به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۰۲ ساعت ۱۷:۵۳
کد مطلب : ۱۸۰۷۵۱

اون: نامه‌ای «عالی» از ترامپ دریافت کرده‌ام!

گروه بین‌الملل: درحالی که مذکرات برای متوقف کردن برنامه هسته ای کره شمالی به حال تعلیق درآمده، پیونگ یانگ از دریافت نامه ای با محتوی «عالی» از سوی دونالد ترامپ خبر می‌دهد.
اون: نامه‌ای «عالی» از  ترامپ دریافت کرده‌ام!
خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز یکشنبه اعلام کرد که کیم جونگ اون، رهبر این کشور نامه ای شخصی از جانب رئیس جمهوری آمریکا دریافت کرده و از محتوی آن بسیار رضایت دارد. در این گزارش بدون اشاره به جزئیات تصریح شده است که کیم جونگ اون پس از خواندن نامه محتوی آن را «عالی» توصیف و ضمن تحسین قوه درک سیاسی و شجاعت رئیس جمهوری آمریکا گفته است که با دقت محتوای قابل توجه نامه مورد مطالعه قرار خواهد داد. کاخ سفید هنوز از هرگونه اظهار نظر برای تایید ارسال نامه ای از سوی ترامپ برای کیم جونگ اون خودداری کرده، در حالی که ارسال چنین نامه ای از سوی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی مورد تایید قرار گرفته است.

در بیانیه نهاد ریاست‌جمهوری کره جنوبی ضمن اشاره به این نامه آمده است: «سئول این مسئله را مثبت ارزیابی می کند و امیدوار است که گفت‌وگوها میان کره شمالی و ایالات متحده آمریکا از طریق تبادل نامه هایی در سطوح بالا در مسیر درست قرار گیرد و با پیشرفت های مورد انتظار همراه شود.» دونالد ترامپ روز یازدهم ژوئن اعلام کرده بود که نامه ای «زیبا» و «بسیار گرم» از سوی کیم جونگ اون دریافت کرده است. رئیس‌جمهوری آمریکا پس از دریافت این نامه اعلام کرد که برغم موانع موجود در مذاکرات هسته ای‌زدایی اعتماد خود را به رهبر کره شمالی همچنان حفظ خواهد کرد. کیم جونگ اون به تازگی در پیونگ یانگ با شی جین‌پینگ، رئيس جمهوری چین دیدار و گفتگو کرده است. پکن برغم اجرای تحریم های بین المللی همچنان مهمترین متحد پیونگ یانگ به حساب می آید.

رئیس‌جمهوری چین در جریان این دیدار از تلاش های کره شمالی برای حفظ صلح و ثبات در شبه جزیره کره و نیز حرکت در مسیر هسته زدایی استقبال کرده بود. بسیاری از تحلیلگران متعتقدند با توجه به ملاقات آتی روسای جمهوری چین و آمریکا در جریان نشست گروه بیست در ژاپن، شی جین‌پینگ که کشورش در یک جنگ تجاری آشکار با واشنگتن به سر می برد تلاش خواهد کرد از دیدار اخیر خود با کیم جونگ اون به عنوان نشانه نفوذ بر رهبر کره شمالی و یک برگ برنده در مقابل رقیب آمریکایی سود ببرد. آخرین دور گفت‌وگوهای رهبران آمریکا و کره شمالی اواخر ماه فوریه در هانوی بدون دستیابی به نتیجه‌ای محسوس پایان یافت و پس از آن نیز هیچ پیشرفتی در مسیر عادی‌سازی روابط بین دو کشور حاصل نشده است.