کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، انتخابات سالمی بود

نظر سخنگوی شورای نگهبان درباره‌ی انتخابات۸۸

25 خرداد 1398 ساعت 21:57


گروه سیاسی: عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان معتقد است: انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، انتخابات سالمی بود و درباره آن اعلام نظر هم شد که پایان‌بخش همه مسائل بود. اگر در سالروز برگزاری انتخابات مطالبی را بازخوانی می‌کنیم، با هدف تقویت تاکید بر سلامت آن انتخابات و آگاه‌سازی مردم است و کاری به اظهارنظرهای گاه و بیگاه برخی افراد درباره آن نداریم. کشور ما کشوری آزاد است و بعضی افراد سخنانی را بر زبان می‌آورند که گوش ما خیلی نمی‌شنود و این گفته‌ها چندان هم معیار درستی ندارد.
به گزارش ایسنا، عباسعلی کدخدایی امروز (شنبه) در نشست خبری با خبرنگاران که در محل شورای نگهبان برگزار شد، در رابطه با نزدیکی به سالگرد انتخابات سال ۸۸ و بازخوانی انتخابات آن دوره در صفحات شخصی خود، گفت: انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، انتخابات سالمی بود و درباره آن اعلام نظر هم شد که پایان‌بخش همه مسائل بود. اگر در سالروز برگزاری انتخابات مطالبی را بازخوانی می‌کنیم، با هدف تقویت تاکید بر سلامت آن انتخابات و آگاه‌سازی مردم است و کاری به اظهارنظرهای گاه و بیگاه برخی افراد درباره آن نداریم. کشور ما کشوری آزاد است و بعضی افراد سخنانی را بر زبان می‌آورند که گوش ما خیلی نمی‌شنود و این گفته‌ها چندان هم معیار درستی ندارد.
..............................

سایت حزب اتحاد ملت یادداشت علی شکوری راد دبیر کل این حزب را در تاریخ 25 خرداد 88 و پس از راه‌پیمانی میلیونی معترضان در آن روز (25  خردادماه آن سال) را باز نشر کرده که در بخشی از آن آمده است: راهپیمائی آرام حامیان و هواداران مهندس موسوی در روز دوشنبه یک پدیده بی نظیر و شگرف در تاریخ سیاسی ایران بود. در شرایطی که تمامی سایت‌های حامی بسته و یا فیلتر شده و روزنامه های حامی نیز بسته و یا محدود شده بودند و بحث برگزاری یا عدم برگزاری راهپیمایی به علت عدم صدور مجوز تا آخرین لحظه وجود داشت و مانع دعوت قطعی مردم به حضور گردید و بسیاری نیز به همین دلیل از راهپیمایی باز ماندند، خیل عظیم راهپیمایان که بصورت فشرده در طول مسیر خیابان های انقلاب و آزادی ومسیر های منتهی به آنها شکل گرفت همه را به شگفتی واداشت. فرشی از بشریت در این خیابانها دیده می شد که نظیر آن را جز در مراسم استقبال از امام و نیز تشییع جنازۀ ایشان دیده نشده بود.

مردم بدون آنکه برایشان تسهیلاتی نظیر اتوبوس و مینی بوس تدارک شده باشد و بدون آنکه در طول مسیر ایستگاههای صلواتی حتی برای آب خوردن برپا شده باشد آمده بودند و طول مسیر را با آرامش و سکوت می پیمودند. آنها نشانه های سبز، عکس هایی از میر حسین ودست نوشته هایی از خواست ها وشعارهایشان را حمل می کردند ودستانشان را به علامت پیروزی بالا گرفته بودند و آرام و با متانت در چارچوب تعریف شده برای مطالبۀ برحقشان حرکت می کردند. اگر در بین راه کسی شعار می داد و یا عامل محرکی برای دادن شعار پدیدار می شد، همگی یکپارچه یکدیگر را به سکوت فرامی خواندند. نیروهای انتظامی با سپر و باطوم، بخصوص در خیابان و میدان انقلاب، بوفور دیده می شدند و علی رغم آنکه شایع شده بود به علت عدم صدور مجوز، دستور تیر داده شده است از جانب مردم حساسیتی نسبت به حضور آن همه نیروی ضد اغتشاش بروز داده نمی شد و بعضاً حتی کلمات مهربانانه بین آنها رد و بدل می شد. در آن فرش از بشریت دریایی از شعور و آگاهی، از هر لحاظ، موج می زد و انسان را به وجد می آورد. همه از اینکه جزئی از این جمعیت بزرگ وباشعور هستند خرسند بودند و به آن می بالیدند.

در طول مسیر چند مرکز پلیس و بسیج وجود داشت که نیروهای بسیاری با آرایش ضد شورش در آنها مستقر بودند اما از هیچ طرف حساسیتی به یکدیگر بروز داده نمی شد. در حوالی خیابان جمال زاده بودیم که مهندس موسوی سوار بر یک اتومبیل شاسی بلند آمد و از داخل دالانی که برای عبور او گشوده شد عبور کرد و جمعیت برای او ابراز احساسات کردند. در مقابل مسجد دانشگاه صنعتی شریف نیز آقای کروبی بر یک بلندی ایستاده بود و مردم برای او و موسوی شعار حمایت می دادند. نزدیک میدان آزادی جمعیتی که نزدیک چهار ساعت پیاده روی کرده بودند تا به آنجا برسند کم کم شروع به دادن شعار کردند. این شعار ها همگی ناظر بر حمایت از مهندس موسوی، اعتراض به نتایج انتخابات و گفته های اهانت آمیز روز گذشته احمدی نژاد در میدان ولی عصر تهران بود.


کد مطلب: 179920

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/179920/نظر-سخنگوی-شورای-نگهبان-درباره-ی-انتخابات۸۸

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir