به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۲۷ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۱۸۰۰۸۳

اعلام نرخ آپارتمان‌های زیر 50 متر در تهران

گروه اقتصادی: با توجه به رشد نرخ تورم و افزایش هزینه‌های زندگی، شاید پرداخت هزینه اجاره‌بهای مسکن برای برخی از افرادی که در تهران زندگی می‌کنند کار راحتی نباشد.
اعلام نرخ آپارتمان‌های زیر 50 متر در تهران
به همین دلیل است که بیشتر افرادی که درآمدی کمتر از 3 میلیون تومان در ماه دارند به دنبال خانه‌های متراژ کوچک یا خانه‌هایی قدیمی در مناطق جنوبی شهر برای اجاره می‌گردند.
با توجه به این موضوع که تعداد افرادی که به دنبال خانه‌های ارزان‌قیمت برای اجاره هستند روز به روز در حال افزایش است و تقاضا برای آپارتمان‌های کم‌متراژ زیاد است در مطلب امروز به معرفی خانه‌های کم مساحت در تهران و اعلام نرخ اجاره آنها پرداخته‌ایم اگر به دنبال اجاره آپارتمان ارم،  خیابان آزادی، ولیعصر یا هر کجای دیگری هستید، این مطلب را بخوانید.
 
چرا خانه‌های کم متراژ محبوب هستند؟
به صورت کلی در شرایط فعلی به خانه‌هایی با متراژ کمتر از 60 متر، کم متراژ می‌گویند و بسیاری از افراد مانند دانشجویان، افرادی که به تنهایی در تهران زندگی می‌کنند و خانواده‌های 2 نفره از مشتریان پر و پا قرص این خانه‌ها هستند. با اینحال، به دلیل افزایش نرخ مسکن، بسیاری از خانواده‌های 3 نفر به بالا هم متقاضی اجاره آپارتمان‌های زیر 60 متری هستند.
دلیل هم مشخص است؛ گرانی نرخ اجاره و همچنین افزایش هزینه‌های زندگی.
همین تقاضای زیاد برای خانه‌های کم متراژ موجب شده است که انبوه‌سازها و افرادی که دستی در ساخت‌وساز خانه دارند، ساخت آپارتمان‌های کوچک متراژ را به متراژهای دیگر ترجیح دهند. با این حال بازار مسکن همچنان با کمبود آپارتمان‌های کم‌متراژ مواجه است.
 
نرخ آپارتمان‌های کم‌متراژ
به صورت کلی نرخ اجاره آپارتمان در مناطق جنوبی شهر تهران در حدود 2 میلیون تومان به ازای هر متر مربع اعلام شده است؛ این درحالیست که نرخ اجاره‌بهای مسکن در سال گذشته در حدود یک میلیون تومان به ازای هر متر مربع بود.
در هر حال افزایش نرخ اجاره به رشد اجاره بهای خانه‌های قدیمی هم منجر شده است و آپارتمان‌های کم متراژ هم به دلیل تقاضای زیاد و در مقابل عرضه محدود، همچنان اجاره بهای بالایی دارند. به عنوان مثال برای اجاره آپارتمان دریان نو باید دست کم 100 میلیون تومان ودیعه پرداخت کنید و در صورتی که بخواهید بخشی از مبلغ را به صورت اجاره ماهانه پرداخت کنید، این رقم طبق فرمول خاصی تبدیل می‌شود.
همچنین برای اجاره یک آپارتمان 47 متری در خیابان پیروزی باید مبلغی حدود 50 میلیون تومان به عنوان پیش‌پرداخت و 800 هزار تومان اجاره ماهانه پرداخت کنید.
اگر قصد اجاره آپارتمان در خیابان جمالزاده را هم دارید باید حدود 60 میلیون تومان به عنوان ودیعه و یک میلیون تومان اجاره در ماه پرداخت کنید.

برای اجاره آپارتمان 50 متری در خیابان فاطمی هم باید مبلغی در حدود 60 میلیون تومان به عنوان ودیعه و اجاره ماهانه یک میلیون و 500 هزار تومان پرداخت کنید. گفتنی است که این آپارتمان 17 سال است.
اگر قصد اجاره آپارتمان در غرب تهران داردی هم باید بگوییم که در حال حاضر یک آپارتمان 10 ساله 50 متری با 15 میلیون تومان ودیعه و اجاره ماهانه 3 میلیون تومان آگهی شده است.
در محدوده جردن هم یک آپارتمان یا سوئیت 43 متری با ودیعه 50 میلیون تومان و اجاره ماهانه 4 میلیون و 500 هزار تومان آماده اسکان مستاجران است.

یک آپارتمان 50 متری 10 ساله نیز در محدوده ستارخانه با 110 میلیون تومان ودیعه و اجاره ماهانه یک میلیون تومان آگهی شده است.
همانطور که می‌بینید نرخ اجاره آپارتمان‌های کم متراژ نیز همپای آپارتمان‌های بزرگ متراژ افزایش یافته است و از سوی دیگر تقاضای زیاد و عرضه کم به رشد بیشتر قیمت آن کمک کرده است. به هر صورت اگر قصد اجاره آپارتمان چیذر یا ... را دارید، قبل زا اینکه برای اجاره اقدام کنید، حتما بودجه خود را مشخص کنید تا پس از بررسی قیمت‌ها از یافتن خانه دلسرد نشوید.