کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۱۵نیروی نیجریه‌ای به دست بوکوحرام کشته شدند

29 خرداد 1398 ساعت 22:02

گروه بین‌الملل: منابع امنیتی نیجریه از عملیات جدید تروریست‌های بوکوحرام خبر دادند که در این درگیری ها ۱۵ نیروی نظامی این کشور کشته شدند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از کانو، منطقه شمال شرق نیجریه که از ۱۰ سال پیش صحنه درگیری‌های خونین میان نیروهای نظامی این کشور و تروریست‌های مسلح است، امروز (چهارشنبه) صحنه یکه تازی تروریست‌های بوکوحرام بود. افراد مظنون به عضویت در شاخه داعش در غرب آفریقا به یک پایگاه نظامی در نزدیکی شهر "گاجیرام" حمله کردند. بر اثر این حمله ۱۵ سرباز نیجریه‌ای کشته و تعداد دیگری زخمی شدند. علاوه بر این تعدادی از سربازهای این پایگاه نظامی ناپدید شده‌اند که عملیات تفحص برای یافتن آنها همچنان ادامه دارد. تروریست‌های بوکوحرام علاوه بر حمله به این پایگاه نظامی، فروشگاه‌های این منطقه را غارت کردند.
همچنین در حملات انتحاری زنجیره‌ای روز دوشنبه گروه تروریستی بوکوحرام در جمع هواداران یک تیم فوتبال، سی تن کشته و دهها نفر دیگر به شدت زخمی شدند. مردم به دلیل نبود نیروهای امنیتی و پلیس در پی حمله مهاجمان، خانه و کاشانه خود را ترک کردند. سازمان ملل متحد پیش تر اعلام کرده بود که در پی افزایش دور جدید خشونت‌های بوکوحرام در شمال شرق نیجریه بیش از ۳۰ هزار نفر آواره شده‌اند. درگیری‌های ۹ ساله بوکوحرام و ارتش نیجریه تاکنون بیش از ۲۷ هزار کشته برجای گذاشته و ۱.۸ میلیون نفر را بی خانمان کرده و باعث بروز بحران انسانی در این کشور شده است.
نام گروه بنیادگرای «بوکوحرام» به این معناست که کتاب و تعلیمات غربی در شریعت، ممنوع و حرام می‌باشد و سران این تشکیلات تروریستی سال پیش با تروریست‌های گروه موسوم به خلافت اسلامی (داعش) اعلام بیعت کرده بودند. 
 


کد مطلب: 180383

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/180383/۱۵نیروی-نیجریه-ای-دست-بوکوحرام-کشته-شدند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir