کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جهان تحمل درگیری‌ دیگری در منطقه را ندارد

دبیرکل سازمان ملل: باید سریعا مشخص شود حمله به كشتی‌ها كار كیست

23 خرداد 1398 ساعت 23:54

گروه بین‌الملل: حمله به دو نفتکش در دریای عمان موجب بروز نگرانی‌های زیادی در جامعه جهانی شده و دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به بروز جنگی دیگر در منطقه خلیج فارس به شدت هشدار داد و افزود: باید هر چه سریع‌تر مشخص شود که این حملات از سوی چه کسانی صورت گرفته است. 


بنا به گزارش خبرگزاری آلمان، سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه اعلام کرد که شورای امنیت برای بررسی بیشتر موضوع حمله مشکوک به دو نفتکش در دریای عمان جلسه فوق‌العاده تشکیل خواهد داد. آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد نیز روز پنج‌شنبه حمله به کشتی‌های نفتی در دریای عمان را به شدت محکوم کرد و هشدار داد که "جهان نمی‌تواند درگیری دیگری را در منطقه خلیج فارس تحمل کند". دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار "روشن شدن حقایق" درباره این حمله شد.
چند تن از دیپلمات‌های سازمان ملل به خبرگزاری آلمان گفته‌اند که "ایالات متحده امریکا خواستار برگزاری نشست فوق‌‌العاده شورای امنیت در این باره در روز پنج‌شنبه در پشت درهای بسته" شده است.  دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: «من با نگرانی بسیار از خبر حادثه تنگه هرمز مطلع شدم. من هر گونه حمله به کشتی‌های غیر نظامی را به شدت محکوم می‌کنم.» گوترش افزود که باید هر چه سریع‌تر مشخص شود که این حملات از سوی چه کسانی صورت گرفته است. 
مقام‌های رسمی ایران حمله به دو نفتکش مرتبط با ژاپن در تنگه هرمز را "حادثه مشکوک" خواندند. محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، در واکنش به حریق دو نفتکش در دریای عمان در نزدیکی تنگه هرمز نوشت: «واژه "مشکوک" برای آنچه امروز صبح رخ داد نارساست و وصف حادثه را از مشکوک فراتر برد.» اتحادیه اروپا در این میان خواستار "بیشترین میزان خویشتن‌داری" در این حادثه شده است. اتحادیه اروپا همچنین نسبت به افزایش تنش در آب‌های جنوب ایران هشدار داد.


کد مطلب: 179770

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/179770/دبیرکل-سازمان-ملل-باید-سریعا-مشخص-شود-حمله-كشتی-ها-كار-كیست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir