به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۶:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۰۶ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب : ۱۸۱۱۵۴

مكرون: به روحانی درباره برجام اخطار دادم

گروه سیاسی: رئیس جمهور فرانسه، گفت به حسن روحانی اعلام کرده است ترک برجام یا هر علامت دیگری که نشان دهد تهران قصد تخطی از برجام را دارد، یک خطا خواهد بود.
مكرون: به روحانی درباره برجام اخطار دادم
امانوئل مکرون، با بیان اینکه باید فشار را بر ایران نگه داشت،خطاب به خبرنگاران گفت: «من سه شنبه با رئیس‌جمهور روحانی حرف زدم و به او گفتم هرگونه خروج از توافق یک خطا خواهد بود و فرستادن هر نشانه‌ای دال بر حرکت در چنین جهتی یک خطا است.» خبرگزاری رویترز به نقل از سه دیپلمات گفته است آژانس بین المللی انرژی اتمی در آخرین آمارگیری خود، میزان ذخایر اورانیوم غنی شده ایران را حدود ۲۰۰ کیلوگرم اعلام کرده است. با توجه به اینکه تولید روزانه اورانیوم غنی شده ایران حدود ۱ کیلوگرم است؛ این آخر هفته میزان ذخایر از حد مجاز پیش بینی شده در توافق اتمی یعنی ۲۰۲.۸ کیلوگرم خواهد گذشت.

امانوئل مکرون که به مناسبت اجلاس سران بیست کشور صنعتی در اوزاکای ژاپن حضور دارد همچنین گفت بنابر اطلاعات دستگاه های فرانسه، پهپاد آمریکایی که در روز ۲۰ ژوئن توسط ایران سرنگون شد «در حریم هوایی بین المللی بوده است»، نه آنطور که تهران ادعا میکند در حریم هوایی ایران. رئیس جمهور فرانسه گفت فردا جمعه در حاشیه اجلاس سران بیست با دونالد ترامپ دیدار خواهد کرد. وی گفت در این ملاقات می کوشد تا از افزایش تنش در جهت رویارویی نظامی پیشگیری کند و «حداکثر سعی» خود را خواهد کرد تا «هیچکس کار غیرقابل برگشتی انجام ندهد».
برچسب ها: امانوئل مکرون