به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۳۰ ساعت ۲۲:۴۴
کد مطلب : ۱۸۰۴۶۴
۲ امدادگر و ۷ کودک کشته شدند

بمباران هوایی اطراف ادلب توسط جنگنده‌ها

گروه بین‌الملل: سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که بمباران‌ شمال غربی این کشور توسط نیروهای بشار اسد در روز پنجشنبه ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) باعث کشته شدن ۱۴ غیرنظامی از جمله دو امدادگر و هفت کودک شده است.
بمباران هوایی اطراف ادلب توسط جنگنده‌ها
به گزارش این سازمان حقوق بشری مستقر در لندن، این هفت کودک در جریان حملات به منطقه ادلب کشته شدند منطقه‌ای که از اواخر آوریل (اردیبهشت) گذشته هدف بمباران‌های مرگبار نیروهای دولت سوریه قرار دارد. طبق این گزارش، نیروهای حکومت سوریه همچنین یک آمبولانس در شهر معره نعمان را هدف قرار دادند که منجر به کشته شدن دو امدادگر داخل آمبولانس شد.

فواد عیسی یکی از مسئولان سازمان غیر دولتی بنفسج می‌گوید که آمبولانس عمدا مورد هدف قرار گرفت. او همچنین مرگ دو امدادگر و زنی را که داخل آمبولانس در حال انتقال به مرکز درمانی بود، تایید کرد. از سوی دیگر در روز چهارشنبه ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) طبق گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه، ۱۷ غیرنظامی دیگر در حملات نیروهای دولتی کشته شدند. طبق این گزارش ۱۲ نفر از این افراد در شهری در منطقه جبل الزاويه این کشور در حمله هوایی جان باختند. این منطقه در جنوب استان ادلب واقع شده است. دیدبان حقوق بشر سوریه همچنین اعلام کرد که از روز سه‌شنبه درگیری بین نیروهای بشار اسد و مخالفان جهادی بیش از ۱۰۰ کشته در شمال غربی سوریه برجای گذاشته است.
 
برچسب ها: ادلب