کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازگشت دوباره کره‌ای‌ها به بازار لوازم خانگی

ایران , 25 خرداد 1398 ساعت 9:06

گروه اقتصادی: «کمبود لوازم خانگی به خاطر قیمت‌های بالا دیده نمی‌شود.»، «تولیدکنندگان داخلی تنها 30 درصد نیاز بازار را تأمین می‌کنند.» و «قرار است شرکت‌های کره‌ای تولیدکننده لوازم خانگی به ایران بازگردند.» این اخباری است که در بررسی آخرین تحولات بازار لوازم خانگی از سوی سیدمرتضی میری رئیس اتحادیه لوازم خانگی شنیده شد.


مرتضی میری علت رکودی را که مغازه‌داران از آن صحبت می‌کنند در افزایش قیمت‌ها دانست و گفت: در حال حاضر بازار با کمبود لوازم خانگی مواجه است اما به خاطر قیمت‌ها این کمبود هنوز دیده نشده است. تولیدکنندگان لوازم خانگی قیمت‌ها را بالا بردند و این امر قدرت خرید مردم را کاهش داده است. ازطرفی بودجه مردم هم به خرید لوازم خانگی خارجی نمی‌رسد چرا که قیمت‌هایشان بیش از دلار 12 هزار تومانی گران شده است.

کاهش 30 درصدی سهم داخلی ها
وی ادامه داد: سهم لوازم خانگی وارداتی در بازار قبل از ممنوعیت واردات لوازم خانگی 40 درصد و سهم تولیدات داخلی 60 درصد بود اما این روزها سهم تولید داخلی با کاهش تولید لوازم خانگی به 30 درصد رسیده است و همچنین واردات هم انجام نمی‌شود. رئیس اتحادیه لوازم خانگی خاطرنشان کرد: اگر قیمت لوازم خانگی مناسب بود و مردم از نظر مالی وضعیت بهتری داشتند کمبود لوازم خانگی در بازار مشهود می‌شد.وی درباره اینکه کدام کالاها در بازار با کمبود مواجه شده است، تصریح کرد: ماشین ظرفشویی، یخچال و فریزر و لباسشویی با کمبود مواجه شده است. اگر مواد اولیه به تولیدکنندگان داخلی برسد بخشی از مشکلات بازار حل و از طرفی قیمت‌ها ثابت می‌شود. در تولید تلویزیون هیچ مشکلی وجود ندارد و میزان تولید مانند گذشته حفظ شده است.

بازگشت کره‌ای‌ها
رئیس اتحادیه لوازم خانگی خبر برگشت کره‌ای‌ها به ایران را هم داد و گفت: یکی از تولیدکنندگان لوازم خانگی کره در ایران اعلام کرده است که تولیدات برند کره‌ای در ایران ادامه خواهد یافت چرا که توانسته گشایش اعتبار کند. دومین مجموعه‌ای که تولیدکننده لوازم خانگی کره‌ای در ایران است یادآور شده مشکلاتشان با کره در حال حل شدن است، لذا می‌توان امیدوار بود که تولیدات لوازم خانگی کره‌ای در کشورمان ادامه پیدا کند.وی اذعان داشت: آنگونه که کارخانجات تولیدکننده لوازم خانگی کره در ایران اعلام کردند، قرار است تولیدات مشترک با چینی‌ها داشته باشند.با این اتفاق دیگر تحریم‌ها نمی‌تواند به این صنعت اشتغالزا صدمه وارد کند.وی افزود: پیش‌بینی ازدواج در سال‌جاری 600 هزار مورد دیده شده است با این عدد ما به 900 هزار یخچال و لباسشویی نیاز داریم، اما کارخانه‌های داخلی امکان تأمین این حجم از لوازم خانگی را ندارند. البته ظرفیت لازم برای تولید لوازم خانگی وجود دارد اما کمبود مواد اولیه اجازه نمی‌دهد که تولید با تقاضا هماهنگ شود.رئیس اتحادیه لوازم خانگی در پاسخ به این سؤال که آیا تحریم از کیفیت لوازم خانگی کاسته است، خاطرنشان کرد: کیفیت لوازم خانگی که تولید می‌شود حفظ شده است و هیچ کالای بدون کیفیتی وارد بازار نشده است. تولیدکنندگان سعی کردند که کیفیت روند نزولی نگیرد.


کد مطلب: 179821

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/179821/بازگشت-دوباره-کره-ای-ها-بازار-لوازم-خانگی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir