به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۲۶ ساعت ۲۰:۵۶
کد مطلب : ۱۸۰۰۳۵
وزیر امور خارجه آمریکا: ایران به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت. این هدف ماست

ترامپ تمام توان خود را برای جلوگیری از جنگ با ایران بکار بسته است

گروه بین‌الملل: وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا اعلام کرد با اینکه ایران «بدون تردید» مسئول حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان بوده است، اما واشنگتن به دنبال جنگ با تهران نیست.
ترامپ تمام توان خود را برای جلوگیری از جنگ با ایران بکار بسته است
مایک پمپئو، در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت: «رئیس جمهور ترامپ برای پرهیز از جنگ هر چه در توان داشته به کار بسته است. ما خواهان جنگ نیستیم.» وی تاکید کرد که واشنگتن اقدامات لازم برای تامین امنیت کشتی‌رانی در منطقه را تضمین می‌کند. او در عین حال تأکید کرد که قصد واشنگتن تضمین حرکت بدون اختلال کشتی‌ها در مسیرهای حیاتی است و برای رسیدن به این هدف "هر اقدام لازم از جمله دیپلماتیک و غیره" را انجام خواهد داد پمپئو در ادامه افزود که آمریکا می‌کوشد تا مشکلات منطقه را از طریق دیپلماتیک حل کند. وزیر امور خارجه ایالات متحده که پیشتر رئیس سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده آمریکا (سیا) بود به خبرنگاران گفت: «سازمان اطلاعات مرکزی، اطلاعات و مدارک زیادی (در مورد ایران) دارد. جهان بخش زیادی از آنها را خواهد دید.» پمپئو با تاکید بر مساله هسته‌ای شدن ایران گفت: «ایران به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت. این هدف ماست.»
وی در پاسخ به تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا برای ارسال نیرو به منطقه خلیج‌فارس گفت: «من دیروز با همتایان خود در سرتاسر جهان تماس گرفتم. مطئمن هستم که ما شرکایی داریم که این تهدیدات (در منطقه) را درک می‌کنند.» یک ماه پس از آن که چهار کشتی تجاری در ساحل امارات هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند، بامداد پنج‌شنبه ۲۳ خرداد (۱۳ ژوئن) به دو نفتکش دیگر در دریای عمان حمله شد. گرچه در این حمله به خدمه دو نفتکش آسیب جدی نرسید اما پیامدهای سیاسی این رویداد آتش تنش میان آمریکا و ایران را شعله‌ورتر کرد.
برچسب ها: مايك پمپئو