به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۲۷ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب : ۱۸۰۰۶۵

مشکل بزرگ اپل با نامگذاری گوشی جدید

گروه فناوری: انتظار می‌رود اپل دوشنبه همین هفته از تغییرات iOS 13 رونمایی کند و آنچه تیم کوک و تیمش ارائه می‌دهند قطعا روی آیفون‌های بعدی وجود خواهد داشت.
مشکل بزرگ اپل با نامگذاری گوشی جدید
اگرچه اطلاعاتی درباره نام آیفون‌های جدید در دست نیست. شاید در ابتدا تصور کنید که کسی به نام یا رنگ تلفن‌های همراه اهمیت نمی‌دهد و این اطلاعات آخرین مواردی هستند که افراد به آن‌ها توجه می‌کنند. اما جالب است بدانید که نام تلفن‌های همراه هوشمند درواقع دربرگیرنده اطلاعات زیادی در رابطه باقابلیت‌های آن‌ها است و درواقع ویترینی برای متقاعد کردن مشتریان برای خرید آن دستگاه‌ها به حساب می‌آید.در مورد اپل، آینده خط تولید iPhone X. از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا نمایان‌کننده عصر جدید آیفون‌ها است. iPhone X. اولین نسخه از این خانواده بود که کلید‌های فیزیکی را حذف کرده و به سمت قابلیت‌های تمام صفحه‌نمایشی حرکت کرد. علاوه بر این قابلیت‌هایی نظیر فناوری تشخیص چهره امن را برای کاربر به ارمغان آورد که بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی هنوز موفق به رقابت با آن نشده‌اند. همچنین نام این تلفن همراه با برچسب قیمت هزار دلاری همراه بود.سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا اپل واقعا نسل جدید تلفن‌های همراه خود را آیفون 11 می‌نامد یا همچنان به ضمیمه X. پایبند خواهد ماند و از نام‌هایی مانند آیفون X2 و X2S استفاده خواهد کرد؟ مشکل اصلی اینجاست که نام آیفون "X" هنوز هم برای بسیاری از افراد گمراه‌کننده است و کمپانی اپل آن را آیفون 10 می‌خواند، اما بسیاری آن را با نام ایکس می‌شناسند.

احتمال دیگری وجود دارد که اپل آیفون‌های سال جاری را iPhone X. مدل 2020 نامگذاری کند. این کمپانی سابقه انجام این کار را در مورد آیپد‌ها و مک‌بوک‌ها دارد و اگرچه برنامه آن‌ها برای بسیاری خوشایند نبود، اما با مرور بازار متوجه می‌شویم چنین استراتژی این روز‌ها از طرف شرکت‌ها پذیرفته شده و برای کاربران هم جا افتاده است. علاوه بر این می‌توان حدس زد که اپل به‌صورت کلی نام‌های قبلی را منقضی کرده و از گروه اسمی جدید برای خط تولید تلفن‌های همراه هوشمند سال جاری میلادی خود استفاده کند.اگر اپل وا بدهد و آیفون جدید را با نام 10 معرفی کند آن‌هایی که در دو، سه سال گذشته نسبت به کاربرد آیفون ایکس موضع داشتند و با مدد گرفتن از اطلاعاتشان درباره زبان یونانی، بقیه را مسخره می‌کردند به شدت خجالت‌زده خواهند شد. همین میزان شرمندگی نصیب گروه مقابل خواهد شد اگر آیفون جدید با نام آیفون 11 عرضه شود. اگر چه به هر حال با توجه به قیمت ۱۷، ۱۸ میلیون تومانی آیفون‌های جدید در بازار ایران بهتر است همه‌مان با هم دست به یکی کنیم و آیفون جدید را با نام آیفون هوی صدا بزنیم.
مرجع : فرارو
برچسب ها: اپل