به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۰۶ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۱۸۱۱۰۲

فتح‌الله‌زاده: حفظ پاتوسی از نان شب واجب‌تر است

گروه ورزشی: مدیر عامل اسبق باشگاه استقلال گفت: از همه مهمتر این است که نگذارند پاتوسی برود، چون اگر برود به مشکل برمی‌خورند. حفظ او از نان شب واجب‌تر است.
فتح‌الله‌زاده: حفظ پاتوسی از نان شب واجب‌تر است
علی فتح‌الله زاده از اینکه برای چندمین بار ممنوع‌المعامله و ممنوع‌الخروج شده به شدت ناراحت بود و در این باره دلایل خودش را داشت. او البته در این باره که از سوی هواداران به عنوان مدیرعامل مطلوب برای اداره باشگاه استقلال رأی آورده بود ابراز خوشحالی می‌کرد.مدیرعامل اسبق استقلال که آخرین قهرمانی این تیم در لیگ برتر را نیز برای این باشگاه به ارمغان آورده با خبرورزشی حرف زد.

با رأی مردم به عنوان مدیر ناجی استقلال در این روز‌ها انتخاب شدید؟
به هر حال در همه این سال‌ها خیلی اذیت شده‌ام. همین هفته گذشته حساب‌های ما را بلوکه و ممنوع‌الخروج‌مان کردند.چک‌های‌مان به بانک می‌رود و برمی‌گردد و دائم دادگاه و این مسائل است. نمی‌دانم چرا برخی این‌قدر ما را اذیت می‌کنند، اما باز هم همه دلخوشی من این هواداران هستند.

چرا شما را ممنوع‌المعامله و خروج کردند؟
متأسفانه در فوتبال ما می‌آیند می‌گویند فلان مدیر استقلالی یا پرسپولیسی در سال ۱۳۸۵، ۴ تا بازیکن گرفته و حالا باید ارزش افزوده آن را بپردازد. در صورتی که ما کارمند دولت بودیم و البته بدون هیچ حقوق و مزایایی فقط برای عشق‌مان کار می‌کردیم.اگر قرار است من ارزش افزوده خرید یک بازیکن در آن سال را امروز بپردازم پس چرا نمی‌گویند که در دوران مدیریتم یک زمین برای استقلال گرفتم که الان ۱۰۰۰ میلیارد تومان می‌ارزد. این ارزش افزوده نداشته است؟ چرا دولت می‌خواهد این پول‌ها را از جیب ما بدهد؟ اگر تا امروز هم سکوت کرده‌ایم دلیل بر احترامی است که برای شخصیت خودمان قائلیم.

چرا دولت با امثال شما رفتار دوگانه دارد؟
دقیقاً! اگر باشگاه دولتی است پس چرا من باید پولش را بدهم؟ اگر دولتی نیست و شخصی است چه کسی با چه اختیاراتی ما را از باشگاه کنار گذاشته است؟

انتظار داشتید با رأی بالا مدیر محبوب هواداران استقلال شوید؟
تصور خود من هم این نبود که ۹۸ درصد رأی بیاورم. شکر خدا این انتخاب هم نه در دست ما بود نه در سایت منتسب به ما و نه روزنامه‌ای منتسب به ما، بلکه بخشی از اپراتور همراه اول که دولتی است این کار را کرده. البته احتمالاً برای پرسپولیس هم این کار را خواهند کرد. با این وضعیت دیگر جای شبهه‌ای باقی نماند که بگویند خودشان این کار را کرده‌اند. متأسفانه این باب شده که می‌گویند فلانی پول داده فلان کار را برایش انجام بدهند.

حدس خودتان چند درصد رأی بود؟
حدس می‌زدم که یک رأی خوب بیاورم ولی حقیقتاً خودم هم فکر نمی‌کردم ۹۸ درصد هواداران به من رأی بدهند، چون خیلی زیاد است. دوستان دیگر هم بودند از جمله جناب قریب، آشتیانی و فتحی یا سایر دوستان، با این وجود زبانم قاصر است جز اینکه بگویم ممنونم از این لطف هواداران، چون این اتفاق به من روحیه می‌دهد.

تقلبی در انتقال آرا به حساب شما صورت نگرفته است؟
اگر کسی می‌خواست تقلب بکند فوراً آقای وزیر ارتباطات مانند موضوع برنامه ۹۰ ورود می‌کردند و مچ متقلب را می‌گرفتند. الحمدالله این نظرسنجی را خود همراه اول انجام داد و باز هم از این بابت سپاسگزارم.

اوضاع باشگاه را چطور ارزیابی می‌کنید؟
دوستان ما در تلاش هستند و از همه مهمتر این است که نگذارند پاتوسی برود، چون اگر برود به مشکل برمی‌خورند. ان‌شاالله که استقلال هرچه زودتر سروسامان بگیرد. حفظ او از نان شب واجب‌تر است.

این روز‌ها انتقاداتی به ورود یکی از اعضای هیئت‌مدیره به بحث نقل و انتقالات و مذاکره با بازیکنان به راه افتاده است. درست است که کامران منزوی به جای معاون ورزشی یا مدیرعامل با بازیکنان مذاکره کند؟
وقتی وریا غفوری و حسین حسینی رفتند تا با باشگاه مذاکره کنند با مسئولان نقل و انتقالات به مشکل خوردند و علیه باشگاه هم موضع گرفتند و در این شرایط مدیرعامل وقتی دید این بازیکنان به درد استقلال می‌خورند مجبور شد از آقای منزوی بخواهد که با این بازیکنان وارد مذاکره شود.

این با قواعد کلی کار همخوانی دارد؟
این مغایر با قوانین نیست و هر کسی در باشگاه بتواند کمک کند باید کمک کند. در پرسپولیس هم می‌بینیم که آقای نبی در حال مذاکره با بازیکنان است و همه می‌خواهند در کنار هم به باشگاه کمک کنند.

در مورد منتظری چه کاری باید صورت می‌گرفت؟
اگر یک باشگاه بازیکنش را نخواهد بهتر این است که سکوت کند. در این‌صورت بازیکن متوجه می‌شود که او را نمی‌خواهند.یا به تیمی دیگر می‌رود یا خداحافظی می‌کند. اینکه چند صدایی در یک باشگاه وجود داشته باشد فقط بحران‌ها را افزایش می‌دهد. بهتر است در این قبیل موارد حرفه‌ای رفتار کنیم.

فکر می‌کنید پاتوسی بماند؟
وقتی یک بازیکن یک میلیون دلار از اروپا پیشنهاد داشته باشد می‌ماند؟ البته امیدوارم که این اتفاق نیفتد و پاتوسی بماند که این از مهمترین کار‌های این روز‌های باشگاه استقلال است که این بازیکن را حفظ کنند.من همان زمان که تازه دو، سه بازی برای استقلال انجام داده بود گفتم قرارداد این بازیکن را تمدید کنند، اما مسئولان باشگاه محکم گفتند که با این بازیکن ۵/۱ ساله قرارداد دارند و بازیکن استقلال است. ما نیز با این اطمینان خیال‌مان راحت شد، اما حالا می‌بینیم که اتفاقات دیگری باید صورت بگیرد تا او بماند!

استراماچونی را چطور مربی‌ای شناختید؟
باید صبر کرد. هنوز زود است او را قضاوت کنیم. در برخورد ابتدایی حرفه‌ای و باشخصیت نشان داد ولی تحلیل فنی تیمش باید بعد از سومین بازی انجام شود. ما باید بازیکنان حرفه‌ای در حد قهرمانی در اختیار این مربی قرار بدهیم بعد توقع قهرمان کردن استقلال را از او داشته باشیم.
مرجع : خبر ورزشی