به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۲۹ ساعت ۲۲:۰۲
کد مطلب : ۱۸۰۳۸۲
قدرت ویرانگری بسیار بالایی داریم

نتانیاهو در یک رزمایش نظامی: ما را محک نزنید!

گروه بین‌الملل: رزمایش نظامی اسرائیل که از آن به‌عنوان «بزرگترین رزمایش در سال‌های اخیر» نام می‌برند، با حضور هزاران نیروی زمینی، دریایی و هوایی این کشور امروز چهارشنبه ۱۹ ژوئن (۲۹ خرداد) با هدف شبیه‌‌سازی یک جنگ فرضی با شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان به‌پایان رسید. 
نتانیاهو در یک رزمایش نظامی: ما را محک نزنید!
به گزارش یورونیوز، ارتش اسرائیل این احتمال را مطرح کرده است که در صورت شدت یافتن تنش در منطقه، ایران از حزب‌الله به‌عنوان نیروی نیابتی خود علیه اسرائیل استفاده کند. این رزمایش چهار روزه طبق گفته مقام‌های اسرائیلی روی تهدیدات از شمال اسرائیل متمرکز و از مدت‌ها قبل هم برنامه‌ریزی شده بود. برای نخستین بار جنگنده‌های اف ۳۵ در این رزمایش حضور داشتند. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با حضور در این رزمایش گفت: «خیلی تحت تاثیر افزایش آمادگی نیروهای ارتش، روحیه جنگندگی سربازها و فرمانده‌ها و از همه مهمتر قدرت تخریبی ارتش قرار گرفتم.» وی افزود: «من از همسایگانمان در شمال، جنوب و شرق می‌شنوم که ما را به نابودی تهدید می‌کنند. به دشمنانمان می‌گویم که ارتش [اسرائیل] قدرت ویرانگری بالایی دارد، ما را محک نزنید.»
تنش‌ها بین ایران و آمریکا پس از آنکه در اوایل اردیبهشت ماه، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده تصمیم به لغو معافیت چند کشور خریدار نفت ایران از تحریم‌ها گرفت افزایش یافته است. پیش از آن‌هم، کاخ سفید در ماه آوریل (فروردین) با انتشار بیانیه‌ای از قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان های تروریستی خبر داده بود که این موضوع هم تنش‌ها را در منطقه افزایش داد. همچنین در ماه مه (اردیبهشت) دو نفتکش عربستان، یک نفتکش امارات و یک نفتکش نروژی در نزدیکی بندر فجیره امارات عربی متحده مورد حمله قرار گرفتند و حمله مشابهی هم هفته گذشته به دو نفت‌کش دیگر در دریای عمان صورت گرفت که هر بار با متهم شدن ایران به دست داشتن در این حملات تنش‌ها در منطقه خاورمیانه بالا رفت.