به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۲۷ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب : ۱۸۰۱۲۲

رویانیان: باورم نمی‌شود برانکو رفته است

گروه ورزشی: پرسپولیس و مدیرانش بعد از رفتن برانکو در شرایط سختی قرار گرفته اند و حالا باید در کمترین زمان بهترین تصمیم برای آینده نیمکت این تیم گرفته شود.
رویانیان: باورم نمی‌شود برانکو رفته است
با جدایی قطعی برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس این باشگاه و مدیرانش در شرایط جدیدی قرار گرفته اند. شرایطی که می تواند از دشوارترین مقاطع این باشگاه در دهه های اخیر باشد چرا که پرسپولیس بعد از چهارفصل موفق باچالشی بزرگ برای انتخاب جانشین مربی کرواتش مواجه شده است. سردار محمد رویانیان مدیرعامل سابق پرسپولیس مثل هواداران این تیم هنوز در شوک قرار دارد. او در این باره گفت:« من هنوز باورم نمی شود که برانکو رفته است.»او درباره اینکه راهکار باشگاه بعد از جدایی برانکو چگونه باید باشد هم گفت:« به نظر من باشگاه در حد توانش هر کاری می توانست انجام داد اما یک مربی وقتی بخواهد بماند با سختی ها و شرایط هم می سازد اما وقتی می خواهد برود دیگر نمی توان جلوی او را گرفت.»رویانیان اضافه کرد:« دوران بسیار سختی برای پرسپولیس است و می تواند به این تیم آسیب بزند. معتقدم باشگاه در حال حاضر مهمترین کاری که باید انجام بدهد این است که اسکلت و انسجام تیمی که سه دوره قهرمان شده و موفق بوده است را حفظ کند. باید ساختار این تیم حفظ شود چرا که اگر این انسجام از بین رود آن وقت شرایط سخت تر هم خواهد شد.»

مدیرعامل سابق پرسپولیس همچنین اضافه کرد:« اولین اقدام همانطور که گفتم حفظ بازیکنان کلیدی و انسجام تیمی است که در این سال ها شکل گرفته است. در قدم بعدی هم به سرعت باید جانشین برانکو انتخاب شود. من فکر می کنم در حال حاضر آوردن یک مربی خارجی کار درستی نباشد چرا که این پروسه زمان بر است و مربی خارجی هم اگر بیاید زمان می برد تا تیم و فوتبال ایران را بشناسد.»او در رابطه با روزهایی که خودش به عنوان مدیرعامل پرسپولیس به دنبال جذب مربی خارجی بود هم گفت:« زمانی که مدیرعامل پرسپولیس بودم خیلی تلاش کردم که برانکو را به پرسپولیس بیاورم. من حتی از آقای رسولی محلاتی سفیر ایران در عربستان خواهش کردم که با برانکو صحبت کند و ایشان هم جلسه ای ترتیب دادند. اما قسمت ما نشد چون برانکو در آن زمان با تیم عربستانی قرارداد داشت.او حتی از مشکل مالیاتی اش گفت که ما قول دادیم آن را حل کنیم.» سردار رویانیان درباره حضور مانوئل ژوزه هم افزود:« آقای ژوزه را آوردیم که در رنکینگ رتبه بسیار خوبی داشت اما متاسفانه حضور او همزمان با حضور کارلوس کی روش بود. کی روش به شدت با ژوزه ضد بود و او را تخریب می کرد.»

مدیرعامل پرسپولیس در لیگ های یازدهم و دوازدهم در رابطه با گزینه های مدنظرش گفت:« من از دیشب که خبر جدایی و رفتن برانکو را به الاهلی شنیده ام نتوانستم بخوابم و همه ش دارم فکر می کنم. دو سه گزینه داخلی هم توی ذهنم دارم، نمی گویم این گزینه ها می توانند مثل برانکو باشند اما شاید بتوانند از ضربه ها و آسیب های بیشتر جلوگیری کنند.»او بااشاره به حضورش در فوتبال و اینکه آیا علاقه ای به حضور مجدد هم دارد: «نه من یک بار آمدم و دو سه سالی در فوتبال بودم و شرایطی به وجود آمد که انگار ما حق نداریم به فوتبال علاقه داشته باشیم. من اگر کاری هم در پرسپولیس انجام دادم براساس منطق علمی بود که داشتم. من دوست داشتم باشگاه را براساس مسایل علمی پایه ریزی کنم اما خب شرایط خیلی سختی بود. تیم در رده پانزدهم بود و مربی نمی توانست به زمین برود چون تماشاگران علیه او شعار می دادند.باشگاه هیچ پولی نداشت و بازیکنان مدتها دریافتی مالی نداشتند. آن زمان تمام تلاشم را انجام دادم که به باشگاه کمک کنم و الان هم که نیستم هر کمکی که از دستم بربیاید برای باشگاه دریغ نمی کنم. در ماجرای مطالبات برانکو من هم به سهم خودم پیگیری هایی داشتم که اگر بشود این مشکل حل بشود که البته نشد. من یک پرسپولیسی هستم و دلم می خواهد اتفاق های خوبی رقم بخورد.»

رویانیان در بخش دیگری از صحبت هایش درباره عملکرد مدیران پرسپولیس گفت:« فکر می کنم آقای عرب تمام توانش را برای پرسپولیس گذاشت اما او در شرایط خیلی بدی مدیرعامل شد. من غصه عرب را می خورم و یاد زمانی می افتم که دنیزلی را به پرسپولیس آوردم. ما وقتی دنیزلی را آوردیم برای فصل هم با او قرارداد بستیم اما وقتی فصل تمام شد او گذاشت و رفت و نمی شد جلویش را گرفت.»او اضافه کرد:«آقای عرب در موقعیتی وارد شد که هیچ کاری غیر از این نمی توانست بکند. البته هنوز شاخص های ارزیابی درباره مدیریت ایشان به دست ما نرسیده است اما آنچه مشخص است اینکه او آدم خیلی خوبی است و همه تلاشش را انجام داد اما در شرایط خیلی بدی وارد باشگاه شد.»رویانیان همچنین گفت:« بازهم می گویم پرسپولیس باید سریع وضعیت بازیکنان اصلی تیم را تحکیم و قراردادهایشان را تمدید کند. امیدوارم سرمربی انتخاب شود که هم به تیم تعصب داشته و هم سابقه قهرمانی داشته باشد و بتواند روند خوبی که تیم با برانکو داشت را ادامه داده و یا حداقل مانع آسیب های بیشتری شود.»
مرجع : ورزش سه
برچسب ها: محمد رویانیان