به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۲۷ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۱۸۰۰۶۶

راز جدایی پروفسور؛ مساله فقط پول نیست

گروه ورزشی: «نامه قطع همکاری برانکو به باشگاه پرسپولیس رسید!» خبر شوک‌آوری که مهر برای نخستین‌بار منتشرش کرد، آب سردی بود روی پیکر هواداران پرسپولیس! همان هوادارانی که خیال‌شان از وعده‌های مدیران باشگاه تخت تخت بود و صحبت‌های وزیر ورزش و قول او مبنی‌بر حفظ برانکو نیز حسابی دلشادشان کرده بود.
راز جدایی پروفسور؛ مساله فقط پول نیست
همان هوادارانی که در روزهای اخیر مدام شنیده بودند که پول حاضر است و برانکو هیچ مشکلی برای ماندن در پرسپولیس ندارد. همان هوادارانی که گزارش‌های برخی خبرنگاران حوزه پرسپولیس را باور نمی‌کردند که برانکو تحت هیچ شرایطی ماندنی نیست و پولش را هم که تمام و کمال بگیرد، باز هم نیتی برای ماندن ندارد.

خسته شده بود
نزدیک پنج سال از وقتی که برانکو دوباره به ایران برگشت می‌گذرد. نیم‌فصل اولش تلاش برای نگه‌داشتن تیم تحویل گرفته از حمید درخشان بود که تغییرات پی‌در‌پی مدیریتی و کادرفنی حسابی از دور خارجش کرده بود. در فصل دوم تیمش تکان خورد و در انتهای فصل قهرمانی را با اختلاف گل به استقلال خوزستان واگذار کرد.درخشش واقعی او اما بعد از آن مسابقات شروع شد. سه سال پی‌در‌پی قهرمانی در لیگ برتر و دو دوره حضور در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا و یک نایب‌قهرمانی در این مسابقات از او چهره یک مربی بسیار مقتدر و موفق را ساخت که نه به بازیکنی باج داد و نه با کسی مماشات کرد. تنها حاشیه بسیار جدی کارنامه او در این سال‌ها جنگ و جدالش با کارلوس کی‌روش بود که درنهایت هم به‌جایی نرسید. این دو هیچ وقت نتوانستند اختلافات‌شان را برطرف کنند.کی‌روش، برانکو را متهم کرد که به صندلی او چشم دوخته و برانکو کی‌روش را به این متهم کرد که حاضر نیست موفقیت دیگران را تحمل کند. نبرد قدرت این دو مربی موفق تا جایی پیش رفت که عادل فردوسی‌پور-‌حامی بزرگ هر دو مربی- دیگر نمی‌دانست باید طرف کدام‌شان را بگیرد.

زمزمه‌های رفتن
پیش از این هم زمزمه‌های رفتن مربی موفق پرسپولیس را شنیده بودیم، اما اینقدر جدی نبود. او همیشه پشت باشگاهش ایستاد و تیم رسانه‌ای‌اش مدام این اخبار امیدوارکننده را منتشر می‌کردند که او به پول فکر نمی‌کند و حاضر به دریافت پول نیست. وهروقت پولی به باشگاه می‌رسد تاکید می‌کند که آن را در اختیار بازیکنان قرار دهند.با این همه، امسال زمزمه‌های دیگری در راهروهای باشگاه به گوش می‌رسید که لایه حفاظتی خبرنگاران حوزه پرسپولیس مانع از انتقال آن به سطح رسانه‌ها می‌شدند. اینکه برانکو ناراضی است و قصد رفتن دارد. باز‌شدن پنجره نقل و انتقالات و جذب چند مهره کمکی به موفقیت سرخ‌پوشان در لیگ قهرمانان آسیا نکرد و برانکو در همان مرحله گروهی حذف شد تا شکست سنگینی را تجربه کند.ضعف‌های تیم او در نیم فصل دوم هم بسیار فاحش بود و بارها و بارها صدر جدول را به مدعیان دیگر تعارف زد، اما از خوش‌اقبالی او بود که استقلال، تراکتور و سپاهان هم روی دور عجیب‌ترین اشتباهات‌شان در تاریخ بودند و نتوانستند پرسپولیس را از صدر بیرون بکشند. سرمربی کارکشته کروات این را دریافت که باشگاه پرسپولیس برای فصل جدید به خریدهای گرانقیمتی نیاز دارد که انگار باشگاه توانی برای خریدشان ندارد.

پیشنهادهای گرانقیمت عربی
ســرمـــربی 65 ســاله پــــرسپولیس امــسال با گرانقیمت‌ترین پیشنهادات تمام عمرش مواجه شده است. پیشنهاداتی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و حتی شرق‌آسیا. پیشنهاداتی که حتی می‌تواند از لیگ کرواسی و چند کشور دیگر اروپای‌شرقی نیز به او ارائه شده باشد. پیشنهادهایی از باشگاه‌هایی ثروتمند و بسیار حرفه‌ای و مجهز که ارقــــام پرداختی و پیشنهادی‌شان به سرمربی پرسپولیس تا دو، سه برابر قرارداد سال قبلش برمی‌گردد.او در پرسپولیس پول خوبی می‌گرفت، اما پیشنهادهای بسیار سخاوتمندانه باشگاه‌های دیگر حسابی او را برای ادامه کار در ایران بی‌انگیزه کرده است. وقتی می‌تواند در باشگاه‌هایی حرفه‌ای که تمام درخواست‌های مالی و حرفه‌ای او را برآورده می‌کنند، آخرین سال‌های مربیگری‌اش را به پایان برساند، در پرسپولیس بماند که به چه افتخاری برسد؟

سه سال قهرمانی پی‌در‌پی بس نیست؟ و غیر از اینکه حذف‌شدن در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، قاعدتا نتیجه مناسبی برای تیم نایب‌قهرمان فصل قبل نیست! و آیا غیر از این است که یک مربی زیرک مثل برانکو باید زودتر از دیگران دریابد که برای تکرار موفقیت‌های گذشته‌اش در پرسپولیس باید چندین برابر فصل قبل خرج کند و انرژی بگذارد که امکانش در پرسپولیس فعلی موجود نیست.درد اصلی برانکو که جدایی او از این باشگاه را رقم می‌زند بی‌انگیزگی است. تکرار قهرمانی‌ها کار او را برای فصل جدید سخت‌تر هم می‌کند و به‌نظر نمی‌رسد که باشگاه در شرایط فعلی بتواند خواسته‌های او را به‌درستی برآورده کند. نامه دیروز او به باشگاه عزم جدی او برای جدایی را نشان می‌دهد. شاید فقط یک معجزه بتواند نگهش دارد. اینکه همه برای ماندن او همان کارهایی را بکنند که می‌دانیم نمی‌کنند!
مرجع : فرهیختگان
برچسب ها: برانکو