به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۲۵ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب : ۱۷۹۸۳۴

بازتاب قرارداد تراکتورسازی با دنیزلی

گروه ورزشی: تیم بدون پاشا به جایی نمی‌رسد، انگار در افسانه‌های قدیمی آمده یا شاید یک قانون نانوشته است که کمتر از یک قرن پیش در حوالی دامنه‌های سهند کشف شده است.
بازتاب قرارداد تراکتورسازی با دنیزلی
باید همیشه یک پاشا در میان باشد، پادشاهی از جنس خودشان، با کلمه‌ها هم نمی‌شود بازی کرد، امیر پاشا و امثال او هم نتوانستند تب سرخ را به سرانجام مطلوبش برسانند اما مصطفی شاید، بتواند آنچه مردم تبریز می‌خواهند در عمل اجرا کند.دنیزلی، سابقه حضور در ایران را دارد. او فوتبال باشگاهی ایران را به خوبی می‌شناسد و خوب می‌داند باید با یک تیم پرهوادار و ریشه‌دار چگونه مسیر موفقیت را طی کند. مردی که از مربیگری در پاس تهران، پرسپولیس تهران، گالاتاسرای ترکیه، فنرباغچه و بشیکتاش این کشور خاطرات خوبی دارد، مربی کوچکی نیست. سیاست را خوب می‌شناسد و می‌شود گفت که یک مدیر است.نظم کاری دارد و بازیکن غیرحرفه‌ای زیر دست او حسابی اذیت می‌شود، بین‌المللی است و رفتار بین‌المللی می‌خواهد هم از باشگاهش و هم از هوادارانش. متولد شهر چشمه ترکیه حالا فرصت دارد با یکی از تیم‌های بزرگ ایرانی همراه با ستارگان خریداری شده به قهرمانی برسد، تیمی که با خریدهای نسبتا خوبش، لقب کهکشانی را در میان رسانه‌های ایران به خود گرفته و بیهوده نیست که نویسنده روزنامه ملیت با تیتر «دنیزلی بالای سر کهکشانی‌ها» به استقبال گزارش این اتفاق رفته است.

مصطفی دنیزلی با فوتبال ایران آشناست و این بار به شهر تبریز رفته، جایی که به هر حال به خاطر آذری بودن، قرابت بیشتری با او حس می‌کنند و او را از خانواده خود می‌دانند. دنیزلی کار سختی در پیش دارد، او در لیگی قول قهرمانی داده که در آن استراماچونی با استقلال و به احتمال زیاد، برانکو ایوانکوویچ با پرسپولیس نیز همین قول را به هواداران تیم خود داده‌اند.شبکه NTV ترکیه در گزارشی از مذاکره تراکتورسازی و مدیر برنامه‌های دنیزلی نوشت: «مصطفی برای رسیدن به اوج در این سن ‌انگیزه بسیار بالایی دارد و این فقط یک تیم باشگاهی برای دنیزلی نیست، این فرصتی برای جاودانه شدن او است و قطعا قدر این فرصت بزرگ را خوب می‌داند.وب‌سایت وابسته به «ملیت» ترکیه با انتشار فیلمی از فرآیند امضای قرارداد دنیزلی با تیم اول تبریز نوشت: «قرارداد 5 ساله او با تراکتورسازی نیز در نوع خود جالب است. مدیر باشگاه فرد ثروتمندی است و به دنیزلی اعتماد کامل دارد، این یک قرارداد حرفه‌ای است وگرنه مثل خیلی از قراردادهای آسیایی یک ساله بسته می‌شد.»شبکه «شینهوای» چین با انتشار این خبر نوشت: «سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ترکیه اکنون سرمربی تیم فوتبال باشگاه تراکتورسازی تبریز است، تیمی که به هواداران پرشور خود معروف است و در اولین واکنش خبری شاهد بودیم که وی به چنین هوادارانی با صراحت قول قهرمانی داده است، چنین وعده دادنی در تبریز شجاعت می‌خواهد.»

وب‌سایت «sporx» در گزارش خود آورده است: «دنیزلی بی‌گدار به آب نمی‌زند، او با تیمی قرارداد بسته که می‌داند ریشه‌دار است، هوادار زیادی دارد، مدیرعاملش ثروتمند است و برای قهرمانی واقعا یک مدعی است. تراکتورسازی در فصلی که گذشت هم یک مدعی بود اما در هفته‌های پایانی ناگهان به یک افت عجیب و غریب تن و به رتبه پنجم جدول رضایت داد. این تیم اما بار دیگر خود را بازسازی کرده و این بار با قدرت بیشتری برای قهرمانی خیز برداشته است.حالا مردم تبریز بی‌صبرانه در انتظار استقبالی باشکوه از مصطفی پاشا هستند و می‌خواهند در اولین دیدار، به او پیغام مهمی بدهند، پیغامی که از دل یک وعده رسمی بیرون می‌آید: «فقط قهرمانی!» هر سال وقتی تراکتورسازی با بحرانی جدی مواجه می‌شد، نام دنیزلی سر زبان‌ها می‌افتاد و برای دست‌کم چند روز هواداران را سرگرم می‌کرد اما این بار این اسم فقط برای سرگرمی مطرح نشد و مالک تراکتورسازی به صورت رسمی با دنیزلی قرارداد همکاری بست. این برای هواداران تراکتورسازی یک اتفاق بزرگ است و البته برای فوتبال باشگاهی ایران نیز یک اعتبار محسوب می‌شود.پس از ساغلام، مرد 70 ساله دومین مربی اهل ترکیه است که روی نیمکت تراکتورسازی تبریز خواهد نشست و باید دید می‌تواند به وعده‌اش عمل کند یا خیر.
مرجع : فرهیختگان
برچسب ها: مصطفی دنیزلی