کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خواص حیرت‌انگیز پودر سفیده تخم مرغ

25 خرداد 1398 ساعت 8:09


گروه سلامت؛ پودر سفیده تخم‌مرغ یک ماده مفید برای کسانی است که به سلامتی خود اهمیت می دهند.
این محصول به ویژه برای بدنسازان و کسانی که می خواهند سلامتی خود را حفظ کنند یک ماده ضروری و مفید است.همراه ما باشید تا نگاهی به این منبع عالی پروتئین داشته باشیم و با مزایای این محصول بی نظیر آشنا شویم.
 
پودر سفیده تخم‌مرغ از چه چیزی تشکیل شده است؟
سفیده تخم‌مرغ یا آلبومین حفاظی برای زرده و همچنین دارای مواد غذایی بی نظیری است. تقریبا شامل ۹۰ درصد و ۱۰ پروتئین‌ها، از جمله آلبومین، موکوپروتئین و گلوبولین می باشد و تقریبا چربی یا کربوهیدرات ندارد.
پودر سفیده تخم‌مرغ ممکن است بهترین ماده غذایی نباشد اما فواید بیشماری دارد. در حقیقت پودر سفیده تخم‌مرغ شامل ۴۰ پروتئین مختلف از جمله اوالبومین و اووترانسفرین می‌باشد.
 اوالبومین تقریبا ۵۵ درصد از پروتئین را تشکیل می‌دهد و اووترانسفرین شامل بیش از ۱۰ درصد است. مزیت اووترانسفرین این است که یک پروتئین متصل به آهن است که خواص ضد میکروبی فراهم می‌کند. علاوه بر پروتئین‌ها، پودر سفیده تخم‌مرغ شامل آمینو اسیدهای مختلفی نیز می‌شود. این آمینواسیدها شامل لوسین، ایزولوسین و والین هستند، که برای جذب پروتئین ماهیچه‌ای بسیار حیاتی هستند و منجر به رشد ماهیچه می‌شود.

پودر سفیده تخم‌مرغ و بدن‌سازی
پروتئین در پودر سفیده تخم‌مرغ باعث تحریک رشد ماهیچه می‌شود و در مطالعات نشان داده شده‌است که سنتز پروتئین ماهیچه را افزایش می دهد. این سنتز پروتئین به شما کمک می‌کند  که ماهیچه‌ها رشد ‌کنند و تقویت ‌شوند.
لوسین، آمینو اسید اصلی مسئول تحریک سنتز پروتئین ماهیچه‌ها بعد از یک وعده غذایی است که به شدت در پودر سفیده تخم‌مرغ یافت می شود. در حقیقت، سفیده تخم‌مرغ شامل تقریبا ۹ درصد لوسین است که غلظت آن 10 تا 20 درصد بیشتر از سایر منابع پروتئینی است.
 
آمینو اسید دیگری که در پودر سفیده تخم مرغ موجود می باشد آرگینین است که باعث تحریک تولید اکسید نیتریک می شود که رگ‌های خونی را گشاد می کند. این به افزایش جریان خون به ماهیچه‌ها، تحویل اکسیژن و مواد غذایی بیشتر کمک می‌کند. در نتیجه انرژی بیشتر برای ورزش و بهبود عضلات و رشد آن ها ممکن می شود.
 پروتئین تخم‌مرغ به سرعت هضم می‌شود و با سرعت متوسط، منجر به افزایش اسیدهای آمینه پلاسما می‌شود. سلول‌های ماهیچه‌ای به تغییرات در آمینو اسیدهای خونتان بسیار حساس هستند و این افزایش سریع باعث رشد سریع ماهیچه ها می شود.
 
پودر سفیده تخم مرغ چگونه ساخته می شود؟
این مکمل غذایی به طور معمول از سفیده تخم‌مرغ خشک شده تشکیل می شود و سپس به پودر تبدیل می‌شود.
در حالی که پودر سفیده تخم‌مرغ به صورت خالص در دسترس است اما با طعم های وانیل، شکلات، موز و توت فرنگی نیز در دسترس است.
 
فواید پودر سفیده تخم‌مرغ:
 یکی از مزایای آشکار استفاده از پودر پروتئین سفیده تخم‌مرغ این است که چربی‌ها و کالری ناخواسته را از رژیم غذایی شما حذف می‌کند اما پروتئین زیادی را برای بدنتان فراهم می کند.
اگر به لاکتوز حساس هستید اما نسبت به تخم‌مرغ آلرژی نداشته باشید، می‌توانید از پودر تخم‌مرغ سفیده استفاده کنید.
عدم تحمل لاکتوز یکی از شایع‌ترین آلرژی‌های غذایی است که در آب پنیر (به جز آب پنیر ایزوله که مقدار خیلی کمی لاکتوز دارد) و پودر های پروتئین کازین وجود دارد.
بدن پودر سفیده تخم‌مرغ را با سرعت نسبتا آرامی هضم می‌کند. این بدین معنی است که پروتئین سفیده تخم‌مرغ قادر به کاهش تخریب ماهیچه است.
در حالی که ممکن است در تولید پروتئین به اندازه آب‌پنیر موثر نباشد، اما پروتئین سفیده تخم‌مرغ از نظر توقف تخریب ماهیچه های بدن بهتر عمل می‌کند. در واقع به ساخت ماهیچه در حالی که استراحت می‌کنید کمک می‌کند!
روی هم رفته، پروتئین سفیده تخم‌مرغ یک انتخاب خوب برای افزایش انرژی بدن پیش از ورزش است. از آن جایی که شامل مقدار قابل‌توجهی از آرگینین است باعث می شود قطر عروق خونی بدن افزایش ‌یابد.
بنابراین خون به مقدار بیشتری به سمت ماهیچه‌های بدن جریان می‌یابد. گروهی از محققان دریافتند که آرگینین قادر به بهبود عملکرد عروقی می شود و حتی ممکن است از بروز بیماری‌های عروقی جلوگیری کند.
 
پودر سفیده تخم‌مرغ به صورت یک مکمل با سایر پودرهای پروتئین می تواند مصرف شود.
 شما هم چنین می‌توانید پودر پروتئین سفیده تخم‌مرغ را با دیگر مکمل‌های پروتئینی مخلوط کنید تا ترکیب کاملی برای تحریک رشد ماهیچه های بدن ایجاد کنید.پودر آب پنیر به سرعت هضم می‌شود، در حالی که پودر سفیده تخم‌مرغ با سرعت کمتری توسط بدن جذب می‌شود. همچنین پودر پروتئین کازئین طولانی‌ترین مدت هضم را دارد.
 تحقیقات انجام شده بر روی یک بدن رو به رشد نشان می دهد که ترکیب شدن پروتئین آب‌پنیر با سرعت هضم بالا با پودر سفیده تخم مرغ و کازئین با سرعت کم برای رشد ماهیچه بهتر است.
 
پروتیین آب پنیر هضم شده و به سرعت جذب می‌شود و ممکن است منجر به افزایش قطعی در سنتز پروتئین عضلانی شود. متاسفانه، این ماده به سرعت استفاده می شود و سنتز پروتئین در زمان کوتاهی متوقف می شود.
محققین دریافتند که ترکیب پودر آب پنیر و پودر پروتئین کازئین می تواند به رشد بهتر ماهیچه منجر شود، احتمالا به این دلیل که سرعت پایین هضم پروتئین کازئین، مدت ها پس از آن که پروتئین آب پنیر استفاده شد، سنتز ماهیچه را ادامه می دهد.
 
با همین رویکرد می توان به این نتیجه رسید که اضافه کردن پروتئین پودر تخم‌مرغ باید برای سنتز ماهیچه بهتر باشد چرا که باعث افزایش رشد ماهیچه می‌شود و پروتئین سفیده تخم‌مرغ بعد از هضم شدن پودر آب پنیر به طور کامل همچنان سنتز پروتئین را تحریک می کند.
نتیجه نهایی رشد بیشتر ماهیچه ها است چرا که سنتز ماهیچه‌های شما تا مدت طولانی ادامه پیدا می کند.  
 
بنابر فوایدی که به آن ها اشاره کردیم ، بدنسازانی که تمایل به ساخت مکمل های دستساز برای افزایش حجم عضلات دارند می توانند از پودر سفیده تخم مرغ استفاده نمایند. همچنین در کنار این ماده توصیه می شود از پودر سویا، پودر آب پنیر، پودر عصاره مالت، پودر شیر خشک، پودر جوانه گندم، پودر جوانه جو، پودر کاکائو، پودر نشاسته ذرت (در صورت نیاز به کربوهیدرات) استفاده شود.
در صورت نیاز میتوانید تمامی این محصولات را از فروشگاه برگ سبز خریداری نمایید.


کد مطلب: 179807

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/179807/خواص-حیرت-انگیز-پودر-سفیده-تخم-مرغ

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir