به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۳۰ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۱۸۰۴۲۰

روایت متفاوت ایران و آمریکا از سرنگونی پهباد

روایت متفاوت ایران و آمریکا از سرنگونی پهباد
گروه سیاسی: روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از "سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی" خبر می‌دهد.

بنا بر گزارش سپاه، "پهپاد گلوبال هاوک" پس از "تجاوز به فضای سرزمینی" ایران در مقابل منطقه کوه مبارک استان هرمزگان هدف پدافند نیروی هوافضای سپاه قرار گرفته است. در همین رابطه علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در واکنش به خبر منتشر شده از سوی سپاه درباره سرنگونی یک پهپاد آمریکایی در حریم هوایی ایران گفت: «مرز هوایی ما خط قرمز است و فرقی ندارد که هواپیمای کدام کشور از آن عبور کرده است به متجاوز همواره پاسخ سخت داده و خواهیم داد.»

اما یک سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در واکنش به اطلاعیه سپاه گفت که "امروز هیچ پهپادی در فضای هوایی ایران در حال انجام عملیات نبوده است." ارتش آمریکا در واکنش به خبر منتشر شده از سوی سپاه ایران درباره سرنگون کردن یک پهپاد آمریکا در آسمان‌های ایران اعلام کرد روز چهارشنبه ۲۸ خردادماه پهپادی متعلق به این کشور بر فراز ایران پرواز نکرده است. به گزارش خبرگزاری رویترز بیل اوربان، کاپیتان نیروی دریایی آمریکا و سخنگوی سنتکام پیش از نیمه شب چهارشنبه در همین ارتباط گفت: «هیچ هواپیمای آمریکایی امروز در حریم هوایی ایران پرواز نکرده است.» او از ارائه جزئیات بیشتر در این ارتباط خودداری کرد.

این در حالیست که به گزارش خبرگزاری رویترز یک مقام رسمی آمریکایی خبر سرنگونی پهپاد این کشور از سوی ایران را تایید کرد. به گفته این مقام پهپاد نظامی آمریکا بر فراز تنگه هرمز و در حریم هوایی بین‌المللی منهدم شده است.
برچسب ها: ایران و آمریکا