به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۰۵ ساعت ۱۸:۲۸
کد مطلب : ۱۸۱۰۸۶
مطمئن نیستم رهبران ایران برای مردم‌شان اهمیتی قائل باشند

ترامپ: امیدوارم درگیری نظامی با ایران رخ ندهد

گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهور آمریکا ابراز امیدواری کرد که تحولات منطقه منجر به درگیری نظامی با ایران نشود.
ترامپ: امیدوارم درگیری نظامی با ایران رخ ندهد
«دونالد ترامپ» امروز -چهارشنبه- در مصاحبه‌ با شبکه خبری فاکس نیوز گفت که امیدوار است تحولات و تنش‌های اخیر در منطقه به جنگ با ایران منجر نشود. وی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال جنگ با ایران گفت: «امیدوارم چنین اتفاقی نیفتد. اما ما در موضع بسیار قدرتمندی قرار داریم». ترامپ افزود که چنین جنگی در صورت وقوع، مدت زیادی ادامه نخواهد داشت چرا که وی قصد دارد به ایران پیاده‌نظام اعزام کند.
* من با ایرانی‌ها خیلی خوب بوده‌ام. آن‌ها پهپاد ما را ساقط کردند، اما تصمیم گرفتم کاری نکنم و آن همه ایرانی را نکشم.
* من ایرانی‌های زیادی را می‌شناسم و ایرانی‌ها را خیلی دوست دارم و این مسئله در آن تصمیم مؤثر بود.
* آن‌ها انسان هستند و من نمی‌خواستم ۱۵۰ انسان را بکشم. آن‌ها یک هواپیمای بدون سرنشین را هدف قرار دادند.
* تحریم‌ها فشار زیادی به ایران اعمال کرده است. اگر اقدامات ما نبود، اکنون ایران کل خاورمیانه و عربستان سعودی را گرفته بود.

دونالد ترامپ همچنین در حیاط کاخ سفید و پیش از حرکت به سمت اجلاس گروه ۲۰ در ژاپن در مورد وضعیت تنش‌ها با ایران گفت که مطمئن نیست رهبران ایران به فکر مردم آن کشور باشند. او پیش از ترک کاخ سفید و حرکت به سمت اوزاکا برای حضور در جلسه سران گروه ۲۰ در ژاپن به خبرنگاران گفت: «ایران هر کاری دلش می‌خواهد بکند. اصلا مهم نیست. من وقت بسیار زیادی دارم. ولی کشور آن‌ها تحت فشار شدید اقتصادی است و اوضاع اقتصادیش فاجعه‌آمیز است.»
رئیس جمهوری آمریکا افزود: «آنها می‌توانند این مشکل را به سرعت حل کنند یا این که بگذارند حل آن ده سال طول بکشد. آنها هرکاری که بخواهند بکنند، من آماده‌ام و به اندازه کافی هم زمان در اختیار دارم. ولی در همین حال، آن‌ها باید تحت تحریم‌های بسیار سنگینی که علیه‌شان اعمال شده زندگی کنند. ولی [رهبران] ایران باید کارِ درست را برای مردم خود انجام دهند. مشکل این جا است که ... من مطمئن نیستم رهبران [ایران] برای مردم‌شان اهمیتی قائل باشند. اگر آنها [چنین ارزشی قائل باشند] توافق خواهند کرد. اما اگر نباشند، پس فقط دارند به خودشان فکر می‌کنند و در آن صورت خودخواه و ابله هستند.»
ترامپ روز چهارشنبه همچنین گفت که به دنبال جنگ با ایران نیست؛ اما اگر چنین اتفاقی بیافتد، ایالات متحده در موضع بسیار قدرتمندی قرار دارد. رئیس جمهوری آمریکا در گفتگویی تلفنی با شبکه فاکس، در پاسخ به پرسشی درباره «جنگ احتمالی با ایران» گفت: «امیدوارم که این طور نشود. اما اگر چنین اتفاقی بیافتد ما در موضع بسیار قدرتمندی قرار خواهیم داشت.» وی افزود: «من نمی‌گویم که نیروی زمینی اعزام می‌کنیم. من نمی‌گویم که یک میلیون سرباز [به آنجا] می‌فرستیم. من فقط می‌گویم اگر اتفاقی بیافتد، این [درگیری] زیاد طول نخواهد کشید.»
رئیس جمهوری آمریکا درباره ماجرای سرنگونی پهپاد ایالات متحده توسط ایران هم گفت: «با آنها خوب بودم و تصمیم گرفتم کاری نکنم و تصمیم گرفتم آن همه ایرانی را نکشم. من ایرانی‌های زیادی را می‌شناسم و ایرانی‌ها را خیلی دوست دارم و این مسئله در آن تصمیم مؤثر بود.»
برچسب ها: دونالد ترامپ