کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بذل و بخشش از جیب دانشجویان+جوابیه

فارس , 3 تير 1398 ساعت 16:20

گروه جامعه: رئیس دانشگاه آزاد در اجلاس روسای واحدهای این دانشگاه 330 سکه اعطا کرد و این بذل و بخشش ۲ میلیارد تومانی در حالی است که حقوق بسیاری از کارکنان و اساتید دانشگاه با تاخیر ماهانه پرداخت می‌شود.


۲۳ خرداد اجلاس رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد با حضور روسای واحدهای این دانشگاه و مسئولین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سالن همایش کتابخانه دکتر حبیبی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد و در این اجلاس 330 سکه تمام به روسای واحدهای این دانشگاه و مسئولین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری داده شد.این بذل و بخشش ۲ میلیارد تومانی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد که البته باید هزینه‌های خرید بلیط، محل اسکان و سایر هزینه‌های برگزاری این همایش را هم به آن اضافه کرد در حالی است که حدود ۹۰ درصد از درآمد این دانشگاه از شهریه دانشجویان تامین می‌شود.اعطای سکه‌های طلا در دانشگاه آزاد زمانی صورت می‌پذیرد که طی ماه‌های اخیر به دلیل کمبود بودجه، این دانشگاه توان پرداخت حقوق کارکنان و اساتید خود را نداشته است به نحوی که تعدادی از آنها در قسمت فارس من خبرگزاری فارس بر این موضوع تاکید کرده و درخواست کمک کرده‌اند. ضمن اینکه به رغم ادعای مسئولان مبنی بر عدم تعطیلی واحدهای دانشگاهی به دلیل مشکلات مالی و کمبود دانشجو، تعدادی از واحدهای شهرستان‌های این دانشگاه در آستانه تعطیلی قرار دارند.براساس این گزارش، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به مسئولین نهادها دستور برگشت سکه‌ها را داده است و تاکید کرده که سکه ها باید به دانشگاه آزاد بازگردد.

جوابیه روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به خبرگزاری فارس
احتراما پیرو انتشار خبری تحت عنوان «بذل و بخشش سکه‌ای دانشگاه آزاد از جیب دانشجویان» در روز دوشنبه مورخ 3/4/1398 با شناسه خبری 13980403000483، متن جوابیه روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به شرح ذیل است:
1. درخصوص اهدای سکه به روسای واحدهای دانشگاهی اعلام می دارد، از آنجایی که روسای واحدها معوقه حقوقی مربوط به پاداش دو ساله (سالهای 96 و 97) خود را دریافت نکرده اند، لذا در فرصت حضور در همایش اخیر، معاونت توسعه منابع و مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی معوقه مذکور را در قالب واگذاری یک عدد سکه به آنان پرداخت کرد که باید توجه داشت ارزش ریالی آن بسیار کمتر از طلب دوساله روسای واحدهای دانشگاهی است، بنابراین استفاده از واژه‏هایی همچون "بذل و بخشش" در خبر این خبرگزاری صحیح نبوده و ناشی از بی‏اطلاعی گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس در انتشار این گزارش است.
2.  لازم به ذکر است که همایش اخیر در سالن همایش‏های دانشگاه آزاد اسلامی برگزارگردید و محل اسکان روسای واحدهای دانشگاهی نیز در دانشگاه آزاد اسلامی بود که از این بابت هیچ هزینه مضاعفی به دانشگاه تحمیل نشده، بنابراین ادعای خبرگزاری مبنی بر هزینه کرد دانشگاه بابت اسکان و هزینه‏های برگزاری همایش کذب محض است.
3. تاکید می‏شود دانشگاه آزاد اسلامی حقوق و مزایای کارکنان و اعضای هیات علمی خود را تاکنون بدون مشکل پرداخت کرده و خبرگزاری فارس با انتشار این خبر کذب به دنبال تشویش اذهان عمومی است.
4. مسؤلان ارشد دانشگاه آزاد اسلامی بارها اعلام داشته اند که هیچ واحد دانشگاهی تعطیل نخواهد شد و مشکلی از بابت پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و اعضای هیات علمی وجود ندارد و مجددا تاکید می‏گردد که خبرگزاری فارس نباید با انتشار اخبار جعلی موجب نگرانی اعضای خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی شود.  رضا همدانچی- مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی
 


کد مطلب: 180848

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/180848/بذل-بخشش-جیب-دانشجویان-جوابیه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir