به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۰:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۲۹ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب : ۱۸۰۳۵۰

پرکاربردترین چسب‌ها در صنعت کدام‌اند؟

پرکاربردترین چسب‌ها در صنعت کدام‌اند؟
گروه علمی: اکثر کسب و کارهای فعال در حوزه‌های مختلف بخصوص کسب و کارهای صنعتی که در آن‌ها بخش مربوط به بسته بندی نیز وجود دارد با انواع مختلف چسب‌ها آشنایی دارند چراکه در پروسه‌های مختلف تولیدی خود از انواع مختلف آن استفاده کرده اند. چسب‌های زیادی هستند که در صنایع تولیدی مورد استفاده قرار می‌گیرند ولی ۳ نوع از این چسب ها کاربردهای بیشتری داشته و مرسوم‌تر هستند. در این مقاله قصد داریم شما را با ۳ مدل چسب پر کاربرد در صنعت آشنا کنیم یعنی چسب کاغذی، نوار چسب شیشه ای و چسب سیلیکونی.  همراه ما باشید تا اطلاعات خودتان را در این زمینه افزایش داده و با کاربرد این مدل چسب‌ها آشنا شوید.

معرفی ۳ نوع چسب پر کاربرد در صنعت
این ۳ چسب که در بالا به اسمشان اشاره شد کاربردهای زیادی در صنایع تولیدی دارند و اکثر افراد مشغول در این حوزه با آن‌ها درگیر هستند. ادامه این مقاله را دنبال کنید تا بیشتر با این۳ مدل چسب آشنا شوید.

۱-  چسب کاغذی:
همان‌گونه که بیان شد یکی از انواع چسب‌های صنعتی است که در صنایع مختلف برای کاربردهای متنوع به کار می‌رود. این مدل چسب کاربردهای زیادی در صنایع بسته بندی دارد و بیشتر در بسته بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر کاربردهای آن می‌توانید به این موارد اشاره کرد:
به عنوان مثال نقاش خودرو‌های مختلف برای انجام رنگ کاری روی بدنه ماشین از این نوع چسب استفاده می‌کنند و یا نقاش‌های ساختمان برای جلوگیری از رنگی شدن مکان‌های خاص از آن بهره می‌برند.

انواع چسب کاغذی:
1. چسب کاغذی پلی اتیلن
2. pvc
3. نوار چسب‌های خود انعطاف پذیر
4. نوار چسب پلی استر
5. نوار چسب مخصوص بسته بندی
 
2-  نوار چسب شیشه‌ای:

همانند چسب کاغذی این نوع نیز بیشتر در صنعت در بخش بسته بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوار چسب شیشه ای به دلیل اینکه کاربرد زیادی در خانه برای مصارفی همچون درست کردن کاردستی و یا چسباندن کاغذ‌های پاره شده و ... دارد بسیار پر مصرف بوده و فروش بالایی دارد.
از انواع این نوار چسب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
1.    نوار چسب‌های معمولی شیشه‌ای
2.    نوار چسب شیشه ای رشته‌ای
3.    نوار چسب بسته‌بندی

۳-  چسب سیلیکون:
چسب سیلیکون یک فرم ژل مانند از چسب است که از ترکیبی از مواد شیمیایی پلیمری ساخته شده. چسب سیلیکونی نسبت به بقیه چسب‌ها یک تفاوت عمده دارد و آن قدرت پایین‌تر و حالت کشسانی بیشتر است.

برخی از قابلیت‌های این چسب اینگونه است:
1.    قابلیت اجرا در دماهای ۵ تا ۳۸
2.    قابلیت چسبندگی به آلومینیوم، کاشی، استیل و ...
3.    ضد آب و پیوستگی
4.    عایق حرارتی، عایق صوتی و نارسانا
5.    مقاوم در برابر اشعه فرابنفش

البته این چسب انواع بسیار مختلفی دارد و شما باید بر اساس نیاز خود و شرایطی که قرار است از آن استفاده نمایید نوع مورد نظر خود را انتخاب نموده و خریداری نمایید.
برخی از کاربردهای این چسب عبارت اند از:
•    تعمیر و نگهداری از وسایل خانگی
•    اتصال و درزگیری شیشه‌ها
•    ساختمان سازی
•    خودروسازی

با ۳ مدل از پر کاربردترین چسب‌های روز دنیا آشنا شدید. امیدواریم که این مطلب نیز برای شما مفید بوده باشد. اگر به  دنبال خرید چسب و یا دیگر محصولات صنعتی هستید بهتر است که کمی دست نگه داشته و سری به سایت ویترین نت با آدرس www.Vitrinnet.com بزنید. این سایت این امکان را برای شما فرآهم کرده است که بتوانید اجناس خود را بدون واسطه به مشتریانتان ارائه دهید و یا به صورت مسقتیم جنس مورد نظرتان را از تولیدکنندگان خریداری نمایید.
همچنین شما در این سایت این امکان را دارید که با تولید کنندگان و ارائه دهندگان خدمات مختلف آشنا شده و به صورت مستقیم با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.