به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۰۴ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب : ۱۸۰۸۷۷

آغاز به کار «اورژانس اجتماعی مدارس» از مهر

گروه جامعه: مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش درباره استقرار «اورژانس اجتماعی» و ارائه خدمات فوریت‌های اجتماعی در مدارس گفت: این طرح شبیه به همان اورژانس اجتماعی است؛ منتها ویژه و اختصاصی آموزش و پرورش است. بخشنامه مربوط را صادر کردیم و از مهرماه اجرا می‌شود.
آغاز به کار «اورژانس اجتماعی مدارس» از مهر
مسعود شکوهی، با توجه به منفک شدن اداره امور آسیب‌های اجتماعی از معاونت تربیت بدنی و پیوستن آن به معاونت پرورشی و فرهنگی، درباره طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) که از جمله مهمترین برنامه‌های آموزش و پرورش در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود اظهار کرد: در حال حاضر ۶۵۷۸ مدرسه تحت پوشش طرح نماد قرار دارند.وی افزود: تدبیر و برنامه امسال آموزش و پرورش افزایش مدارس مجری نماد است که البته میزان آن به طور قطعی اعلام نشده و مشخص نیست.مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با اشاره به دایر شدن «میز خدمت نماد» مراکز مشاوره در تمام استان‌ها گفت: دستگاه‌های عضو طرح نماد پای میز خدمت نماد حضور دارند. در هسته‌های مشاوره مناطق نیز میز خدمت منطقه‌ای نماد دایر شده است.شکوهی درباره استقرار اورژانس اجتماعی و ارائه خدمات فوریت‌های اجتماعی در مدارس نیز گفت: فوریت‌های اجتماعی برای همه مدارس است؛ این طرح را هم در دستورکار داریم و فوریت‌های اجتماعی ـ روانی را در تمام مناطق ابلاغ کردیم که در حال انجام است.

وی افزود: این طرح دارای الگو و فرآیندی است که بتدریج عملیاتی می‌شود. به عنون مثال خطوط تلفنی در نظر گرفته می‌شود تا اگر بر فرض مدیر مدرسه‌ای درخواست کمک فوری به عنوان مثال در مواردی چون فرار دانش آموز، کودک آزاری و ضرب و جرح داشت، سریعاً اطلاع دهد تا معلم، مدیر، والدین و دانش‌آموز بدانند چه کاری باید انجام بدهند و ما در نزدیکترین و کمترین زمان ممکن، بیشترین خدمات را به آنها ارائه دهیم.مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این طرح شبیه به همان اورژانس اجتماعی است که اکنون دایر و فعال است گفت: اما این اورژانس ویژه و اختصاصی آموزش و پرورش است. اورژانس اجتماعی دارای مددکار، مشاور و درمانگر بوده و با محوریت هسته‌های مشاوره مناطق فعالیت می‌کند.شکوهی درباره زمان اجرای این طرح نیز گفت: بخشنامه مربوطه را صادر کردیم و از مهرماه اجرا می‌شود.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: کودک آزاری