کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بیاموز چطور در یادگیری یک زبان جدید به شما کمک می‌کند؟

2 تير 1398 ساعت 14:38


گروه علمی: زبان بیاموز (b-amooz) یک مجموعه آموزشی است که به طور فعال در زمینه تولید محصولات آموزشی مرتبط با یادگیری زبان‌های خارجی فعالیت می‌کند. دراین مطلب قصد داریم روند استفاده از ابزارهای آموزشی این مجموعه به ویژه وبسایت آموزشی بیاموز (lang.b-amooz.com) را بررسی کنیم.

زبان‌های پوشش داده شده
وبسایت آموزشی بیاموز در حال حاضر سه بخش اصلی را برای آموزش زبان‌های خارجی پوشش می‌دهد: 
•  آموزش زبان انگلیسی : یادگیری زبان انگلیسی تقریبا برای همه مفید است. بدون توجه به سن، شغل یا تحصیلات، یادگیری انگلیسی به نوعی تاثیر مثبتی روی زندگی تک تک ما دارد. به همین دلیل وبسایت بیاموز بیشترین محتوای آموزشی را برای این زبان طراحی کرده است.

•   آموزش زبان آلمانی : یادگیری زبان آلمانی معمولا توسط افرادی که قصد مهاجرت به آلمان یا یکی از کشورهای آلمانی زبان (اتریش یا سوئیس) را دارند صورت می‌گیرد. البته این زبان برای افرادی که در زمینه‌های مهندسی مکانیک و برق هم فعالیت می‌کنند بسیار مفید است.

•   آموزش زبان فرانسه : زبان فرانسه یک زبان قدرتمند در زمینه‌های مختلف هنری به ویژه شعر و نویسندگی است. این زبان همچنین یک زبان دیپلماتیک مهم است. زبان فرانسه می‌تواند برای افرادی که قصد دارند به آفریقا سفر کنند هم خیلی مفید باشد.
هر یک از این بخش‌ها شامل مجموعه‌ای از دروس آموزشی هستند که به زبان‌آموز کمک می‌کند همه مهارت‌های زبانی خود را به صورت همزمان بهبود دهد.

امکانات و بخش‌های وبسایت
•    بخش واژه آموزشی: این بخش شامل صدها مجموعه دسته‌بندی شده از واژه‌های مختلف در تمام موضوعات و مباحث مورد نیاز زبان آموزان است. این دسته‌بندی براساس مشخصه‌های مختلف مانند میزان کاربرد یک واژه در یک زبان، موضوع مرتبط با واژه و یا حتی واژگان کتاب‌ها و آزمون‌های معتبر بین‌المللی می‌شود.

•    بخش گرامر و دستور زبان: این بخش شامل ده‌ها درس دسته‌بندی شده از موضوعات مختلف گرامری در هر زبان می‌شود. نوع دسته‌بندی به صورت انجام شده که زبان‌آموزان بتوانند با بالاترین سرعت مبحث گرامری مورد نظر خود را در این بخش پیدا کنند.
 
•    بخش الفبا و واگویی: این بخش شامل یک مجموعه درس برای آموزش الفبای هر زبان (به همراه حروفی که شکل استاندارد لاتین ندارند) می‌شود. همچنین یک مجموعه کامل آموزشی برای یادگیری علائم استاندارد IPA هم در این بخش گنجانده شده که از طریق آن زبان‌آموز می‌تواند نحوه خواندن تلفظ یک واژه از روی حروف فونتیک را یاد بگیرد.

•    بخش آشنایی با کشورها: وبسایت بیاموز، اصلی‌ترین کشورهایی که در آن زبان مورد نظر یک زبان رسمی است را انتخاب کرده و اطلاعات مختلفی را در رابطه با آن کشور ارائه می‌دهد. بخشی از دانش زبان مرتبط با آشنایی با زندگی و فرهنگ مردمی است که به این زبان صحبت می‌کنند پس این اطلاعات هم می‌تواند برای زبان‌آموزان مفید باشد.

چطور از طریق بیاموز زبان یاد بگیرم؟
بیاموز در واقع یک ابزار کمک آموزشی است. این ابزار به شما کمک می‌کند مهارت‌هایی مثل واژه‌آموزی یا گرامر را تقویت کنید. برای افرادی که به تازگی می‌خواهند یادگیری یک زبان جدید را شروع کنند، بهترین روش شروع کردن با بخش الفبا و سپس استفاده از بخش واژه‌آموزی سطح بندی شده و نهایتا شروع با سطح مبتدی است. در این سطح ساده‌ترین و پرکاربردترین واژه‌های زبان مورد نظر خود را به صورت درس به درس فراخواهید گرفت.
استفاده همزمان از بخش گرامر هم با هدف تقویت پایه گرامری زبان‌آموز توصیه می‌شود. از طریق تقویت همزمان گرامر و بانک واژگان خود می‌توانید به سرعت تسلط خود را به زبان مورد نظر افزایش دهید.

دیکشنری بیاموز
دیکشنری بیاموز یکی دیگر از محصولات آموزشی این مجموعه است که به صورت کاملا رایگان امکان بررسی معانی واژه‌ها را برای شما ایجاد می‌کند. این دیکشنری گذشته از سه زبان مورد پوشش وبسایت، زبان ترکی استانبولی را هم پوشش می‌دهد. دیکشنری بیاموز اولین دیکشنری آموزشی فارسی آنلاین به شمار می‌رود و شامل ده‌ها هزار واژه و صدها هزار مثال آموزشی است.

استفاده از اپلیکیشن زبان بیاموز
بیاموز همچنین دارای یک اپلیکیشن آموزشی اندروید نیز هست. این اپلیکیشن گذشته از بخش‌های مورد اشاره در وبسایت یک بخش بزرگ دیگر با عنوان "خواندن و شنیدن" را هم پوشش می‌دهد که به زبان‌آموز امکان می‌دهد فایل‌های صوتی از کتابهای معتبر آموزش زبان را گوش کند و یا با خواندن متن‌هایی به زبان مورد نظرش واژگان جدیدی یاد بگیرید.
اپلیکیشن زبان بیاموز از همه مارکت‌های معتبر اندرویدی مانند بازار، مایکت، ایران اپس و گوگل پلی قابل دانلود است.


کد مطلب: 180720

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/180720/بیاموز-چطور-یادگیری-یک-زبان-جدید-کمک-می-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir