کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیشنهاد انتخاباتی متفاوت به اصولگرایان

خبرآنلاین , 5 تير 1398 ساعت 12:48

گروه سیاسی: یک فعال سیاسی اصولگرا می گوید:اصولگرایان اگر قرار است چند لیست جداگانه بدهند بهتر است حداقل بر روی تعدادی از اسامی توافق کنند و در همه لیست ها مشترک باشد.


ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا درباره احتمال ارائه لیست جداگانه از سوی پایداری‌ها در انتخابات مجلس ۹۸ گفت: من ارائه لیست جدا از جبهه پایداری را آسیب نمی‌بینم. اینکه این یک واقعیت است، ما چه خوشمان بیاید چه بدمان بیاید این یک واقعیت است.او در پاسخ به این سوال که این اقدام پایداری ها منجر به شکست اصولگرایان نمی شود؟ گفت: شکست یعنی چه؟ فرض کنید در تهران- وقتی می گویم تهران منظورم شهرستان‌های کوچک نیست- چند طیف اصولگرا چند لیست ۳۰ نفره بدهند و که از این لیست‌ها ۱۵ نفر مشترک باشند. اگر مردم بخواهند به طیف اصولگرا رای بدهند، احتمال رای آوری این ۱۵ نفر مشترک خیلی زیاد است.

وی افزود: بنابراین ما ۱۵ نفر قطعی در مجلس داریم. فرض کنید از مابقی اصولگرا هم ۵ نفر از طیف‌های دیگر رای بیاورند.بنابراین ۲۰ نفر اصولگرا از طیف‌های مختلف پایداری، جمنا، نزدیکان آقای لاریجانی و ... رای آورده‌اند. به هر حال همه این افراد از طیف اصولگرا به مجلس رفته‌اند. برای اصولگراها و اصلاح‌طلب ها مهم این است که فردی به مجلس می‌رود از آنها باشد و طیف‌بندی‌شان چندان تفاوت ندارد. بنابراین ما باید این واقعیت را بپذیریم که ما خواهان ائتلاف حداکثری هستیم نه ائتلاف مطلق.ایمانی تصریح کرد: در شهرهای کوچکتر تعداد افرادی که قابلیت کاندیدا شدن دارند کم‌تر است، بنابراین به طور طبیعی طیف‌های مختلف اصولگرا که ممکن است در تهران توافق نکنند، در شهرهای کوچک امکان توافقشان بیشتر می‌شود. اما در شهرهای بزرگتر این اختلاف نظرها بیشتر می‌شود و اوجش در تهران است. اینکه در تهران شاهد هستیم اصولگراها چند لیست بدهند این به معنای این نیست که اصولگراها از هم جدا شده‌اند. در شهرهای دیگر ممکن است کاندیداهایشان مشترک باشد.


کد مطلب: 181036

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/181036/پیشنهاد-انتخاباتی-متفاوت-اصولگرایان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir