به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۲۷ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۱۸۰۰۴۳
صادرات ۲ نانوداروی ایرانی به کشورهای همسایه

پوشش ۹۰ درصدی بیمه داروی ضدسرطان

گروه جامعه: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با دستیابی به فرمولاسیون ۳ نوع نانودارو برای درمان سالک و ضدسرطان موفق به صادرات دو نوع از این نانوداروها به کشورهای همسایه شدند.
پوشش ۹۰ درصدی بیمه داروی ضدسرطان
وقار خدایاری از محققان طرح با بیان اینکه فعالیت‌های این شرکت دانش‌بنیان بر تولید نانو دارو متمرکز شده است، گفت: تولید یک مکمل و دو دارو از جمله دستاوردهای تحقیقاتی این شرکت به شمار می‌رود.وی داروی "سیناکورکومین" را از جمله داروهای مکمل توصیف کرد و یادآور شد: ماده موثره این دارو از زردچوبه گرفته مبتنی بر فناوری نانو تولید شده است. این دارو دارای خاصیت ضد درد و التهاب و آنتی‌اکسیدان است.خدایاری با بیان اینکه این دارو به عنوان ضد تومور تجویز می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر این دارو در داروخانه‌های کشور توزیع شده است و برای صادرات این دارو در حال انجام فرآیندهای ثبت آن هستیم.این محقق بازار هدف این دارو را کشورهایی چون "عراق" و "سوریه" و "عمان" ذکر کرد و ادامه داد: برای صادرات این دارو به کشور "پاکستان" مذاکراتی در دستور کار قرار دارد که امیدواریم به زودی بتوانیم آن را به کشور پاکستان صادر کنیم.وی با بیان اینکه این دارو به کشور چین صادر شده است، اضافه کرد: علاوه بر آن موفق به تولید و عرضه داروی "سینا آمفولیش" شدیم. ماده اصلی این دارو " آمفوتریسین B" است و برای درمان موضعی بیماری "سالک" کاربرد دارد.

به گفته وی، برای درمان این بیماری از داروی "گلوکانتیم" استفاده می‌شود و از آنجایی که مصرف این دارو به صورت تزریق است، با عدم پذیرش مناسب از سوی بیماران مواجه شده که ژل موضعی "سینا آمفولیش" این مشکل را مرتفع کرده است.
این محقق با بیان اینکه صادرات این دارو برای کشور "افغانستان" انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: بیماری سالک در مناطق گرمسیری شیوع دارد و علت آن نیش گونه‌ای از پشه به نام "لیشمانیا" است.خدایاری تولید داروی "سینادوکسوزوم" برای درمان سرطان سینه و تخمدان را از دیگر دستاوردهای علمی این شرکت ذکر کرد و افزود: این دارو همچنین در مرحله اول بیماری سارکوما نیز قابل تجویز است.وی با تاکید بر اینکه این دارو تحت پوشش ۹۰ درصدی بیمه قرار دارد، افزود: صادرات این دارو نیز در دستور کار قرار دارد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: دارو