به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۳۰ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : ۱۸۰۴۵۵

فردا تشییع پیكر چهره قدیمی مطبوعات ایران

گروه سیاسی: فیروز گوران، چهره قدیمی مطبوعات ایران که از کارگری چاپخانه شروع کرد و بعدها به سردبیری روزنامه آیندگان رسید، صبح امروز درگذشت.
فیروز گوران در فروردین سال ۱۳۲۰در یکی از روستاهای مازندران به دنیا آمد. در ۱۷سالگی به تهران رفت و مدتی دستفروشی کرد. او بعدتر به عنوان کارگر چاپخانه مشغول به کار شد و همین کار، او را به دنیای مطبوعات کشاند. مرحوم گوران سابقه کار در روزنامه اطلاعات و کیهان را هم دارد. او فعالیت حرفه‌ای خود را در روزنامه آیندگان ادامه داد و سپس به عنوان سردبیر این روزنامه انتخاب شد. فیروز گوران پس از انقلاب مدتی در مجلات صنعت حمل و نقل و جامعه سالم فعالیت کرد اما پس از چندی از کار بیکار شد و با وجود پیشینه طولانی در این حرفه، سال‌ها نتوانست در جایی بنویسد.
قرار است پیکر زنده‌یاد گوران در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا به خاک سپرده شود. رضا قوی‌فکر، روزنامه‌نگار پیشکسوت و دبیر انجمن پیشکسوتان مطبوعات در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد فیروز گوران ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح روز جمعه (۳۱ خرداد ماه) در بهشت زهرا برگزار می‌شود. او همچنین اعلام کرد که مراسم یادبود این روزنامه‌نگار پیشکسوت، روز یکشنبه (دوم تیر ماه) از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ در مسجد جامع شهرک غرب تهران برگزار می‌شود.