به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۰۵ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب : ۱۸۰۹۹۱
سرپرست سابق سازمان تأمین اجتماعی:

تامین اجتماعی مشکل مالی ندارد

گروه جامعه: سرپرست سابق سازمان تأمین اجتماعی و عضو جدید هیئت مدیره این سازمان با بیان اینکه تأمین اجتماعی مشکل مالی ندارد ولی از نظر نقدینگی دچار مشکل است اظهار کرد: مطالباتی از دولت داریم که باید وصول شود. البته اقداماتی انجام شده تا ما را از بحران نقدینگی خارج کند.
تامین اجتماعی مشکل مالی ندارد
محمدحسن زدا در مراسم تکریم‌اشکه در ساختمان مرکزی سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد ضمن تبریک به مصطفی سالاری گفت: ۴۲ میلیون جمعیت تحت پوشش، امانتی است که امروز به دست شما سپرده می‌شوند.وی افزود: تأمین اجتماعی مدال افتخار جمهوری اسلامی است، ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه مصوب امسال ماست در حالی که بودجه جاری دولت ۴۰۷ هزار میلیارد تومان است. اگر ۱۲۰ میلیارد تومان درآمد و ۱۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه را در نظر بگیریم جایگاه و گردش مالی ما مشخص می‌شود.وی افزود: پشتوانه ما حق بیمه‌های دریافتی است. ۷۲ هزار پرسنل در حدود ۱۰۰۰ واحد بیمه‌گری و ۳۵۰ واحد درمانی داریم و اولین تولید کننده درمان هستیم. از مجموع پرسنل ما، ۳۰ هزار نفر از زنان هستند.زدا با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی دارای پتانسیل گسترده در شرکت‌های زیرمجموعه‌ایم و سال قبل ۴۰۰۰ میلیارد سود از شستا دریافت کرده‌ایم که برای اولین بار چنین به سودی دست یافتیم اظهار کرد: تصور می‌کنم مجموعه سازمان از سه وزارتخانه بیشتر گردش مالی و اقتصادی داریم. معاونت بیمه‌ای نیز در حد سازمان مالیاتی گردش مالی دارد و معاونت درمان کمتر از وزارت بهداشت خدمات نمی‌دهد و ۱۰ هزار تخت فعال دارد.

سرپرست سابق سازمان تأمین اجتماعی و عضو جدید هیئت مدیره این سازمان ادامه داد: در شش ماه گذشته رکوردهای خوبی در درآمدها خلق کردیم. با همراهی هیئت مدیره، مشاوران و… یک تیم بودیم و تیمی عمل می‌کردیم و بیشترین آرامش را حاکم کردیم.وی با اشاره به اینکه از حمایت وزیر برخوردار بودیم گفت: مطالبات مردم زیاد است. حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده اصلی داریم. به ۲۵۰ هزار بیمه بیکاری می‌پردازیم که ماهانه ۳۵۰ میلیارد تومان است. شش هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پرداختی مستمری داریم و ۲,۰۰۰ میلیارد تومان ماهانه هزینه درمانی و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه جاری داریم.وی با بیان اینکه تأمین اجتماعی مشکل مالی ندارد ولی از نظر نقدینگی دچار مشکل است اظهار کرد: مطالباتی از دولت داریم که باید وصول شود. البته اقداماتی انجام شده تا ما را از بحران نقدینگی خارج کند.وی در پایان خطاب به سالاری مدیرعامل جدید گفت: همه با تمام توان و قدرت در کنار شما هستند. هدف ما رضایت خداوند و اعتلای تأمین اجتماعی بود و اگر قصوری شد حلالیت می‌طلبم.

اجازه بحران و ایجاد حاشیه در تأمین اجتماعی ندادیم
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ضمن بیان اولویت‌های کاری اش گفت: باید مطالبات معوق سازمان را از دولت و بخش‌های دیگر وصول کنیم. همچنین انسجام مدیریتی ضروری است، حتماً راهبردها را اولویت بندی کرده وخدماترا ساماندهی کنیم.مصطفی سالاری در حاشیه مراسم معارفه خود به عنوان مدیرعامل سازمان تأمین در جمع خبرنگاران درباره اولویت‌های کاری اش گفت: هدف سازمان مشخص است و خدمات گیرندگانی دارد که جامعه تحت پوششاند و باید در ارتقای خدمات به آنها تلاش کنیم.وی افزود: باید مطالبات معوق سازمان را از دولت و بخش‌های دیگر وصول کنیم. همچنین انسجام مدیریتی ضروری است، حتماً راهبردها را اولویت بندی کرده وخدمات را ساماندهی کنیم.

به گزارش ایسنا، در ادامه محمد حسن زدا، سرپرست سابق سازمان تأمین نیز به بیان مهمترین دستاوردهای کاریاش پرداخت و گفت: ما مشکل مالی در تأمین اجتماعی نداریم ولی مشکل نقدینگی داریم و تمرکز ما در این چند ماه در راستای حل همین موضوع بود.وی افزود: اجازه بحران و ایجاد حاشیه را به سازمان ندادیم و درآمدهای خوبی کسب کردیم. اکنون تأمین اجتماعی در آستانه تحول بزرگ ارائه خدمات غیرحضوری بوده و از ۲۵ تیر ۴۰ سرویس غیرحضوری ارائه می‌کنیم و دیگر نیازی به مراجعه حضوری مردم یه شعب نیست. این طرح به نام دکتر نوربخش نامگذاری شده است.زدا افزود: سازمان تأمین اجتماعی بازیگر اصلی اقتصاد، کشور است و در حوزه درمان و بیمه‌ای عملکرد برجسته ایدارد. موضوع حذف دفترچه و نسخ الکترونیک نیز ملی شده و در تمام استان‌ها مستقر شده است. تنها یک مشکل جزئی امضای الکترونیک داریم که از نظام پزشکی می‌خواهیم بر سرعت حل آن بیافزاید.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: تامین اجتماعی