به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۳۱ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب : ۱۸۰۴۷۷

گزارش نیویورک‌تایمز از لغو عملیات حمله به ایران

گروه بین‌الملل: روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات آمریکا خبر داد: دونالد ترامپ؛ رئیس جمهور آمریکا تصمیم به حمله محدود به تعدادی از مواضع نظامی ایران را گرفته بود اما سپس از تصمیم خود بازگشت.
گزارش نیویورک‌تایمز از لغو عملیات حمله به ایران
نیویورک تایمز به نقل برخی از مقامات آمریکا نوشت: دونالد ترامپ در جلسه صبح پنجشنبه با فرمانده‌های نظامی و مقامات امنیتی دولتش، در واکنش به سقوط پهپاد امریکا از سوی پدافند هوایی ایران، دستور حمله‌ای محدود به برخی مراکز نظامی ایران از جمله مراکز راداری و پدافند موشکی ایران را صادر کرده بود. قرار بوده این حمله ۳۰ دقیقه بامداد جمعه (نیمه شب) انجام شود.

بنا براین گزارش، هرچند ناو‌های هواپیمابر و هوایپماهای بمب‌افکن آماده حمله شده بودند، به دلایلی که معلوم نیست نظر ترامپ برای حمله عوض شده است و به فرمانده‌هان نظامی دستور لغو حمله ابلاغ شده است. مشخص نیست که حمله کاملاً لغو شده است، انجام آن به تعویق افتاده است یا موضوعی غیرمترقبه موجب لغو دستور انجام آن شده است. تا این لحظه کاخ سفید، پنتاگون و وزارت خارجه امریکا در مورد این خبر اظهار نظری نکرده‌اند. در همین حال آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد که نظامیان آمریکایی شامگاه پنجشنبه در واکنش به سرنگونی یک فروند پهپاد تجسسی توسط ایران خود را برای انجام «حملاتی محدود» آماده کرده بودند اما مجوز انجام این حمله به ناگهان لغو شد.