به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۲۹ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۱۸۰۲۹۵

بهترین روش کاشت مو کدام است؟

بهترین روش کاشت مو کدام است؟
گروه علمی: هر کدام از روش‌های کاشت مو مزایا و معایبی دارند. مثلاً در روش FUT کیفیت گرافت‌ها بسیار بالاست. در روش FIT کیفیت گرافت‌ها پایین‌تر است، اما خبری از درد و زخم و بخیه نیست. در روش‌های SUT و Micro FIT، کیفیت گرافت‌ها تا حد بسیار خوبی بهبود یافته‌اند و در روش BHT هم می‌توان از موهای بدن برای کاشت مو استفاده کرد. مزیت اصلی کاشت مو به روش ترکیبی این است که می‌توان از آن برای جبران طاسی‌های وسیع و استخراج تعداد زیادی گرافت استفاده کرد.
این که کدام روش بهترین است، بسته به وضعیت شما دارد. به شما پیشنهاد می‌کنیم که مطلب «بهترین روش کاشت مو» را از سایت ایران FIT مطالعه کنید تا کامل متوجه این موضوع بشوید.

کاشت مو به روش ترکیبی
همانطور که گفتیم، در کاشت مو به روش ترکیبی به طور همزمان از روش‌های FUT و FIT استفاده می‌شود. استفاده‌ی همزمان از این دو روش، موجب می‌شود که کم‌وکاستی هر کدام برطرف شود. این موضوع برای افرادی که جبران طاسی‌شان به تعداد زیادی گرافت نیاز دارد، بسیار حیاتی است. با کاشت مو به روش ترکیبی انتقال ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ گرافت امکان پذیر است.

مزایا و معایب روش FUT
کاشت مو به روش FUT، تهاجمی اما بسیار موثر است. چون فولیکول‌ها به شکل نواری برداشت شده و زمانی با تیغ جراحی تماس دارند که زیر میکروسکوپ قرار گرفته‌اند، احتمال آسیب دیدنشان بسیار کمتر است. به یک‌باره برداشتن فولیکول‌ها موجب می‌شود که آن‌ها زمان کمتری را در بیرون از بدن سپری کنند. این موضوع نیز یکی از عوامل موثر در موفقیت آمیز بودن کاشت مو است.
در روش FUT نوار برداشت را نمی‌توان خیلی بزرگ گرفت؛ به همین دلیل در تعداد گرافت‌های برداشتی محدودیت وجود دارد. بزرگ‌تر گرفتن نوار، باعث خونریزی بیشتر و جای زخم بزرگ‌تر در پشت سر می‌شود که از لحاظ زیبایی و درمانی اصلاً خوب نیست. با روش FUT حداکثر ۳۵۰۰ گرافت می‌توان استخراج کرد.

مزایا و معایب روش FIT
کاشت مو به روش FIT روشی کم تهاجمی اما بسیار زمان‌گیر است. در این روش جراح، گرافت‌ها را دانه به دانه از بانک مو برداشت می‌کند. سپس مراحل آماده‌سازی طی شده و موها در محل پذیرنده کاشته می‌شوند. این موضوع سبب می‌شود که فولیکول‌ها زمان بیشتری خارج از بدن باشند. همچنین تماس مستقیم با تیغ جراحی، احتمال آسیب به گرافت‌ها را افزایش می‌دهد.
مشکل دیگر روش FIT این است که مساحت ناحیه‌ی برداشت گرافت‌ها در مقایسه با FUT بیشتر است. FIT نمی‌توان محل سوراخ‌ها را خیلی به هم نزدیک گرفت، به همین جهت مساحت برداشت نیز افزایش می‌یابد. با افزایش مساحت برداشت، احتمال برداشت گرافت‌هایی که مقاومت کمتری به ریزش و نازک شدن دارند، بیشتر می‌شود. در FUT نوار نازک برداشت شده، در ناحیه‌ای قرار دارد که دارای مقاوم‌ترین موها است.

در روش FIT عامل محدودکننده‌ی تعداد گرافت‌ها، زمان است. در مدت ۵-۶ ساعت حداکثر ۲۰۰۰ گرافت می‌‌توان برداشت کرد که با زمان کاشت‌ آن‌ها، حدود ۱۰ ساعت طول می‌کشد. در کاشت مو به روش ترکیبی به کمک روش FIT حدود ۱۰۰۰ گرافت برداشت می‌شود تا محدودیت FUT نیز برطرف شود.
هزینه کاشت مو به روش ترکیبی بین 5 تا 7 میلیون تومان می باشد.

مراحل کاشت مو به روش ترکیبی
مرحله‌ی اول: FUT
پیش از شروع کار، جراح با بررسی دقیق ناحیه‌ی بانک مو، بهترین مکان برای برداشت نواری را مشخص می‌کند. بعد از بی‌حسی موضعی، نوار مشخص شده از بانک مو برداشت و زخم ناشی از آن بخیه می‌شود. کادر درمانی به کمک میکروسکوپ، گرافت‌ها را، از نوار برداشت شده جدا و برای کاشت آماده می‌کنند. سپس ناحیه‌ی پذیرنده برای کاشت مو آماده شده و جراح شروع به کاشتن گرافت‌ها می‌کند. برای کاشت موها، جراح با استفاده از یک تیغ جراحی استاندارد (که پانچ نام دارد) سوراخ‌هایی به قطر کم‌تر از ۱ میلی‌متر در ناحیه‌ی پذیرنده ایجاد می‌کند. سپس گرافت‌ها دانه به دانه درون سوراخ‌ها قرار داده می‌شوند.

مرحله‌ی دوم: FIT
پس از اتمام مرحله‌ی اول کاشت مو به روش ترکیبی، جراح برای افزایش تراکم مو از روش FIT کمک می‌گیرد. به کمک یک تیغ جراحی استاندارد، سوراخ‌هایی کوچکتر از ۱ میلی‌متر در ناحیه‌ی بانک مو ایجاد شده و گرافت‌ها دانه به دانه برداشت می‌شوند. گرافت‌ها درون محلول نگه‌داری مخصوصی قرار می‌گیرند و توسط کادر درمانی برای کاشت آماده‌سازی می‌شوند. بخش کاشت مو در مرحله دوم مشابه مرحله‌ی اول است.
 
کلینیک کاشت مو ایران FIT
بهترین و مدرن ترین کلینیک کاشت مو ایران و خاورمیانه افتخار این را داشته است که بیش از 35000 هزار کاشت موی موفق و بدون شکایت برای شما متقاضیان عزیز کاشت مو انجام دهد.
ایران FIT به عنوان بنیانگذار کاشت موی به روش فولیکولار یونیت یا FIT در ایران با فراهم نمودن مدرن ترین تجهیزات و اتاق های کاشت مو به تعداد بالا، آماده انجام کاشت مو برای شما متقاضیان عزیز کشور می باشد.

جهت رزرو وقت و دریافت مشاوره رایگان از راه های زیر با ما در ارتباط باشید :
تلفن : 02188102000
همراه ( مشاوره غیر حضوری ) : 09122156963
وب سایت کلینیک : https://iranfit.com
صفحه اینستاگرام : https://instagra.com/iranfue