به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب : ۱۸۰۵۰
عارف:همگان باید از گذشته درس بگیریم

به دنبال نبش قبر کردن حوادث 88 نباشیم

گروه سياسي: یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حوادث پس از انتخابات سال 88 تاکید کرد: حق نداریم و نباید وارد حوادثی مانند 88 بشویم.
به دنبال نبش قبر کردن حوادث 88 نباشیم
به گزارش ايسنا، محمدرضا عارف در دیدار جمعی از فعالان اصلاح‌طلب بروجرد و اعضای شورای سیاست‌گذاری هفته‌نامه شمیم بروجرد، به مقایسه فضای فعلی کشور با گذشته پرداخت و با مثبت ارزیابی کردن روند رو به رشد کشور، افزود: فضایی که اکنون در آن قرار داریم با چند ماه قبل از برگزاری انتخابات تفاوت چشمگیری دارد. در شکل‌گیری این فضا، نقش مردم به مراتب مهمتر و تأثیرگذارتر از نخبگان کشور بود. باید با مراقبت از فضای ایجاد شده و در جهت پاسخگویی به مطالبات و خواسته‌های مردم برای پیشرفت کشور بهره‌برداری مطلوب را به عمل آورد. وی با تاکید بر اینکه "باید محدودیت‌های دولت را پذیرفت"، تصریح کرد: مردم در چند ماهی که از آغاز به کار دولت جدید گذشته است، بیشترین همراهی را با دولت داشته‌اند و با وجود اینکه اقشاری از جامعه در تنگناهای اقتصادی به سر می‌برند، اما با صبر و بردباری و امید به آینده نهایت همکاری را با دولت انجام می‌دهند که جای تقدیر دارد و ان‌شاءالله دولت هم با جدیت در رفع مشکلات اقصادی گام‌های اساسی بردارد.

این فعال سیاسی با اشاره به برخی دغدغه‌های حاضران در این نشست درباره ضرورت همسو بودن مدیران اجرایی در استان‌ها با تفکر اصلاح‌طلبی و اعتدال اظهار کرد: پافشاری برای همسو بودن مدیران اجرایی نباید به عنوان یک اصل ملاک عمل قرار بگیرد، چه بسا مدیرانی که با خط و مشی سیاسی ما همسو نیستند ولی مدیرانی قابل و کارآمد هستند و آمادگی دارند در چارچوب دولت برآمده از تفکر اصلاح‌طلبی - اعتدالگرا عمل کنند.

وی در ادامه، به برخی اظهارنظرهایی که درباره حوادث انتخابات 88 می‌شود اشاره کرد و گفت: در فضایی که به دنبال برگزاری انتخابات باشکوه ریاست جمهوری امسال به همت مردم و تدبیر رهبر معظم انقلاب در کشور حاکم شده است، برخی اظهارنظرهایی که به دنبال نبش قبر کردن حوادث سال 88 است با چه نیتی مطرح می‌شود؟ همگان باید از گذشته درس بگیریم و دیگر حق نداریم و نباید وارد حوادثی مانند 88 بشویم. البته در یک فضای آرام و با همدلی، تحلیل حوادث 88 یک ضرورت است تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه "دموکراسی هزینه دارد"، تصریح کرد: همه و بویژه نخبگان جامعه باید شهامت پذیرفتن اشتباهات خود را داشته باشند و باید با مردم با صداقت رفتار کنند.
عارف همچنین به فعالیت‌های بنیاد امید ایرانیان اشاره کرد و گفت: در تلاشیم تشکل‌های همسو را تقویت کنیم و گام‌های اولیه را نیز برای تاسیس شعبه‌های استانی بنیاد برداشته‌ایم و ان‌شاء‌الله تا پایان سال جاری چندین دفتر استانی بنیاد امید ایرانیان تاسیس خواهد شد. وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس آینده بر لزوم انسجام تشکیلاتی اصلاح‌طلبان تاکید کرد و ضرورت مشارکت جدی همه گروه‌ها و جریانات سیاسی و وفادار به آرمان‌های انقلاب و قانون اساسی را یادآور شد.

بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۷:۴۴
ارادتمند تام و تمام دکتر عارف گل و نازنین هم هستیم. (145728)
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۲۰:۰۲
کو گوش شنوا (145853)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۷:۵۰
قابل توجه کسی که فرق بین معدن و دره رو نمی دونه .حادثه کوی دانشگاه سال 78 نبش نشد، تا اینکه فتنه 88 اتفاق افتاد ... (145731)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۹:۳۰
دوست عزیز شما چرا همه چیز را یکجانبه در نظر می گیرید و سخنان صدواسیمایی و افراطیون را می زنید.
سال 88 چرا این اتفاقات افتاد و چرا انتخابات به صورت عادلانه برگزار نشد.
الف) حمایت جانبدارانه اعضای شورای نگهبان که ناظر و داور انتخاباتند از یک کاندیدا . مانند اطلاعیه رسمی آیت الله یزدی و سخنرانی آقای الهام در میتینگ تبلیغاتی مصلای تهران. در حالی که این شورا به دلیل حساسیت فراوان مسئولیتش –چه به صورت فردی (تک تک اعضا) و چه مجموعه شورا- باید بیطرفی را مانند انتخابات اخیر کاملا رعایت می کردند.
ب) حمایت صداوسیما از یک کاندیدا و پخش مکرر سفرهای استانی و افتتاحیه های صوری مثل پل شهید کلانتری و راه آهن شیراز. در حالی که مثلا در انتخابات اخیر سفرهای استانی رئیس جمهور به صورت بسیار مختصر انعکاس یافت و افتتاح صوری هم نداشتیم یا نشان داده نشد.
ج) استفاده از رانت های دولتی توسط یک کاندیدا که شائبه خرید آرا را به وجود آورد مثلا دوهفته مانده به انتخابات در یک اقدام عجیب و بی سابقه حقوق کارمندان افزایش یافت و سهام عدالت پرداخت گردید با این پیام نهفته در آن که برای استمرار پرداخت، باید به این کاندیدا رای دهید. یا توزیع سیب زمینی رایگان که فقط نزدیک انتخابات سال88 صورت گرفت.
د) تهمت زنی یک کاندیدا در مناظره ها به افرادی که حضور نداشتند و عدم اجازه رسانه ملی به آنان برای دفاع از خود . همچنین ارائه آمار غلط و کارهای غیر متعارف مانند آوردن عکس همسر رقیب به مناظره.
ه) عدم اجازه برگزاری راهپیمایی قانونمند به گروه های قانونی منتقد و. . . . همچنین پدید آمدن فاجعه کهریزک.
و) اجازه برگزاری جشن انفرادی به کاندیدای پیروز و هواداران محترم شان و ادبیات نامناسب رئیس جمهورقبل که به جای آب ، نفت بر آتش ریختند. به ویژه خس و خاشاک خواندن مخالفین و عدم توضیح بعدی اگر منظور دیگری داشتند. (145823)
گوگول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۹:۴۵
دوره شما به سر رسید
کلاغه به خونش نرسید
میدونی چرا؟؟؟؟؟ چون کلاغه خیلی کینه ای و عقده ای بود!!!!!!!! (145839)
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۹:۵۳
شماه هم که از هر دوتاش طلبکاری (145846)
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۹:۵۴
ممکن است ببخشیم ولی فراموش نمی کنیم (145848)
ابوسعيدگناوه اي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۹:۵۸
چيه ميترسي دكونت تعطيل بشه؟؟؟؟؟؟ (145850)
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۲۰:۵۴
نبش هم نمیشود و تا ابد در تاریخ این کشور در کتابها خواهد ماند (145881)
عليرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۲۱:۵۱
امان از كاسبان بلكه دلالان فتنه ! اگر منظورت از مقايسه بين حوادث كوي دانشگاه با اعتراضات پس از اتنخابات است كه خوب مقايسه اي كردي !‌ . . . (145910)
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۲۱:۵۴
اتفاقا نمیدونم چطوری روش میشه حرف میزنه
اینکه این همه مقاله تو برق داره بد نیست این اواخر بره تو کار معدن و گردشگری فعالیت کنه (145914)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۷:۵۱
کاسبان فتنه هیچ گاه آدم نمی شوند. (145732)
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۲۰:۲۳
چه نبش قبر بشه چه نشه مردم هرگز خیانتی که سال 88 اصلاحات به نظام کرد رو فراموش نمیکنند.اگه قراره چیزی نبش قبر نشه چرا بهار نیوز هر دم یه مقاله ای علیه دولت قبل مینویسه.دکتر عارف رو به انصاف میشناختم .اگه این کار توسط اصولگرا انجام داده بودند بازم این حرف رو میزدید؟ (145863)
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۸:۲۰
مطمئنا اگه آقای عارف به نفع آقای روحانی کنار نمیرفتن نه تنها وضع با اوضاع قبل انتخابات فرقی نمیکرد بلکه بدتر هم میشد (145763)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۸:۲۸
رييس مجلس بعدي آقاي دكتر عارف هستند (145769)
ابوسعيدگناوه اي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۹:۵۹
ايشالا و با همكاري و همت و پيگيري مردم (145851)
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۲۰:۰۸
سخت و مقاوم هستیم حامی عارف هستیم (145856)
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۲۰:۲۵
تو این کشور قدر نابغه ها رو بدونیم......مثل دکتر عارف.
زنده باد اصلاحات (145865)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۲۰:۳۶
خدا حفظت کنه انشاا... (145870)
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۲۰:۵۰
آقای عارف شما خیلی بزرگوارید ولی از شما انتظار نمی رفت که حوادث سال 88 رو بخواهید فراموش کنیم این حوادث اگه الان شکافته نشند در آینده شکافته می شند فرقی نمیکنه ده سال بعد یا صد سال بعد بالاخره مسائل باید روشن بشند. (145878)
محمد مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۲۳:۳۹
من عاشق ذکتر عارف هستم
چرا که این بزرگوار با صداقت و با شهامت حوادث 88 را ظلم به نظام و مردم دانست
آقای دکتر اگر مابقی اصلاح طلبان هم مثل شما بودند مملکت گلستان می شد (145969)
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۲۳:۴۸
اگر عارف این حرفها را نزنه که تائیدش نمی کنن!! (145974)
محمد م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۲۳:۴۹
نظری ندارم!!! (145976)
یزدان از خطه ی جنوب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۰۷:۵۴
درود برعارف این بزرگ مرد کم توقع عرصه سیاست و قدرت و مکنت/مردی که به بی پیرایگی سربلندی یک جنبش ملی و مردمی را در دورن خویش وعمل خویش می پروراند/مردی که ایثار آن درحالی که مدعیان اصولگرایی قامت قدرت به خود بستند و شیفته میز قدرت شدند،به نفع نظام ،مردم و روحانی کنار رفت تا اسب مراد مردم بویژه جنبش اصلاح طلبی ضدتحجر پیروزمند صحنه 24خرداد شود و فتح ظفر را ظفرمندانه جشن گرفتند/این پیروزی سترگ و تاریخی یک قهرمان عملگرای آن عارف است/ درود براین مرد عارف / این مرداعتدالگرا و خردگرا/ این چهره محبوب مردمی / این شخصیت چندوجهی آینده روشنی را دارد........ خدانگه دارش باد. (145983)