به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۲۴ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۱۷۹۷۹۰

سناتور امریكایی: تحریم ایران را باید افزایش داد

گروه بین‌الملل: سناتور ارشد حزب جمهوریخواه آمریکا در پی حمله به دو نفتكش در دریای عمان خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران شد.
سناتور امریكایی: تحریم ایران را باید افزایش داد
لیندسی گراهام گفت:دولت واشنگتن باید در پاسخ به حملاتی که روز گذشته علیه ۲ نفتکش در دریای عمان اتفاق افتاد؛ تحریم‌های بیشتری را علیه تهران اعمال کند. امیدوارم نمایندگان دولت ترامپ با مراجعه به کنگره، فشار تحریم‌ها علیه ایران را افزایش دهند. ایران باید از بابت تنش‌زایی متحمل رنج شود و تحریم‌های بیشتر پاسخی مناسب به این اقدام است.

مارکو روبیو، دیگر سناتور جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا هم  گفت: رسانه‌هایی که گزارش‌ می‌کنند که مشخص نیست عامل حملات در دریای عمان کیست، دلیل این مسئله هستند که جمهوری اسلامی فکر می‌کند می‌تواند قسر در برود. اگر این حملات کار جمهوری اسلامی نبوده پس کار چه کسی بوده است؟ نیروی دریایی سپاه تنها نهادی در منطقه است که توانایی انجام چنین کاری را دارد. روبیو افزود: مقصر حمله دیروز به یک فرودگاه غیرنظامی در عربستان، که توسط حوثی‌ها و به وسیله موشک‌های تهیه شده به دست سپاه پاسداران انجام شد، نیز جمهوری اسلامی است. وی همچنین گفت: کسانی که نسبت به نقش جمهوری اسلامی در این حملات شک دارند باید به ما بگویند که چه کسی را عامل این حملات می‌دانند؟

گفتنی است جمهوری اسلامی ایران هرگونه دخالت در این حادثه را رد کرده و با توجه به اینکه محموله کشتی‌ها متعلق به ژاپن بوده است، محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران، همزمانی این رویداد با سفر شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن به تهران را دلاتی بر مشکوک بودن کل ماجرا توصیف کرد. محمدجواد ظریف روز گذشته در توییت خود در واکنش به اتهام‌زنی آمریکا علیه ایران مبنی بر دست داشتن در حملات به دو نفتکش در دریای عمان نوشته بود: این که ایالات متحده فوراً و بدون ذره‌ای شواهد عینی یا هر اماره‌ای، به اتهام پراکنی علیه ایران دست می‌زند، تنها این را کاملاً آشکار می‌کند که تیم بی در حال حرکت به سوی یک نقشه جایگزین است: خرابکاری در دیپلماسی (از جمله در اقدامات شینزو آبه) و سرپوش گذاشتن بر تروریسم اقتصادی علیه ایران.
برچسب ها: لیندسی گراهام