به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۱:۳۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۰۳ ساعت ۰۷:۴۷
کد مطلب : ۱۸۰۷۶۳

بهترین روش ست کردن رنگ لنز با آرایش

بهترین روش ست کردن رنگ لنز با آرایش
مقدمه:
استفاده از لنز‌های رنگی امروزه بین افراد زیادی به ویژه خانم‌ها گسترش یافته است. لنز‌های رنگی به افزایش جذابیت و زیبایی افراد کمک می‌کنند اما شرط این است که در استفاده لنز‌ها برخی نکات رعایت شود. این نکات هم شامل نکات‌هارمونی ست کردن رنگ لنز با رنگ پوست، مو یا مدل آرایش می‌باشد و هم شامل نکات بهداشتی می‌باشد. سعی کنید رنگ‌های مختلف لنز را امتحان کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید اما به هیچ عنوان از لنز‌های استفاده شده دیگران استفاده نکنید و هنگام خرید دقت داشته باشید که لنز پلمپ باشد و پک شده تحویل بگیرید.

زمانی که اطلاعات لازم را درباره رنگ لنز‌ها به دست آوردید، انتخاب خود را محدود کنید و سعی کنید به دو یا سه انتخاب محدود شوید. برای انتخاب رنگ‌ مورد نظرتان، یکی از رنگ‌ها را در یک چشم و دیگری را در چشم دیگر بگذارید  تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید و انتخاب مناسبی داشته باشید. توجه داشته باشید امروزه، استفاده از لنز‌های رنگی خاص هم باب شده است مثلا لنز‌هایی با رنگ‌های زرد، قرمز، صورتی و بویژه لنز عسلی این رنگ لنز‌ها را عروسکی می‌نامند. لنز‌های عروسکی طرفداران زیادی دارند اما از نظر سلامت و کیفیت مناسب نیستند به حدی که انجمن چشم پزشکان آمریکا استفاده از آن‌ها را ممنوع اعلام کرده است و توسط سایر چشم پزشکان هم توصیه نمی‌شود. پس سعی کنید از این لنز‌های رنگی استفاده نکنید.

زمانی که می‌خواهید رنگ مورد نظر خود را انتخاب نمایید به این مسئله دقت کنید که هر از چند مدت تمایل به استفاده از لنز دارید. اگر می‌خواهید هر روز از لنز استفاده نمایید سعی کنید رنگ لنز‌های مایل به طبیعی استفاده کنید. این رنگ‌ها بهترین گزینه برای استفاده روزانه هستند. اما اگر تمایل دارید از لنز‌های خود جهت زیبایی مقطعی یا مراسمات خاصی استفاده کنید، می‌توانید از رنگ‌های خاص تر بهره ببرید. در ادامه این مقاله قصد داریم نحوه ست کردن رنگ لنز با نوع آرامش را بیان کنیم.‌
 
آرایش چشم با وجود لنز رنگی
سعی کنید قبل از گذاشتن لنز، ارایش چشمان خود را انجام دهید. چرا که اگر بعد از ارایش بخواهید لنز بگذارید ممکن است لنز با مواد آرایشی تماس پیدا کند و باعث آلودگی و در نهایت عفونت چشم خواهد شد. قبل از آرایش چشمان خود، قلم موی آرایشی را مرطوب کنید، چرا که در زمان استفاده از سایه چشم، روی چشم شما پخش نخواهد شد. از سایه‌های پودری فشرده استفاده کنید چرا که به دلیل فشرده بودن با احتمال کمتری ممکن است وارد چشمان شما شوند اما اگر از سایه‌های غیر فشرده استفاده کنید، روی چشم شما می‌پاشد و ممکن است باعث آلودگی شود.

زمانی که می‌خواهید از خط چشم‌ استفاده نمایید، بهترین گزینه خط چشم‌ مایع است که اسیب کمتری به چشمان شما وارد می‌کند. اگر از خط چشم مدادی استفاده می‌کنید، سعی کنید به هیچ عنوان خط چشم را داخل چشم خود نکشید چرا که ذرات آلوده بسیاری وارد چشم خواهند شد و حتی ممکن است باعث خراش یا پارگی شود و در نهایت سوزش، خارش و عفونت به همراه خواهد داشت. پیشنهاد می‌کنیم‌ از خط چشم مایع استفاده کنید تا آسیب کمتری به چشمانتان وارد شود. برخی از ریمل‌ها باعث پر تر نشان داده شدن مژه‌ها می‌شوند. این ریمل‌ها که معروف به ریمل‌های فیبری هستند، پس از خشک شدن به داخل چشم می‌ریزند چرا که پس از مدتی پوسته پوسته می‌شوند. زمانی که از لنز استفاده می‌کنید، استفاده از این ریمل‌ها مجاز نمی‌باشد چرا که باعث آسیب و سوزش چشم خواهد شد.

سعی کنید از سایه‌های با رنگ متناسب لنز خود استفاده کنید تا به ایجاد‌هارمونی کمک کنید. به طور مثال اگر از لنز‌هایی با طیف طوسی استفاده می‌کنید، با سایه‌های سبز یا طیف‌های قرمز آرایش چشم خود را تکمیل کنید. سایه‌هایی با رنگ‌های شرابی، قهوه ای، بنفش، آلویی و صورتی هم‌می توانند به زیبایی چشمان شما با وجود لنز از دسته لنز طوسی کمک کنند. زمانی که از لنز‌های آبی استفاده می‌کنید، آرایش چشمان خود را متناسب با این رنگ انتخاب کنید. طیف رنگ‌های سبز و آبی به جلوه هر چه ببشتر چشمان شما کمک زیادی خواهند کرد. البته از زیبایی سایه‌های براق نباید غافل شوید. رنگ چشم مشکی تمام تن‌های رنگی را برای سایه چشم می‌پذیرد. برای رنگ لنز‌های قهوه ای سعی کنید از سایه‌هایی با رنگ‌های قهوه ای، قرمز، نارنجی و بنفش استفاده نمایید. اگر از لنز سبز رنگ استفاده می‌کنید سایه‌های طیف‌های قهوه ای، قرمز و صورتی بسیار مناسب خواهند بود.
قبل از این که آرایش چشمان خود را با مواد و محلول‌های پاک کننده تمیز کنید، لنز را از چشمان خود خارج نمایید. مواد پاک کننده به دلیل داشتن الکل یا روغن ممکن است روی سطح لنز بنشینند و باعث آلودگی هر چه بیشتر آن شوند.

آرایش صورت با وجود لنز‌های رنگی
ارایش صورت شامل کرم پودر، پنکیک، رژلب و... می‌باشد. سعی کنید برای اطراف چشم خود از محصولات بدون روغن استفاده نمایید. سعی کنید از کرم پودر‌های با پایه آب استفاده نمایید. کرم پودر می‌تواند برای چشمان شما تحریک کننده باشد. توصیه می‌کنیم به جای استفاده از کرم پودر‌های فشرده از نوع مایع استفاده کنید. البته اگر از کرم پودر اای فشرده استفاده می‌کنید حتما هنگام ارایش چشمان خود را ببندید.

اما علاوه بر کرم پودر مناسب باید بدانیم چه رنگ رژ لبی به هر رنگ لنز می‌آید و زیبایی چهره شما را تکمیل می‌کند. البته ترکیب کل آرایش با‌هارمونی دقیق باعث جذابیت خواهد شد اما دانستن رنگ رژ لب‌های مناسب کمک زیادی به ایجاد‌هارمونی خواهد کرد. اگر رنگ لنز شما در لنز آبی باشد، رژ لب‌هایی با رنگ‌های طیف بنفش، قهوه ای و نارنجی مناسب خواهد بود. چشم‌های آبی یا ابی مایل به طوسی با رژ لب قرمز بسیار زیبا خواهند شد. اگر از لنز‌های طیف سبز استفاده می‌کنید، رژ لب‌های قهوه ای، بنفش، نارنجی و قرمز مناسب خواهند بود. مانند سایه چشم، برای رنگ مشکی استفاده از هر تنالیته رنگی مناسب است اما سعی کنید‌هارمونی و ترکیب کلی را حفظ نمایید. به طور مثال از سایه قرمز با رژ لب صورتی استفاده نکنید.
رژ گونه خود را در تناسب با رنگ رژ لب و نوع آرایش انتخابی تان استفاده کنید مثلا برای آرایش‌های لایت و اروپایی استفاه از رژ  گونه قرمز مناسب نخواهد بود. پس در این ترکیب‌ها دقت کنید تا به جذابیت چهره شما افزوده شود.

آیا استفاده از لنز رنگی چشم ، بی خطر است ؟
بله استفاده از لنز‌های رنگی چشم تا زمانی که آنها را از جای مطمئن خریداری کنید ، از آنها به درستی استفاده کنید و به خوبی از آنها مراقبت کنید ، بی خطر می‌باشد.
ضروری است که با متخصص چشم خود مشورت کنید تا لنز‌های مناسب چشم خودتان را خریداری کنید.در این صورت مطمئن خواهید بود که لنز‌ها برای شما بی خطر هستند و جلوه ای طبیعی برای چشمان شما ایجاد می‌کنند.
در صورتی که از مراقبت‌های پس از مصرف آگاه باشد و بدانید که تا چه زمانی می‌توانید از لنز‌ها استفاده کنید و چه زمانی باید آنها را تعویض کنید، لنز‌های رنگی نیز مانند لنز‌های معمولی برای شما بی خطر می‌باشند.
 اگر شما از لنز‌های رنگی فقط برای موقعیت‌های خاصی استفاده می‌کنید ، لنز‌های روزانه ی یک بار مصرف انتخاب خوبی برای شما می‌باشد.
 
 سخن آخر
از لنز‌های رنگی با مارک مرغوب استفاده نمایید و ترجیحا قبل از خرید لنز به اپتومتریست یا چشم پزشک مراجعه نمایید. در نگهداری دقیق از لنز‌های خود تلاش کنید. برای ضد عفونی کردن لنز خود از محلول‌های ضد عفونی و قرص‌های مخصوص استفاده نمایید. از فروشگاه‌های معتبر اقدام به خرید لنز خود کنید. به هیچ عنوان از لنز دیگران استفاده نکنید. گول قیمت ارزان لنز را نخورید چرا که لنز با چشم در تماس است و در صورت استفاده از مدل‌های نامرغوب می‌توانید آسیب‌های جبران نا پذیری به چشمان شما وارد نماید.
ما به عنوان تیم آموزش و تحقیقاتی لنز مارکت معتقدیم که انتقادات شما می‌تواند ما را در مسیر تولید محتوای فاخر برای شما مخاطبین عزیز همیاری کند. از این رو اگر در مورد مطلب بالا موضوع حاصی وجود دارد و یا در مورد لنز رنگی چشم اطلاعات جدیدی را کسب نموده اید که می‌تواند برای ما و دیگر مخاطبین ارزشمند باشد آن را با ما در میان بگذارید.