به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۰۳ ساعت ۲۰:۰۲
کد مطلب : ۱۸۰۸۵۶

3 مکان از بهترین جاهای تفریحی مشهد

گروه گردشگری: در این مقاله از مقالات گردشگری وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول شما کاربران عزیز را با 3 مکان از بهترین جاهای تفریحی مشهد آشنا خواهیم کرد پس اگر به شهر مقدس مشهد سفر کردید حتما به این مکان‌ها سر بزنید
 
مختصری درباره شهر مشهد بدانید
یکی از شهرهای زیارتی و سیاحتی کشورمان ایران مشهد است که به خاطر وجود امام هشتم شیعیان حضرت علی لبن موسی الرضا (ع) در این شهر، مسافران و زائران بسیاری به این شهر سفر می‌کنند و دارای گردشگران از کشورهای مختلف نیز هست‌. مشهد با مساحت 31335 کیلومترمربع بعنوان بزرگترین استان ایران محسوب می‌شود که در حدود یک پنجم مساحت کل ایران را شامل می‌شود‌. همانطور که می‌بینید این شهر دارای وسعت زیادی است برای رفتن به مکانهای دیدنی و زیارت باید شناخت خوبی از مشهد داشته باشید. تا در این شهر بزرگ برای پیدا کردن مکان مورد نظرتان گیج نشوید‌.

شهر مشهد به واسطه‌ی وجود حرم مطهر امام هشتم شیعیان، به پایتخت فرهنگی ایران بدل شده است. رونق تمامی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی این شهر مدیون میزبانی امام مهربانی‌ها، امام رضا علیه‌السلام است. در این مقاله تصمیم داریم به مطالبی از شهر مشهد بپردازیم که در مقالات دیگر کمتر به معرفی مکان‌های دیدنی مشهد پرداخته شده‌ است. شاید با این راهنما بتوانیم خدمتی به زائران شهر مشهد مقدس کرده باشیم. برای سفر به مشهد می‌توانید با هواپیما، قطار، اتوبوس و یا وسیله‌ی شخصی اقدام به سفر کنید.
 
1-    شاندیز مشهد

شاندیز مشهد به عنوان منطقه نمونه بین‌المللی گردشگری در کشور معرفی شده است؛ علت این امر بخاطر، فرهنگ بالای مردم و جاذبه‌های تجاری و طبیعی آن است. در سال ۱۳۳۳ این منطقه روستایی به دلیل پیشرفت، وسعت و خدمات افزوده تبدیل به شهر شد.
شیشلیک شاندیز، غذای اصلی رستوران‌های شاندیز محسوب شده و به جرأت یکی از لذیذترین غذاهای دنیاست که از شهرت جهانی نیز برخوردار می‌باشد. برای راهنمایی بهتر می‌توانیم معروف ترین رستوران‌های شاندیز را برای نوش جان کردن این شیشلیک خوشمزه به شما معرفی کنیم که شامل رستوران پدیده شاندیز، رستوران ارم شاندیز، ماهان، شایان، اکبر جوجه و شبدیز می‌شوند.

2-    طرقبه مشهد

شهر طُرقُبه (ترقبه) که اکنون یکی از شهرهای شهرستان طرقبه شاندیز به شمار می‌آید، از جمله آبادی‌های بزرگ طوس قدیم بوده که در میان دره‌های سرسبز رشته‌کوه بینالود واقع گردیده است. طرقبه سابقه‌ای طولانی دارد و به عنوان یکی از مناطق دشت توس به نام ترغبذ در قرون اسلامی شناخته می‌شد و برای اینکه بر سر راه کوهستانی و مال رو مشهد به نیشابور قرار داشت، در در طول سده‌های اسلامی به صورت گذرگاه و تفرج‌گاه نیز به شمار می‌رفت که هم اکنون نیز به دلیل آب و هوای مطبوع و امکانات و خدمات شهری از قبیل پارک عمومی زیبا و رودخانه کنار آن، درمانگاه و مسجد و رستوران‌های متعدد درمحیط طبیعی و فروشگاه‌های بزرگ صنایع دستی (بازار بین‌المللی بعثت) برای خرید سوغات‌هایی نظیر فرش، سبدهای حصیری و تابلوهای حکاکی شده و هتل طرقبه از جمله مکان‌های گردشگری مشهد به شمار می‌رود
طرقبه دارای مراکز متعدد توریستی و گردشگری است و از مراکز مهم توریستی استان خراسان به شمار می‌رود. این منطقه کوهستانی زیبا دارای باغ‌ها و پارک‌های زیادی است و به داشتن تپه‌های زیبا و شب‌های خنک در تابستان مشهور می‌باشد و نیز محصولات باغی فراوان از جمله سیب و گیلاس مرغوب دارد.

3-    پارک جنگلی وکیل آباد

یکی از پارک‌های وسیع و قدیمی شهر مشهد، پارک جنگلی وکیل آباد است که در هشت کیلومتری شمال غرب شهر مشهد قرار دارد. بلوار عریض و بسیار زیبای وکیل آباد، میدان آزادی را به پارک جنگلی وکیل آباد متصل می‌نماید.
وکیل آباد به علت قدمت و انبوهی از درختان کاج، چنار ، سرو و قرار گرفتن در دره ای باصفا و خوش آب و هوا و همچنین نهرهای متعددی که در آن جاری است از قدیم ، مورد توجه ساکنین شهر و مسافران بوده است.

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد را در گذشته به نام میرطراز یا باغ وکیل آباد می‌شناختند. در سال ۱۳۴۸ هجری شمسی ، این پارک توسط مالک آن، آقای حسین ملک، به صورت رسمی وقف استفاده عموم گردید و به شهرداری شهر مشهد واگذار شد و اکنون در محدوده خدماتی منطقه ۹ این شهر قرار دارد.
مساحت پارک وکیل در مشهد ۷۰ هکتار می‌باشد و جزء مناطق ییلاقی شهر مشهد به شمار می‌رود. درختان این پارک با استفاده از قنات وکیل آباد آبیاری می‌شوند و سرچشمه این قنات بند گلستان است.

در واقع وکیل آباد منطقه‌ای ییلاقی و خوش آب و هوا در غرب مشهد می‌باشد که بلوار ارتباطی این منطقه به میدان پارک(آزادی) نیز به همین اسم نامیده شده است. پارک جنگلی وکیل آباد ازجمله تفریحگاه‌های قدیمی و جاهای دیدنی مشهد می‌باشد و دارای محلی برای استراحت مسافران، شهر بازی بسیار بزرگی بنام کوهستان پارک شادی و باغ وحش می‌باشد.البته چندین سال هست که شهربازی بنا به دلایلی بسته شده و امکان ورود به آن وجود ندارد.