به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۵۹
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ساعت ۱۹:۲۶
کد مطلب : ۱۸۱۱۵
بازخوانی مصاحبه‌های قلعه‌نویی علیه ناپاکی فوتبال

وردي خواندند و فوتبال ناگهان پاک شد!

گروه ورزشی: امیر قلعه‌نویی که این روزها با حضور در مجلس شورای اسلامی شهادت می‌دهد که فوتبال ایران پاک است و مشکل فساد ندارد، بارها و بارها علیه داوری و دست‌های پشت پرده حرف زده است
وردي خواندند و فوتبال ناگهان پاک شد!
امیر قلعه‌نویی که این روزها با حضور در مجلس شورای اسلامی شهادت می‌دهد که فوتبال ایران پاک است و مشکل فساد ندارد، بارها و بارها علیه داوری و دست‌های پشت پرده حرف زده است. او یک‌بار در سال 84 گفته بود دست‌های پشت پرده اجازه نمی‌دهند استقلال با من قهرمان شود و جالب این‌که همان سال تیمش قهرمان شد! او بعدها هم بارها و بارها از توطئه افراد مختلف حرف زد. افرادی که به زعم او نمی‌خواستند امیر در تیم ملی، استقلال، سپاهان و تراکتورسازی موفق شود! قلعه‌نویی همیشه به شدت معتقد بود می‌خواهند او را خراب کنند البته امیر طبق روال عادی برنامه! اسمی از آن‌هایی که می‌خواهند خرابش کنند و دست‌های پشت پرده نمی‌برد اما مشخص بود که از برخی مسائل ناراحت است.

بهمن1390
قلعه‌نویی بعد از داربی معروف 2-3 زمانی که سرمربی تراکتور بود: « همه دیدند که در کمال تعجب بازهم تعداد تماشاگران پرسپولیسی در این بازی بیشتر بود. می خواهم این را بگویم که به نظر من، مدل پیروزی استقلال برابر تراکتورسازی، حتی خوشایند هواداران این تیم هم نبود. مطمئن باشید آنها هم احساس کرده بودند که استقلال بازی را در زمین نبرده و اتفاقات دیگه ای برای ثبت این پیروزی افتاده است. البته در روزهای اخیر خیلی گفتند که در بازی هایی هم به نفع تراکتورسازی سوت زده شده که من این را قبول دارم اما داوری هایی که به ضرر ما بوده، خیلی بیشتر بوده. شما نگاه کنید حتی هواداران استقلال هم نتوانسته اند پیروزی تیم شان در تبریز با آن شرایط را هضم کنند. رخ دادن حداقل ۴ اشتباه تاثیرگذار، آن هم در یک بازی فینال گونه و شش امتیازی، باعث شد که حتی استقلالی ها هم خوشحال نباشند. دست های پرده آنجایی خودش را نشان می دهد که در یک بازی فینال گونه، شش امتیازی و کاملا تاثیر گذار در قهرمانی، ناگهان ۴ اشتباه تاثیرگذار داوری، آن هم تماما به نفع یک تیم رخ می دهد.»

30مرداد1389
قلعه‌نویی در زمان مربیگری در سپاهان: «امروز سپاهان شده هووی همه، من نمی خواهم یک کلمه بی تربیتی را برای اظهار نظرهای دوستان بیان کنم اما اگر این اتفاقات ادامه داشته باشد، آن را بیان می کنم. همان مربی که نمی خواهم اسمش را ببرم بعد از بازی به من گفت، پس از اعلام پنالتی به سود سپاهان تمام سوت های داور به سود تیم ما بود. اتحادی غیابی در این مدت علیه سپاهان و قلعه نویی ایجاد شده و همه می خواهند ما را پائین بکشند و دوست ندارند سپاهان قهرمان شود».

8اسفند1390
قلعه‌نویی در فاصله 8بازی تا پایان فصل: «هنوز هم می گویم فوتبال ما دست های پشت پرده دارد. در همین بازی با استقلال دیدید که چطوری سر تیم ما را بریدند و بعد هم بازیکن من که قسم اهل بیت خورده بود که خطای هند نکرده است را محروم کردند. باور کنید تا وقتی مربیگری می کنم این بازی از حافظه ام پاک نمی شود.»

21شهریور1392
قلعه‌نویی بعد از باخت به ذوب‌آهن در لیگ امسال: «ما از ناحیه داوری ضربه خوردیم. کسانی می‌خواهند قلعه‌نویی را بزنند و به کیفیت کاری ندارند. امروز بازی زیبایی بود اما ما باز هم به اشتباه داوری باختیم؛ همانطور که دو باخت قبلی‌مان به این خاطر بود. آقایان نگاه ملی به استقلال ندارند و این طبیعی است چون آنها ما را دوست ندارند. یکسری مسائل وجود دارد که قلم‌ به دست‌های پاک با پرداختن به آنها علیه ما کار می‌کنند. فکر می‌کنم که باید جام اخلاق را به جای بازیکنان به داوران بدهند. اگر من هم سرم را پایین بیندازم و "چشم" بگویم، همه چیز خوب می‌شود. حالا ببینید من چقدر بدبخت شده‌ام که فردوسی‌پور درباره شخصیت حقیقی و حقوقی من حرف می‌زند. او در برنامه‌اش به شیرینی گفت که چون دو سال است به فوتبال آمده نباید حرف بزند و حالا من از خودش می‌پرسم که زمانی که ما بازی می‌کردیم، او کجای فوتبال بوده است. اصلا برای چه به فوتبال آمده؟ او به شیرینی گفت که کجای فوتبال است و من همین سوال را از خود فردوسی‌پور می‌پرسم.»

26فروردین1392
بعد از تساوی یک بر یک با سپاهان در لیگ دوازدهم: «در عمرم فوتبالی ام تا امروز چنین بی عدالتی در فوتبال ندیده بودم. قلم برخی ها ایرانی نیست. این قلم های آلوده نمی خواهند با قلعه نویی کار کنند و من هم نمی توانم خودم را با آنها هماهنگ کنم.»

5مهر1392
قلعه‌نویی بعد از شنیدن خبر محرومیت‌اش: « طی سال های گذشته همیشه شاهد این برخوردها بودم و صدایم هم درنیامده اما دیگر نمی خواهم سکوت کنم و علیه کمیته انضباطی شکایت می کنم. آقایان عدالت را رعایت نمی کنند و توقع دارند من ساکت باشم و این همه بی عدالتی را تحمل کنم. چرا باید تحمل کنم درحالی که خیلی ها به داوری انتقاد می کنند اما کسی به آن ها حرفی نمی زند.»
***
دقیقا معلوم نیست چرا، اما از زمانی که بحث تبانی در فوتبال ایران داغ شده، امیر قلعه‌نویی روزی چند مصاحبه مفصل انجام می‌دهد و اصرار می‌کند که فوتبال ما پاک پاک است! عده‌ای معتقدند که او به این دلیل تاکید دارد که فوتبال ما پاک است، چون یک طرف دعوا با داوران و فساد فوتبالی علی دایی ایتساده است. از طرفی دشمنان او هم چو انداخته‌اند که ممکن است پای خود این مربی هم به پرونده داوری باز شود.
مرجع : قانون انلاین

پرسپوليسى ٢ اتيشه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۹:۵۳
اصلا در حد مربي حرفه اى نيست بااين رفتاردوگانه استقلالي هام ازش دل خوشى ندارن!اميرخان چمدونتو ببند! بايد يا مثل على دايى پاى حرفات وايسى. يا برى! (146350)
استقلالی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۲۰:۲۳
خدا بیامرز ناصر حجازی رو (146374)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۲۰:۵۰
مثلن الان علی دایی حرفه ایه ؟؟
علی دایی تو مربی گری هیچ حرفی برا گفتن نداره.
اگرم الان داره صحبت از فوتبال ناپاک میکنه دلش برا فوتبال نسوخنه، میخواد نتیجه نتیجه ن/رفتن تیمشو توجیح کنه.
نمیگم فوتبال پاکه ولی اینا دارن عدم موفقیته 4 ساله تیمشونو گردن فسادو ناپاکیه فوتبال میندازن. (146385)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۰۰:۴۱
احسنت (146473)
محمجان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۲۰:۰۸
مرگ بر مافيا (146365)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۰۰:۴۶
زنده باد "مافیا"
جالبه آقای فردوسی پور این همه برنامه برای فساد در فوتبال درست کرد بدون هیچ دست آوردی. اونوقت هیچ بدون مدرکی و در حین کلکل، لقب مافیا رو چسبوند به قلعه نویی. سوءاستفاده از رسانه میلی در جهت اغراض میلی همینه! حالا میخواد عادل محبوب باشه یا 20 و سی ....، این کار ناجوانمردانه است (146476)
حامی حجازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۲۰:۲۰
واقعا نمیدونی چرا؟ چون این آقا بدجور پاش گیره... قهرمانی های بودار اون رو ملاحظه کنید ... محمدمهدی نظری در فجر و خیلی های دیگه رو مردم فراموش نمیکنن (146373)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۰۰:۴۱
شما پرسپولیسی هستی نه حامی حجازی به گمونم :))) (146472)
استقلالی 2 آتیشه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۲۰:۲۳
امیرخان داره از دایی و رویانیان دفاع میکنه تا مثل مربی بدنساز شون و آقای حاتم (معلوم نیست چکاره) نشن . (146375)
فوتبالی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۲۰:۳۰
خیلی تابلو از فوتبال پاک در ایران دفاع میکنه. (146377)
یه پرسپولیسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۲۱:۰۳
اگه فقط یک نفر رو بخوام بعنوان آدم پاک در فوتبال اسم بیارم زنده یاد ناصر حجازی هستند (146394)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۰۰:۳۰
البته ایشان هم اگر زنده بودند چشم دیدنشون را نداشتید! هر چی نباشه اون خدابیامرز هم یک مربی ایرانی بود.... (146465)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۲۱:۴۲
فوتبال پاک!!!! (146413)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۰۰:۰۴
قلعه نویی از وقتی که با عادل درافتاد فهمیدم که کارش تمومه! آخه مرد حسابی با کسی که هفته ای 3 ساعت برنامه زنده داره جطوری می تونی مقابله کنی! با کسی که به گفته مجله تایم، از قدرتمندترین مردان ایرانه و در عین حال از محبوب ترین ها هست با چه جراتی در می افتی؟ با دو تا باخت آنچنان زمینت می زنند تا بفهمی فوتبال پاکه یا ناپاک (146458)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۰۰:۲۵
چون دایی گفته فوتبال ناپاکه امیر و مایلی میگن پاکه .
می خواد مظلوم نمایی کنه امیر ، خدا میدونه از قهرمانی های امیر و ....
فکر کردین چرا با عادل خوب نیس چون به دست و پای او پیچیده و داره رسواش میکنه .... (146464)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۰۰:۳۴
عادل اگه رسواکن بود تو این 15 سال یه پرونده فساد رو میکرد نه اینکه دایی بیاد و قهرمانی رو رسوا کنه! توپهای آل اشپورت چی شد!؟ کافی بود اون خبرنگاری رو که تو آلمان فرستاد برای داوری رپورتاژ آگهی درست کنه رو می فرستاد پرس و جو کنه که بالاخره این توپها اصل هست یا نه! یه برنامه درست کرد اون قاچاقچیه رو حسابی ترسوند و معلوم نیست بعدش چی شد که دیگه پیگیری نکرد (146468)
احسان
United States
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۰۲:۰۹
متن بسیار ضعیف، بی منطق، با نکاتی جسته و گریخته و بی سر و ته. (146496)