به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۰۲ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : ۱۸۰۶۷۰

تشدید جنگ سایبری بین ایران و آمریكا

گروه سیاسی: رسانه‌‌های غربی، از تشدید جنگ سایبری بین ایران و آمریكا خبر داده و گزارش داده‌اند دونالد ترامپ، پس‌از حمله سپاه به پهباد آمریکایی، دستور داده به‌شیوه‌ای هدف‌مند به سامانه‌های پرتاب‌کننده موشک‌های ایران حمله شود تا بر سامانه‌های راداری، سکوهای پرتاب و هدف‌های الکترونیکی دیگری در ایران تاثیر بگذارد، حمله‌هایی كه به نوشته یك روزنامه اسراییلی هنوز ادامه دارد.
تشدید جنگ سایبری بین ایران و آمریكا
خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از دو شرکت امنیت سایبری "کراود استرایک" و "فایر آی" نوشته است که هکرهای "احتمالا وابسته به حکومت ایران" در هفته‌های اخیر بر میزان حملات اینترنتی خود علیه نهادهای دولتی، اقتصادی و بخش نفت و گاز آمریکا افزوده‌اند همزمان، خبرگزاری رویترز از حملات سایبری آمریکا به سیستم‌های شلیک موشک نوشته که از روز پنجشنبه گذشته آغاز شده است. حملاتی كه به ادعای نشریه واشنگتن پست، موجب از کار افتادن سیستم‌های کامپیوتری کنترل تجهیزات شلیک موشک‌ و راکت‌ شده است. نیویورک تایمز هم نوشت که این حمله سایبری در تلافی سرنگونی پهپاد تجسسی آمریکا توسط ایران و همچنین حمله به نفت‌کش‌ها در دریای عمان که آمریکا، ایران را عامل آن معرفی می‌کند، بوده است.

ایران دست داشتن در حمله به نفت‌کش‌ها در دریای عمان را تکذیب کرده است. ایالات متحده آمریکا همچنین تحریم‌های بیشتری، که دونالد ترامپ آن را "بسیار شدید" خواند، بر علیه ایران به اجرا در خواهد آورد. ترامپ گفت که تحریم‌ها برای این است که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند و فشار اقتصادی بر ایران ادامه پیدا خواهد کرد تا تهران مسیرش را عوض کند. تنش‌ها بین ایران و آمریکا پس از آن گسترش یافت که ایالات متحده آمریکا از توافق هسته‌ای موسوم به برجام بین ایران و شش قدرت جهانی خارج شد و تحریم‌های گسترده‌ای را علیه ایران به اجرا گذاشت. هفته گذشته ایران اعلام کرد که به زودی میزان غنی‌سازی اورانیوم خود را افزایش خواهد داد. ترامپ گفته است که خواهان جنگ با ایران نیست اما در عین حال هشدار داد که در صورت وقوع چنین جنگی آثار آن برای ایران "فاجعه بار" خواهد بود.

براساس اطلاعاتی که به رسانه‌های آمریکایی از منابع موثق داده شده، این حمله چند هفته پیش برنامه‌ریزی شده بود و قرار بود که پاسخی باشد به حمله به نفت‌کش‌ها که در دریای عمان اتفاق افتاد. هدف اصلی این حمله سایبری تسلیحات نظامی ایران که توسط سپاه پاسداران استفاده می‌شود بوده است. تسلیحاتی که به گفته آمریکا در سرنگونی پهپاد ایالات متحده و حمله به نفت‌کش‌ها مورد استفاده قرار گرفته شده. به نوشته واشنگتن پست و خبرگزاری آسوشیتدپرس این حمله سایبری موجب از کار افتادن سیستم تسلیحاتی ایران شده است.

روز شنبه وزارت امنیت ملی ایالات متحده آمریکا هشدار داد که میزان حمله‌های سایبری ایران علیه آمریکا گسترش یافته است. کریستوفر کربز، مسئول امنیت سایبری و تجهیزات زیرساخت وزارت امنیت ملی آمریکا می‌گوید که "فعالیت سایبری مخرب" به سمت صنایع و مراکز دولتی آمریکا "توسط حکومت ایران و عواملش" در حال انجام است.
برچسب ها: جنگ سايبري