به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۲۵ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۱۷۹۸۴۳

بازداشت مجرم چند ساعت بعد آزادی از حبس

گروه حوادث: دزدی که به خاطر سرقت به عنف (زورگیری) هشت سال از عمرش را پشت میله های زندان گذرانده بود، فقط چند ساعت بعد از آزادی ، دوباره به اتهام سرقت پراید و با شلیک نیروهای کلانتری الهیه مشهد در چنگ قانون گرفتار شد.
بازداشت مجرم چند ساعت بعد آزادی از حبس
ماجرای تاسف برانگیز این دزد بخت برگشته، فقط به چند ساعت بعد از آزادی او از زندان باز می گردد. «ج – ق» که به جرم سرقت به عنف هشت سال از جوانی اش را در زندان سپری کرده بود، در شرایط آزادی قرار گرفت و چهارشنبه گذشته پس از طی تشریفات قانونی، از پشت میله های زندان به آغوش جامعه بازگشت. این مرد 42 ساله که قصد داشت به شهرستان بازگردد، ابتدا به سراغ یکی از دوستان سابقه دارش رفت که قبلا به جرم سرقت روانه زندان شده بود! آن ها یکدیگر را به آغوش کشیدند و در همان لحظه نیز با تعارف و تمجید از هم، پای بساط مواد مخدر نشستند تا کنار یکدیگر به مصرف «شیشه» بپردازند.سفره درد دل ها پهن شد و از هر دری سخن به میان آمد تا این که مرد 42 ساله تصمیم خطرناکی گرفت.او که فکر می کرد هشت سال زندان را به خاطر بی تجربگی در ماجرای زورگیری تحمل کرده است و اگر چنین و چنان نمی شد به چنگ پلیس نمی افتاد، این بار در اندیشه دستبرد دیگری بود تا با سرقت یک خودرو به لوازم داخلی دیگر خودروهای پارک شده دستبرد بزند! او نقشه شوم خود را با دوست قدیمی اش در میان گذاشت و هر دو نفر در بزرگراه آسیایی مشهد حرکت کردند.

در نزدیکی اداره دامپزشکی، یک خودروی پراید نوک مدادی پارک شده بود درحالی که قفل فرمان نیز داشت! ولی این دزد شیوه تخریب قفل فرمان را قبلا آموخته بود به همین خاطر به راحتی در پراید را گشود و با ابزاری که در صندوق عقب خودرو قرار داشت قفل فرمان را تخریب و خودرو را با شگردی خاص روشن کرد.«ج- ق» پشت فرمان نشست و دوست 41 ساله‌اش نیز سرنشین خودرو شد اما سارق بخت برگشته به پنچر بودن لاستیک پراید سرقتی توجهی نکرده بود تا این که ساعت 9 صبح در بولوار امیریه مشهد مورد ظن نیروهای گشت کلانتری الهیه قرار گرفتند.ماموران انتظامی که به حرکت خودرو با لاستیک پنچر شده کاملا مشکوک بودند، بلافاصله شماره پلاک آن را از مرکز فرماندهی استعلام کردند و به راننده دستور «ایست» دادند ولی مرد 42 ساله که با دیدن ناگهانی پلیس،دست و پایش را گم کرده بود، وحشت زده و حیران، از پشت فرمان بیرون پرید و پیاده در جهت خلاف حرکت خودروها فرار کرد.

در حالی که نیروهای انتظامی حلقه های قانون را بر دستان سرنشین 41 ساله پراید گره زده بودند، با دادن اخطارهای قانونی به تعقیب راننده 42 ساله پرداختند که در نهایت با شلیک چند تیر هوایی او را نیز به دام انداختند .«ج- ق» که سعی می کرد همه جرم را به تنهایی قبول کند و همدستش را بی گناه جلوه دهد، با بیان این که هشت سال به خاطر سرقت به عنف در زندان بوده است، افزود: کمتر از 24 ساعت از آزادی ام می گذشت که با خودم گفتم نزد دوستم بروم! ولی بعد از مصرف شیشه تصمیم گرفتم با سرقت لوازم داخلی خودروها، پولی به دست بیاورم که دست خالی نزد خانواده ام نروم! با این حال، دوستم متاهل است و فقط مرا همراهی می کرد!
مرجع : خراسان
برچسب ها: دستگیری