به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۲۸ ساعت ۲۰:۱۷
کد مطلب : ۱۸۰۲۵۰
مسکو: تلاش‌ها برای جنگ با ایران را متوقف کنید

مرکل: ایران باید به برجام پایبند بماند یا...!

گروه بین‌الملل: صدراعظم آلمان، با تاکید بر این‌که آلمان هر آن‌چه در توان دارد انجام می‌دهد تا تنش‌ها با ایران به‌طور مسالمت‌آمیز حل شود، گفت با این‌همه "ایران باید به برجام پایبند بماند."
مرکل: ایران باید به برجام پایبند بماند یا...!
آنگلا مرکل، گفت: «ما از ایران می‌خواهیم تا برجام را حفظ کند، در غیر این صورت، مسلما تبعاتی وجود خواهد داشت آنگلا مرکل، تهدید کرد که نقض مواد برجام از سوی ایران بدون عواقب نخواهد بود. او که روز سه‌شنبه، ۲۸ خرداد (۱۸ ژوئن)، در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با رئیس جمهور اوکراین در برلین سخن می‌گفت، ابراز امیدواری کرد که ایران به تعهدات خود پایابند بماند، "در غیر این صورت تبعاتی متوجه ایران خواهد بود."  اظهارت مرکل یک روز پس از مصاحبه بهروز کمالوند، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در تاسیسات اتمی اراک صورت می‌گیرد. کمالوند در این مصاحبه گفت که از مهلت ۶۰ روزه اروپایی‌ها ده روز باقی مانده و اگر آنها کاری برای کاهش تحریم‌های آمریکا انجام ندهند، ایران برخی از دیگر از تعهدات خود در برجام را کاهش خواهد داد. او تصریح کرد که "با شتاب گرفتن روند تولید اورانیوم غنی‌شده ۶۷ / ۳ درصد، ذخایر اورانیوم غنی‌شده کشور نهایتا تا ششم تیر از سقف ۳۰۰ کیلو عبور خواهد کرد."
مرکل در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره تحولات اخیر در دریای عمان و حمله به دو نفتکش حامل بار برای ژاپن و موضع آمریکا در این زمینه، گفت که "موضوع مربوط به تحولات ایران بسیار جدی تلقی می‌شود و شواهد زیادی وجود دارد." صدراعظم آلمان اما افزود که در این زمینه موضع‌گیری نمی‌کند "چرا که باید تمامی جوانب در نظر گرفته شود تا تنش با ایران به شیوه‌ای صلح آمیز حل شود." آنگلا مرکل در ادامه گفت: «در این زمینه در آلمان اتفاق‌نظر وجود دارد و به همین منظور وزیر خارجه آلمان (به تازگی) به ایران رفته بود و ما با شرکای آمریکایی‌در ارتباط نزدیک هستیم. شرایط بسیار جدی است و ما این را می‌دانیم. ما و همه طرف‌هایی که در این زمینه نگرانی دارند، همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا برای ایران هم روشن شود که نباید شرایط وخیم‌تر نشود».

مسکو: تلاش‌ها برای جنگ با ایران را متوقف کنید
مسکو روز سه‌شنبه از واشنگتن خواست تا طرح «تحریک آمیز» فرستادن سرباز بیشتر به خاورمیانه و فعالیت‌هایی که باعث تحریک ایران می شود را متوقف کند.
سرگئی ریابکوف فعالیت های آمریکا در خاورمیانه را «تلاش‌های آگاهانه» برای آغاز جنگ با ایران ارزیابی کرده است. سخنان معاون وزیر خارجه روسیه در پی اظهارات پاتریک شاناهان سرپرست وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا بیان شده که گفته است واشنگتن به نیروهایش در خاورمیانه یک هزار سرباز اضافه می کند. سرگئی ریابکوف همچنین افزود: «آنچه شاهدش هستیم تلاش‌های مداوم و بی پایان آمریکا برای افزایش فشارهای روانی، اقتصادی و بله البته نظامی بر ایران به شیوه‌ای تحریک آمیز است. این اقدامات را نمی توان هیچ طور دیگری بجز اقدام آگاهانه برای آغاز جنگ با ایران ارزیابی کرد.» معاون وزیر خارجه روسیه همچنین در سخنان روز سه‌شنبه‌اش گفت که مسکو به کرات به واشنگتن و متحدان منطقه‌ایش درباره «پمپاژ غیرمسئولانه و بی‌ملاحظه تنش در منطقه در حال انفجار» هشدار داده‌ است. ریابکوف همچنین گفت اگر واشنگتن جنگ نمی خواهد باید آنرا ابراز کند و تقویت حضور نظامی‌اش در منطقه را متوقف کند.

از سوی دیگر، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که اگرچه آمریکا باید کماکان ایران را برای فعالیت‌هایش در منطقه مسئول بداند اما ما باید قوی، هوشمند و استراتژیک باشیم، نه اینکه در تصمیمات خود بی ملاحظه و شتابزده عمل کنیم
برچسب ها: آنگلا مرکل