به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۲۷ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۱۸۰۰۹۸
پس از سرنگونی حکومتش در سودان

نخستین حضور عمر البشیر در انظار عمومی

گروه بین‌الملل: عمر البشیر رئیس جمهور سابق سودان در نخستین حضور در انظار عمومی پس از سرنگونی حکومتش، به دادستانی خارطوم منتقل شد.
نخستین حضور عمر البشیر در انظار عمومی
او دیروز یکشنبه با لباس سنتی سفید به همراه عمامه‌ای به همین رنگ همراه با گروهی از مردان مسلح به ساختمان دادستانی رفت. برخی شاهدان به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که البشیر در زمان اندکی که در انظار عمومی حضور داشت، رفتاری به مانند قبل از سرنگونی حکومتش را نشان می‌داد به طوریکه با چابکی از وسیله نقلیه به سمت ساختمان دادستانی حرکت می‌کرد، لبخند می‌زد و با نگهبان‌هایی که همراهش بودند صحبت می‌کرد. وی پس از چندین دقیقه، از ساختمان دادستانی بیرون آمد در حالیکه دادستان اتهام‌هایش را به صورت حضوری به وی ابلاغ کرده بود.

علاء الدین عبدالله دادستان به خبرنگاران گفت: «دادستانی... او را به داشتن ارز خارجی، دریافت هدیه به شیوه‌های غیر رسمی متهم کرد.» وی گفت که البشیر این فرصت را داشت که به اتهام‌ها پاسخ دهد. وکیل‌ها البشیر از پاسخگویی به سوال‌های خبرنگاران خودداری کردند. رئیس جمهور سابق سودان در زندان کوبر خارطوم تحت بازداشت است.عمر البشیر پس از سه دهه حکومت در ۲۲ فروردین گذشته و در پی چهار ماه اعتراض سراسری مردم به دلیل گرانی و با فشار ارتش، مجبور به کناره‌گیری از قدرت شد. به زودی دادگاه رئیس جمهور سابق سودان برگزار می‌شود.
برچسب ها: عمرالبشیر