به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۲۷ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب : ۱۸۰۰۶۷

برنامه‌های جدید ویلموتس برای تیم ملی

گروه ورزشی: برگزاری اردوهای تیم ملی با لیست رزرو یا لیست دوم طی سال‌هایی که کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران بود نیز یک روال عادی به شمار می‌رفت که معمولا با حضور عده زیادی از بازیکنان غیرلژیونر در تیرماه در چند مقطع برگزار می‌شد.
برنامه‌های جدید ویلموتس برای تیم ملی
سایت فدراسیون فوتبال، روز گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «طبق اساس و پیرو اطلاعیه قبلی و با توجه به لغو فیفادی ماه مارس برای تیم ملی با درخواست سازمان لیگ، اردوی ماه جولای در برنامه‌های تیم ملی فوتبال پیش‌بینی شد.همچنین با توجه به حساسیت این مقطع زمانی و تاکید مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی بر ضرورت روند آماده‌سازی باشگاه‌ها، اردوی آتی تیم ملی از 11 روز به 5 روز تقلیل یافت تا باشگاه‌هایی که در فهرست آتی ملی‌پوش دارند، از امکان بیشتری برای همراهی بازیکنان خود بهره‌مند باشند. با توجه به برنامه‌ریزی صورت‌گرفته از سوی کادرفنی تیم ملی، اردوی آتی از 10 تا 15 جولای (19 تا 24 تیر) برگزار خواهد شد. این اردو در مرکز ملی فوتبال برپا خواهد شد و ملی‌پوشان در زمین شماره 2 این مرکز تمرین خواهند کرد.»

پدیده‌ها و خوب‌های لیگ در اردوی تیم ملی
برگزاری اردوهای تیم ملی با لیست رزرو یا لیست دوم طی سال‌هایی که کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران بود نیز یک روال عادی به شمار می‌رفت که معمولا با حضور عده زیادی از بازیکنان غیرلژیونر در تیرماه در چند مقطع برگزار می‌شد.هنوز به یاد داریم که در یکی از همین سال‌ها بازیکنانی مانند روزبه چشمی، میثم مجیدی و... با حضور در لیست رزرو تیم ملی در همان سال آبی‌پوش شدند یا بسیاری دیگر به این وسیله بیشتر مدنظر قرار گرفته و راهی تیم‌های مطرح‌تر شدند.نکته قابل‌توجه اینکه حالا چنین روالی یعنی برگزاری اردوی تیم ملی در خارج از روزهای فیفادی و بدون حضور ملی‌پوشان اصلی و لژیونر توسط ویلموتس نیز در دستور کار قرار گرفته است. هرچند برگزاری این اردو برای سرمربی جدید بلژیکی یک امر حیاتی در راستای شناخت بیشتر بازیکنان فوتبال ایران محسوب شده و به نظر می‌رسد این اردو می‌تواند به شناخت هرچه بیشتر وی از پدیده‌ها و بازیکنان قابلیت‌دار فوتبال ایران کمک شایان توجهی کند.

نوبت به شجاع رسید!
قرار است بازیکنانی که به‌نوعی در لیگ هجدهم درخشیده اما پیش از این کمتر به تیم ملی دعوت شده‌اند، با نظر مساعد مارک ویلموتس به اردوی جدید دعوت شوند؛ پدیده‌های لیگ برتر در کنار شایسته‌های کمتر مورد توجه قرارگرفته و شاید یکی دو بازیکن دورگه در این لیست قرار داشته باشند. البته یک‌سری از این بازیکنان با قرار گرفتن در لیست امیدها اتوماتیک‌وار از لیست بزرگ‌ها خارج شده و شاید در آینده این فرصت برای حضور در اردوی تیم ملی بزرگسالان به آنها برسد.در هر صورت شنیده می‌شود بازیکنانی مانند وحید نامداری از استقلال خوزستان، علی دشتی و رضا اسدی از سایپا، امین و محمد قاسمی‌نژاد، علی نعمتی، یونس شاکری، مسعود ریگی، محمد آقاجانپور و یونس شاکری از پدیده، مهرداد محمدی، عزت پورقاز، مهدی کیانی و محمد کریمی از سپاهان، محمد نادری، شجاع خلیل‌زاده، کمال کامیابی‌نیا و سیامک نعمتی از پرسپولیس، ارسلان مطهری از ذوب‌آهن، فرشید اسماعیلی و محمد دانشگر از استقلال، مهدی مهدی‌پور و دانیال اسماعیلی‌فر سربازهای ذوب‌آهن در تراکتورسازی به‌واسطه درخشش در لیگ هجدهم در لیست جدید ویلموتس قرار دارند و درصورتی که حتی بتوانند نظر وی را جلب کنند، چه‌بسا در لیست اصلی نیز جایی را برای خود دست و پا کنند.

دستیار ایرانی هم می‌آید
طبق شنیده‌های قرار است برای اردوی جدید تیم ملی که تیرماه برگزار می‌شود، یک مربی ایرانی دیگر نیز به لیست کادرفنی و دستیاران ویلموتس اضافه شود. پیش از این نام نفراتی مانند آندو تیموریان، مهدی مهدوی‌کیا، ماکار آقاجانیان، محمد تقوی و حتی جواد نکونام شنیده می‌شد و چه‌بسا اگر قواعد آن‌طور که باید طبق خواسته فدراسیون فوتبال پیش برود، در اردوی بعدی حتی اگر این اسامی هم در کنار ویلموتس نباشند، یک مربی ایرانی دیگر جز وحید هاشمیان در اردوی تیم ملی به‌عنوان مربی ایرانی جدید این تیم حاضر خواهد شد.
مرجع : فرهیختگان
برچسب ها: مارک ویلموتس