به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب : ۱۷۹۹۲

واكنش جمهوری اسلامی به ادعاي‌لاریجانی

گروه سياسي-رسانه‌ها: روزنامه جمهوری اسلامی در واكنش به اظهارات ديروز جواد لاریجانی مبني بر اينكه مکالمه روحانی و اوباما توطئه صهیونیست‌ها بود!، مقاله زير را در شماره امروز شنبه خود نوشت:
واكنش جمهوری اسلامی به ادعاي‌لاریجانی
آقای محمد جواد لاریجانی، پنجشنبه شب در همایش "رابطه با آمریکا" در تالار ابن سینای مشهد مقدس سخنانی به زبان آورد که مجموعه ای از مطالب صحیح و ناصحیح بود. اینکه افراد، اظهارنظر کردن درباره مسائل مختلف را حق خود بدانند نه تنها اشکالی ندارد بلکه لازمه یک جامعه اسلامی، انقلابی و پویاست، اما اظهارنظر کنندگان باید توجه داشته باشند که اگر تلاش کنند بداخلاقی و تهمت زدن را جایگزین واقعیت ها نمایند، به اعتبار خودشان لطمه وارد خواهند کرد.

براساس گزارش خبرگزاری مهر، آقای محمد جواد لاریجانی در بخشی از سخنان خود گفته است: "تماس تلفنی اوباما و روحانی کار درستی نبود... مذاکره و برقراری رابطه (تلفنی) اوباما و روحانی نقشه ای بود که توسط رژیم صهیونیستی به راه انداخته شد و اسرائیل با این اقدام می خواست نشان دهد که رئیس جمهور ما در داخل کشور مورد حمایت نیست و سخنان او در سازمان ملل کاملاً شخصی بوده است."

اینکه گفتگوی تلفنی اوباما و روحانی کار درستی بود یا نه، موضوعی است که می تواند مورد بحث و حتی نفی و رد و ایراد قرار گیرد، اما اینکه گفته شود "نقشه ای بود که توسط رژیم صهیونیستی به راه انداخته شد" از دایره اظهارنظر و نقد خارج است و یک تهمت و حتی اهانت به رئیس جمهور محسوب می شود. از جایگاه و مسئولیت ریاست جمهوری آقای روحانی هم که بگذریم، اصولاً یک مسلمان در حال کار و خدمت به جامعه اسلامی را متهم به فریب خوردن توسط رژیم صهیونیستی ساختن، نه توجیه قانونی دارد، نه توجیه شرعی و نه توجیه سیاسی. گوینده این سخن بسیار سخیف و توهین آمیز باید برای این ادعا دلیل اقامه کند و درصورت عدم توانائی بر اقامه دلیل، باید در برابر قانون، ملت ایران و بالاتر از همه در پیشگاه الهی به خاطر این ادعای بی دلیل خود پاسخگو باشد.

برای چنین ادعای پوچی نه تنها نمی توان توجیه سیاسی پیدا کرد، حتی عکس آن را به راحتی می توان درک نمود. خشم شدید سران رژیم صهیونیستی از انتخاب دکتر روحانی به ریاست جمهوری، فریادهای دیوانه وار بنیامین نتانیاهو در سازمان ملل علیه سخنان آقای روحانی، تبلیغات پیوسته و پرحجم رسانه های صهیونیستی علیه رئیس جمهوری اسلامی ایران و سخنانی که نتانیاهو در دیدار خود با اوباما به وی گفت، همه نشان می دهند سران رژیم صهیونیستی و اصولاً صهیونیسم بین الملل از تدابیر دولت روحانی عصبانی هستند و با توسل به ابزارهای مختلف درصدد ناکام ساختن این دولت و به شکست کشاندن تدابیر آن برآمده اند.

نمی گوئیم همین سخن آقای محمد جواد لاریجانی هم بخشی از ابزارهای مورد نظر صهیونیست هاست زیرا مانند آقای محمدجواد اهل اصالت دادن به حدس و گمان نیستم ولی به ایشان و کسانی که همنوا با ایشان این روزها از تریبون های مختلف از جمله نماز جمعه و رسانه ملی درصدد کارشکنی علیه دولت هستند تذکر مشفقانه می دهیم که اگر به نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه اعتقاد دارند، از رهبر معظم انقلاب بیاموزند که انتقاد خود به بخشی از عملکرد رئیس جمهور و هیأت همراه وی در سفر نیویورک را اولاً همراه با ابزار اعتماد و حمایت گوشزد کردند و ثانیاً انتقاد خود را با ملایم ترین تعبیر بیان نمودند و به هیچ‌ وجه سراغ منتسب ساختن این بخش از عملکرد رئیس جمهور به رژیم صهیونیستی نرفتند. به شخص آقای محمد جواد لاریجانی نیز دو توصیه مهم داریم که امید است به آنها توجهی جدی نمایند.

اول آنکه به تحرکات مشکوک این روزها، که نشان از آغاز یک تلاش همه جانبه از ناحیه شکست خوردگان انتخابات 24 خرداد برای گرفتن انتقام از دکتر روحانی و حامیان وی دارد، توجه نمائید و به این دام خطرناک و بی عاقبت نیافتید.

و دوم آنکه به حافظه تاریخی مردم ایران اعتماد کنید که ماجرای مذاکراه شما با نیک براون انگلیسی، ماجرای کنار گذاشته شدنتان از وزارت خارجه و ماجرای 8 سال حمایت پرسوز و گدازتان از احمدی نژاد و دلایل آن را به یاد دارند و ممکن است درصورت لزوم آنها را با جزئیات در معرض بازخوانی قرار دهند. این واقعیت ها کاملاً نشان می دهند افرادی از قبیل شما بازنشسته فکری هستید و تلاش هایتان برای ابراز نظرهای بی پشتوانه هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد.

توصیه ما به شما اینست که در دوران بازنشستگی فکری، حساب خود را از مجموعه بداخلاقان سیاسی که درحال آتش افروزی هستند جدا کنید و به این تلاش های بی حاصل پایان دهید. شما اگر خود را صاحب نظر سیاسی می دانید باید این نکته مهم برایتان بسیار قابل تأمل باشد که 8 سال تلاش همه جانبه افراطیون با در اختیار داشتن امکانات مالی گسترده، ابزارهای رسانه ای دولتی و غیردولتی فوق العاده و حتی بهره گیری از قوای قهریه نتوانست هدف مورد نظر این جناح فکری را تأمین کند و در انتخابات 24 خرداد، مردم درست عکس آن هدف را محقق ساختند.

مطمئن باشید از این پس نیز اگر با همین فرمان به پیش بروید که این روزها شروع کرده اید، باز هم مردم در جهت خلاف خواسته هایتان حرکت خواهند کرد. آیا بهتر نیست قدری به تفکر مشغول شوید و در عملکرد گذشته خود تجدیدنظر کنید؟!