به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۲۷ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۱۸۰۰۷۶

آتش بازی کهکشانی‌ها در فصل نقل و انتقالات

گروه ورزشی: پس از یک فصل کابوس وار برای رئال، فلورنتینو پرز بالاخره فکر خریدهای جدید برای این تیم متمول افتاد.
آتش بازی کهکشانی‌ها در فصل نقل و انتقالات
بالاخره پس از یک سال فلورنتینو پرز مدیرعامل باشگاه رئال مادرید تصمیم گرفت تا به نوعی باز هم به سنت سالیان قبل خود برگردد و در فصل نقل و انتقالات تابستانی بازیکنان زیادی را برای تیم رئال خریداری کند.چند روز قبل سالروز ورود جولن لوپتگی به مادرید بود و در این یک سال طرفداران این تیم شاید روزهایی را دیدند که تصورش برای بدبین ترین هواداران کهکشانی ها هم سخت بود؛ روزهایی که با عقب افتادن از حریف همیشگی یعنی بارسا در لالیگا آغاز شد، با شکست تحقیرآمیز پنج بر یک در نیوکمپ، ۲ باخت از بارسا در ۴ روز و حذف در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، ادامه داشت و در نهایت هم با باخت های عجیب و غریب این تیم متمول در لالیگا پایان یافت.رئالی ها در این فصل سه مربی رو روی نیمکت مربیگری تیم خود دیدند؛ جولن لوپتگی، سانتیاگو سولاری و زین الدین زیدان مربیانی بودند که هرکاری می توانستند کردند اما موفق به کسب نتایج دلخواه هواداران نشدند.

اما حالا پرز برخلاف سال گذشته که قهرمان اروپا را با فروش رونالدو، به حراج گذاشت، گویا قصد دارد تیمی قدرتمند را آماده فصل آینده کند تا عملکرد فاجعه بار سال گذشته را به دست فراموشی بسپارند. این مدیر ۷۲ ساله که گویا قصد خداحافظی از مدیریت را هم ندارد، بنا بر گفته خودش هیچ زمان مادرید را هنگامی که تیمی ضعیف است، رها نخواهد کرد و قصد دارد تا تیمی قدرتمند را به مدیر بعدی رئالیها تحویل دهد.شاید برای یادآوری آخرین خرید بزرگ رئالی ها باید به سال ۲۰۱۴ رفت و خامس رودریگز کلمبیایی پدیده آن روزهای جام جهانی را به یاد آورد که با هشتاد میلیون یورو سفید پوش شد. در این تقریباً ۵ سال رئالی ها جز چند خرید نسبتاً متوسط هیچ بازیکن بزرگی را به مادرید نیاوردند و مطابق پیش بینی رسانه ها، پرز آماده استارت نوسازی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو بود و طبق این پیش بینی، همین دلیل باعث خساست او در خرید بازیکن برای رئالی ها بود.در این چند روزی که از فصل نقل و انتقالات گذشته است، رئالی ها پنج بازیکن جدید خریده اند و طبق گمانه زنی رسانه ها احتمالاً مادرید شاهد یک خرید بزرگ دیگر هم خواهد بود. در این گزارش آمار این پنج بازیکن را بررسی کردیم.

ادن هازارد
تصور دیدن ادن هازارد در فصل آینده با پیراهن چلسی کمی دشوار بود. این مهاجم بلژیکی که بهترین فصل فوتبالی خود با چلسی را سپری می کرد با مبلغ ۱۰۰ میلیون یورو بالاخره به رویای خود رسید و فصل آینده زیر نظر زین الدین زیدان قرار است در رئال بازی کند.این مهاجم بلژیکی فصل گذشته در ۳۷ دیداری که در لیگ انگلیس با پیراهن چلسی انجام داد، موفق به زدن ۱۶ گل و دادن ۱۵ پاس گل شد تا اخرین فصل حضور خود در تیم آبی پوش لندنی را به بهترین شکل ممکن سپری کند. عده بسیاری معتقدند این انتقال می توانست در فصل های گذشته هم انجام شود اما گویا حضور کریس رونالدو و درخشش او در مادرید سبب شده بود تا هازارد قید حضور در سانتیاگو برنابئو را بزند و منتظر خروج ستاره پرتغالی از مادرید باشد که این اتفاق فصل گذشته رخ داد.

مهاجم ریز نقش فعلی رئال مادرید در ۳۵۲ دیداری که با پیراهن آبی پوشان لندنی در لیگ انگلیس به میدان رفت آماری درخشان از خود به جا گذاشت؛ ۱۱۰ گل و ۹۲ پاس گل آمار کم نظیر هازارد با پیراهن چلسی است. این آمار زمانی ارزشمند می شود که به نوع فوتبال چلسی در فصول اخیر نگاه کنیم؛ فوتبالی دفاعی که کونته و مورینیو در چلسی ارائه می دادند سبب شده بود تا فوتبال دوستان برای تماشای توانایی های هجومی هازارد منتظر بمانند تا بلکه سرمربی ای با فوتبال هجومی سرمربی چلسی شود که این اتفاق با آمدن مائوریتسیو ساری به چلسی رخ داد.باید منتظر بود و دید آیا هازارد هم مانند رونالدو در فصل اول حضور خود در رئال مشکل پیدا می کند یا نه. پاسخ این سوال هرچیز باشد، قطعاً تفاوتی در سطح توقعی که از ستاره بلژیکی و ۲۸ ساله رئال می رود، پیدا نمی کند. از همین حالا بسیاری از هواداران مادریدی در رویای زوج سمت چپ زمین رئال یعنی هازارد – مارسلو هستند و معتقدند این دو بازیکن تکنیکی می تواند تبدیل به کابوس بسیاری از تیم های فصل آینده فوتبال اسپانیا و اروپا شوند.

ادر میلیاتو
سناریو خرید بازیکن در مادرید درست مانند سال ۲۰۰۹ در حال انجام است؛ خرید ۲ ستاره بزرگ و اقدام برای جذب بازیکنان جوان و آینده دار. این بازیکن برزیلی که با ۵۰ میلیون یورو از پورتو به رئال مادرید پیوسته است فصل گذشته با پیراهن این تیم پرتغالی در مجموع ۴۷ بار به میدان رفت و موفق به زدن ۵ گل و دادن ۴ پاس گل هم شد.این مدافع راست پا که قابلیت بازی در دو پست دفاع وسط و دفاع راست را دارد، در این ۴۷ بازی آماری درخشان و قابل توجه از خود به جا گذاشته است و در هیچکدام از این دیدار ها کارت زرد یا قرمزی دریافت نکرده است؛ آماری که با توجه به پستی که در آن بازی می کند، قابل توجه است.میلیاتو که از سائوپائولو به پورتو پیوسته بود، در مجموع ۸۲ دیداری که با پیراهن این دو تیم به میدان رفته است، در ۴۲ دیدار دفاع راست و در ۳۸ بازی هم به عنوان دفاع وسط ایفای نقش کرده است. او در ۲ بازی هم هافبک دفاعی بوده است.با توجه به اینکه چند سالی است که راموس و واران دفاع وسط های رئال هستند، به نظر میلیاتو برای ادامه درخشش خود در این تیم کار سختی داشته باشد.این بازیکن ۲۱ ساله امیدوار است تا با سیستم چرخشیای که زیدان در تیم خود به کار می گیرد، فرصت بازی در تیم متمول و قدرتمند اسپانیایی را پیدا کند.

فرلاند مندی
اگر بخواهیم درباره صعود و سقوط، فراز و نشیب و یا شکست و پیروزی یک بازیکن فوتبال در ۱۰ سال صحبت کنیم، بدون تردید هیچ بازیکنی سزاوار تر از فرلاند مندی نیست.این بازیکن که با قراردادی ۴۸ میلیون یورویی به مادرید پیوسته است، سال ۲۰۰۹ پزشکان این موضوع را با او مطرح کردند که شاید دیگر نتواند راه برود. یک سال نگذشته بود که مندی تازه راه رفتن را شروع کرد و ۲ سال بعد با انتقال به تیمی در دسته چهارم لیگ فرانسه فوتبال را به صورت حرفه ای آغاز کرد.پنج سال بازی در لیگ دسته چهار فرانسه پاداشی به یاد ماندنی برای مندی داشت؛ انتقال به یکی از برترین تیم های لیگ فرانسه یعنی لیون. یک سال بعد از بازی در سمت چپ این تیم قدرتمند مندی به تیم ملی فرانسه هم دعوت شد. درخشش مندی در لیون و بازی درخشان او برابر بارسا در لیگ قهرمانان اروپا، سران مادریدی را وسوسه کرد تا برای خرید او پیشنهادی به لیون ارائه دهند و سرانجام مندی را پس از یک دهه تلاش، به مادرید بیاورند.این بازیکن فرانسوی، فصل آینده باید برای حضور در ترکیب اصلی با بازیکنی رقابت کند که زیدان و هواداران مادریدی اعتقاد فراوانی به او دارند؛ مارسلو. دفاع چپ برزیلی ای که سهم فراوانی در سه قهرمانی رئال در لیگ قهرمانان اروپا داشت و با اینکه سال گذشته مانند بسیاری از بازیکنان رئال دچار افت شد اما هنوز هم اگر بخواهیم سه بازیکن برتر در دفاع چپ جهان را نام ببریم، بدون شک نام مارسلو هم در این لیست خواهد بود.

مندی فصل گذشته در ۴۰ دیداری که با پیراهن لیون به میدان رفت موفق به زدن ۳ گل و دادنه ۳ پاس گل شد. با توجه این آمار بنظر مندی درست بر خلاف مارسلو در کارهای دفاعی تمرکز بیشتری دارد و نباید هواداران رئال، انتظاری که از مارسلو داشتند را از او هم داشته باشند.اما شاید مهمترین ویژگی و تفاوت مندی نسبت به مارسلو در تعداد مصدومیتهای او نسبت به ستاره برزیلی باشد. مندی در چند فصل اخیر تنها یک مصدومیت نسبتاً شدید داشته است که آن هم مربوط به فصل گذشته بود که او ۳۷ روز از زمین بازی دور بود و ۶ دیدار لیون را هم از دست داد. این آمار زمانی جالب می شود که بدانیم مارسلو در ۶ فصل اخیر پانزده بار مصدوم شده و بسیاری از بازی های رئال را از دست داده است.

لوکا یوویچ
۶۵ میلیون یورو برای بازیکنی که تنها یک فصل از درخشش در فوتبال اروپا می گذرد باعث شده است تا کارشناسان ریسک آمیزترین خرید این فصل رئال را «یوویچ» بنامند؛ بازیکنی که فصل گذشته با درخشش در لیگ آلمان و به خصوص لیگ اروپا باعث شد تا بسیاری از تیم های فوتبال اروپا از جمله چلسی دنبال خرید او باشند اما در نهایت این رئال بود که موفق به جذب این ستاره ۲۱ ساله شد.این بازیکن صربستانی، فصل گذشته در مجموع در ۴۷ بازی که برای آینتراخت فرانکفورت انجام داد، ۲۷ گل زد و ۷ پاس گل هم داد. یوویچ فصل آینده باید در کنار کریم بنزما و احتمالاً ماریانو دیاز در خط حمله رئال به میدان برود.خرید این بازیکن جوان از این جهت برای مادریدی ها ارزشمند بود که آنها فصل گذشته به شدت در بخش هجومی تیم خود ضعیف بودند. آنها بدترین آمار تاریخ خود را از نظر گل نزدن در بازی ها پیاپی ثبت کردند و با خروج رونالدو به نوعی دچار ضعف در این بخش شدند.یوویچ فصل گذشته تقریباً هیچکدام از بازی ها آینتراخت را به دلیل مصدومیت از دست نداد. این موضوع می تواند رئالی ها را به داشتن مهاجمی ثابت در کنار بنزما، مهاجم پر افت و خیزشان، امیدوار کند.

رودریگو
‌بسیاری از کارشناسان و اهالی فوتبال رودریگو را بهترین و هوشمندانه ترین خرید این فصل پرز می دانند. بازیکنی ۵۴ میلیون یورویی که با ۱۸ سال سن از لیگ برزیل و از سانتوس به رئال پیوسته است.۵ فصل قبل بود که پرز دنبال یک بازیکن دیگر از سانتوس بود اما این بازیکن که نیمار نام داشت بارسا را به رئال ترجیح داد و آن زمان خیلی ها پرز را بازنده نقل و انتقالات می دانستند و حالا پرز امیدوار است با این خرید، آن شکست را جبران کند.آمار رودریگو چندان درخشان نیست؛ این بازیکن برزیلی در مجموع ۴۹ بار با پیراهن سانتوس به میدان رفته است و تنها موفق به زدن ۹ گل و ۵ پاس گل شده است اما لازم است این نکته را هم بگوییم گه رودریگو معمولاً در بسیاری از دیدارها در نقش یک وینگر عمل کرده است و نباید توقع آماری که از یک مهاجم نوک داریم را از او هم داشته باشیم.

این بازیکن ۱۸ سال که فصل گذشته دومین بازیکن لیگ برزیل هم بود، تا به حال هیچ مصدومیتی را تجربه نکرده است و می تواند با درخشش در تمرینات، زیدان را مجاب کند تا با پیراهن این تیم کهکشانی به میدان برود. درخشش ستارگانی برزیلی مانند، مارسلو، روبرتو کارلوس، رونالدو و … رودریگو را امیدوار کرده است تا بتواند در رئال موفق باشد.با توجه به گمانه زنی رسانه ها به نظر همچنان با وجود ۳۰۰ میلیون یورویی که پرز در نقل و انتقالات خرچ کرده است، همچنان باید شاهد یک خرید بزرگ دیگر در برنابئو باشیم؛ خریدی که شاید کلید موفقیت رئال در فصل آینده باشد. رسانه ها از اریکسن، پوگبا و امباپه به عنوان این خرید یاد می‌کنند.
مرجع : مهر
برچسب ها: رئال مادرید