به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۲۹ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب : ۱۸۰۳۴۴

ستایش پمپئو از استراتژی آمریکا علیه ایران

گروه بین‌الملل: مایک پمپئو، با بیان اینكه، ایالات متحده باید آمادگی مقابله با حمله‌ای احتمالی به مصالح آمریکا را داشته باشد تصریح کرد که افزایش فشار بر جمهوری اسلامی استراتژی کارآمدی بوده است.
ستایش پمپئو از استراتژی آمریکا علیه ایران
 وزیر خارجه ایالات متحده در جریان دیدار خود با مقام‌های مرکز فرماندهی ایالات متحده (سنتکام) در فلوریدا در ارتباط با اعزام یکهزار نظامی آمریکایی دیگر به خاورمیانه گفت این اقدام برای آن است که جلوی "تهدیدهای تازه ایران در منطقه گرفته شود". او همچنین تصریح کرد که ایالات متحده باید آمادگی آن را داشته باشد تا با "حمله‌ای احتمالی به مصالح خود مقابله کند".

وزیر خارجه آمریکا در دیدار خود با مقام‌های سنتکام همچنین متذکر شد: «ما باید ظرفیت لازم را داشته باشیم تا درصورتی که ایران تصمیمی بد بگیرد، واکنش نشان بدهیم». تهدید شهروندان آمریکایی یا مصالح آمریکا توسط ایران و همچنین ادامه برنامه اتمی ایران از نمونه‌هایی بود که پمپئو در این ارتباط ذکر کرد.

واشنتگن ایران را مسئول حمله اخیر به دو کشتی نفت‌کش در آب‌های دریای عمان می‌داند. آمریکا از آن پس تا کنون فشارهای خود بر جمهوری اسلامی را تشدید کرده است. پمپئو این استراتژی را بسیار "کارآمد" خواند.
پمپئو در دیدار با مقام‌های سنتکام بار دیگر تأکید کرد که "دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در پی جنگ نیست". وزیر امور خارجه ایالات متحده روز یکشنبه  ۲۶ خرداد نیز در گفت‌وگو با "فاکس‌نیوز" بر خواست آمریکا مبنی بر پرهیز از جنگ علیه ایران تأکید کرده و گفته بود: «آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست و دیپلماسی ادامه می‌یابد».

او در این راستا ابراز امیدواری کرده بود که تهدیدهای آمریکا به کشاندن رهبران جمهوری اسلامی به میز مذاکره منجر شود. علیرغم این دیگر دولت‌های غربی و نیز چین نگرانی آن را دارند که تنش‌های کنونی میان تهران و واشنگتن به درگیری‌ نظامی بیانجامد. وانگ یی، وزیر خارجه چین روز سه‌شنبه ۲۸ خرداد (۱۸ ژوئن) در کنفرانس خبری آمریکا را فراخواند بود که "برای حل مشکلاتش با ایران از فشار حداکثری استفاده نکند".

به اعتقاد او حفظ برجام تنها راه ممکن در حل مناقشه هسته‌ای با جمهوری اسلامی است. در این میان آلمان، بریتانیا و فرانسه قصد دارند، دست به ابتکار عملی تازه برای نجات توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی می‌زنند. خبرگزاری رویترز به نقل از محافل دیپلماتیک گزارش داد که قرار است مقامات این سه کشور هفته آینده (پنجشنبه ۲۷ ژوئن) با برایان هوک فرستاده ویژه آمریکا در پاریس ملاقات کنند.

 
برچسب ها: مايك پمپئو