر کل اتحادیه عرب در واکنش به حادثه حمله به دو نفتکش‌ در آبهای دریا عمان، از شورای امنیت سازمان ملل خواست به این حادثه ورود کند. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، ابوالغیط پنجشنبه (۲۳ خرداد) طی سخنرانی خود در شورای امنیت، رئیس این شورا را خطاب قرار داد و گفت: «تحولات خطرناک [در منطقه] می‌طلبد که شورای عالی شما در برابر کسانی که پشت این خطرات هستند، بایستد». دبیر کل اتحادیه عرب همچنین در خصوص شعله‌ور شدن آتش در منطقه هشدار داد.
در همین ارتباط، وزیر خارجه کویت نیز حادثه امروز در دریای عمان را محکوم کرد و خواستار مداخله شورای امنیت سازمان ملل در این حادثه شد.
 


کد مطلب: 179767

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/179767/cnn-حادثه-دریای-عمان-ناشی-مین-بوده

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir