به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۲۷ ساعت ۱۹:۵۲
کد مطلب : ۱۸۰۱۴۱

بلیط هواپیما را گران نخرید

بلیط هواپیما را گران نخرید
گروه گردشگری: همان طور که میدانید این روز‌ها بلیط هواپیما با قیمت‌هایی بسیار بالا عرضه می‌شوند. ولی چطور می‌شود با بلیط هواپیما زیر صد هزار تومان به قشم یا کیش یامشهد و یا ترکیه رفت؟ پیش خود فکر میکنید که این امر امکان پذیر نیست ولی من به شما می‌گویم که امکان پذیر است زیرا که خود من چند وقت پیش با بلیط هواپیما 80 هزار تومانی به کیش رفتم در صورتی که هزینه‌ای آژانس تا فرودگاه 40 هزارشد. البته که شما هم می‌توانید به آسانی با بلیط ارزان هواپیما قیمت سفر کنید.
 
لطفا برای مشاهده چارترهای لحظه آخری سام سیر با تخفیف 8% بصورت انلاین، بر روی لینک بلیط هواپیما کلیک نمایید.

7 راه برای خرید بلیط ارزان هواپیما
بلیط هواپیما چارتر
چناچه این مقاله را تا پایان بخوانید به شما 7 ترفند عالی حتی برای تهیه بلیط هواپیما آموزش خواهیم داد که با استفاده از آن این امکان را دارید با هواپیما، با کمترین هزینه سفر کنید. این 7 ترفندراز راز‌هایی است که  کارمندان آژانس‌های هواپیمایی بعد از تجریبات بسیار به آن پی برده اند.

بلیط ارزان هواپیما را چگونه بخرم؟
یکی از اصلی تری دغدغه‌های افرادی که می‌خواهند با هواپیما سفر کنند، خرید بلیط ارزان هواپیما و بلیط خارجی است. اگر می‌خواهید به مشهد، کیش، ترکیه و یا نجف سفر کنید، با بکارگیری ترفندهای موجود در این مقاله امکان این را دارید که از شرایطی که فقط تعداد کمی از افراد از آن استفاده می‌کنند بهره ببرید.

 ترفندهای خرید بلیط ارزان هواپیما و بلیط خارجی چارتر هواپیما(برای سفر کردن به شهرهای توریسی)
    اول هفته: این را بدانید در روزهای اول هفته همیشه بدون شک قیمت خرید بلیط هواپیما برای سفر به شهرهای توریسی مناسب تر و کمتر از روز‌های آخر هفته است.

    بعد از تعطیلات: این را بدانید بدون شک در روزهایی که بلافاصله بعد از تعطیلاتی است که همه به مسافرت می‌روند، قیمت بلیط خارجی هواپیما خیلی کم تر از روزهای عادی و یا تعطیلات است.

    سایت‌های معتبر: به این نکته توجه کنید خرید بلیط خارجی یا داخلی را به شکل آنلاین خریداری کنید اما از سایت‌های معتبری که به شکل مستقیم بلیط خارجی یا داخلی را ارائه می‌دهند.

    ساعات پرواز: اغلب بلیط ارزان هواپیما که در ساعت‌های صبح زود یا نصف شب یا ساعت‌های بد هستند قیمت پایین تری دارند. برای پیدا کردن مناسب ترین قیمت بلیط ارزان هواپیما، لیست پروازها را طبق قیمت آن‌ها مرتب کنید.

    ایرلاین: بعضی ایرلاین‌ها در مقصد‌های پروزای اعلام شده از قیمت‌های کم تری برخوردار هستند، البته که سطح کیفیت ایرلاین‌ها یکسان نیست، اما این امر می‌تواند موثر باشد.

    زمان‌های خاص: بعد از عید نوروز، 20 روز قبل از عید نوروز، در مواقع امتخانات مدارس، ماه رمضان، اول مهرو ماه محرم از جمله تاریخ‌هایی هستند که این امکان را دارید بلیط خارجی یا داخلی را با قیمت کمتری خریداری کنید.

    استفاده از نرم افزارهای هوشمند: بعضی از نرم افزارها هستند که به وسیله آن‌ها، این امکان را دارید که چناچه خارج از زمانی‌های که گفتیم، بلیط ارزان هواپیما تخفیف خورد و قیمتش مناسب بود، این برنامه‌ها به شکل رایگان اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهند.
 
بلیط خارجی یا داخلی چارتر به وسیله ترفندهای ویژه‌ای که گفتیم؛ که فقط برای مسافرانی است که حرفه‌ای هستند و یا از کارمندان خود آژانس هواپیمایی هستند، بدون اینکه بخواهید هزینه‌ای بیش از حد پرداخت کنید و می‌توانید سفر خوبی را بروید.
 
خصوصیات بلیط چارتر هواپیما
همه‌ی ما هنگام خرید بلیط ارزان هواپیما خارجی یا داخلی با واژه ی بلیط هواپیما چارتر روبه رو شده‌ایم. در این مقاله سعی داریم شما را با شرایط گوناگون بلیط هواپیما چارتری و پرواز چارتری بیشتر آشنا کنیم تا هنگام خرید بلیط خارجی یا داخلی به مشکل برنخورید.
در حقیقت چارتر به شرایطی اطلاق می‌شود که قسمتی از صندلی‌های هواپیما،قطار،حتی اتاق هتل و ... به طور یکجا اجاره داده می‌شود.چارتر در فقط در خصوص خرید بلیط خارجی یا داخلی نیست بلکه در موارد دیگر هم کاربرد دارد.در این مقاله به بلیط هواپیما چارتری خواهیم پرداخت.
خرید بلیط هواپیما خارجی یا داخلی چارتری را می‌توان با خرید عمده و جزئی مقایسه کرد که در خرید عمده هزینه ی کم تری خواهیم پرداخت درست مانند چارتر.اگر هنگام خرید بلیط خارجی یا داخلی از بلیط چارتری استفاده کنید سود بیشتری خواهید کرد اما درنظر داشته باشید که در چه زمانی اقدام به خرید بلیط ارزان هواپیما می‌کنید.

بلیط چارتر هواپیما
اکنون عمیق تر به این واژه می‌پردازیم.زمانی که این بلیط هواپیما از جانب آژانس‌های هواپیمایی به فروش می‌رسد درواقع معامله‌ای در میان شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر فروش صورت می‌گیرد.یعنی شرکت‌های هواپیمایی قسمتی از ظرفیت خود را به دفاتر اجاره می‌دهند که فروش آن بر عهده ی آژانس‌های مسافرتی است.

خرید بلیط خارجی یا داخلی چارتر
اگر برای خرید بلیط خارجی یا داخلی نمی توانید مستقیما از شرکت‌های هواپیمایی دریافت کنید می‌توانید به آژانس‌های هواپیمایی مراجعه کنید.قیمت بلیط ارزان هواپیما را آژانس‌های مسافرتی تعیین می‌کنند به دلیل این که کارهای فروش را برعهده  دارند.اگر آژانس‌های هواپیمایی نتوانند تمام ظرفیت اجاره شده را بفروشند باید هزینه ی اجاره را به طور کامل به شرکت‌های هواپیمایی بدهند چراکه آنان تعهدی در این زمینه ندارند.هنگام خرید بلیط خارجی یا داخلی دقت کنید زیرا گاهی اوقات دلیل نوسانات قیمت همین می‌تواند باشد چون می‌خواهند همه ی ظرفیت خود را به فروش برسانند.

در زمان خرید بلیط خارجی یا داخلی شاهد این قضیه هستیم که هرچه بیشتر نزدیک به تایم پرواز می‌شویم،قیمت بلیط هواپیما چارتر کم تر می‌شود.آژانس‌های هواپیمایی برای اینکه بتوانند ظرفیت‌های باقی مانده را به فروش برسانند قیمت را کم تر می‌کنند.در زمان‌هایی که افراد زیادی سفر می‌کنند مثل ایام نوروز قیمت بلیط هواپیما چارتری و سیستمی تفاوت چندانی نخواهد داشت.

خصوصیات بلیط هواپیما چارتر
از بزرگ ترین ویژگی‌های این بلیط هواپیما متغیر بودن قیمت است.افرادی که مرتبا در سفر هستند می‌توانند با صرف زمان و مشاوره با افراد خبره ازبهترین زمان تخفیف آن خبر شوند.هنگام خرید بلیط خارجی یا داخلی از زمان کاهش قیمت‌ها مطلع شوید.هنگامی که آژانس‌ها با سود کم و تبلیغات مختلف سعی در فروش بلیط هواپیما‌های خود دارند بهترین زمان برای خرید بلیط خارجی یا داخلی است.
به عبارتی بهترین زمان برای تهیه ی بلیط هواپیما چارتر، فصل‌های کم سفر است.تور لحظه آخری نیز به همین شکل است که این کار هم به نفع آژانس‌های مسافرتی و هم مسافران می‌باشد.از عیب‌های بلیط ارزان هواپیما چارتری می‌توان به عدم استرداد،لغو و کنسلس آن‌ها اشاره کرد.اگر هم این امکان باشد شما باید بهای سنگینی بپردازید.در پروازهای سیستمی هزینه ی کمتری را به عنوان جریمه خواهید پرداخت.

پرواز چارتر
هواپیماهای چارتر کوچک تر بوده و می‌توانند کم تر از ده مسافر را جابه جا کنند.این هواپیماها به مراتب لوکس تر بوده چرا که برای مسافران فضایی اختصاصی دارند.شخصیت‌های مهم و برجسته مخصوصا سیاسی،تجاری از این هواپیماها استفاده می‌کنند.هواپیمای چارتر را نباید با بلیط هواپیما چارتر اشتباه گرفت.

انواع چارتر
1-چارتر کامل یا full charter
در این حالت کلیه ی صندلی‌ها در تایمی خاص و مدت مشخصی به وسیله ی چارتر کننده اجاره می‌شود.
2-چارتر صندلی یا seat charter
در این حالت تنها تعداد محدودی از صندلی‌ها هنگام خرید بلیط خارجی یا داخلی در اختیار آژانس مسافرتی قرار می‌گیرد.
چارتر صندلی هم 3نوع دارد:چارتر شناور،اجاره ی صندلی به طور رفت و برگشت و اجاره ی صندلی‌های مشخص شده.
پرواز چارتر ارزان
چارتر به معنای ارزان ترین بلیط ارزان هواپیما نمی باشد.باید درنظر داشته باشید که در چه زمانی اقدام به خرید بلیط خارجی یا داخلی کرده و اصول مربوط به آن را رعایت کنید.
منبع: بلیط خارجی