به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ساعت ۱۸:۴۶
کد مطلب : ۱۸۱۱۶

ورود 2 بندجدید به قبوض آب‌مصرفي+عکس

گروه جامعه: تازه‌ترین قبض آب صادر شده توسط وزارت نیرو از افزایش 100 ریالی قیمت هر مترمکعب آب مشترکان شهری در سکوت کامل خبری حکایت دارد.
ورود 2 بندجدید به قبوض آب‌مصرفي+عکس
در تازه‌ترین قبض آب صادر شده توسط  وزارت نیرو  ( 7 مهرماه 92) ، بندهای جدید اضافه شده که نرخ مصرف آب مشترکان شهری را با افزایش مواجه کرده است.بررسی‌ها حکایت از آن دارد که وزارت نیرو، هر مترمکعب آب مصرفی مشترکان شهری را در سکوت کامل خبری، به ازای هر مترمکعب 100 ریال در قالب "بند 76 قانون بودجه" گران‌تر کرده است.در همین حال، جالب تر آن‌که وزارت نیرو بدون هیچ گونه اطلاع رسانی، مابه‌التفاوت این افزایش قیمت در نیمه اول سال را یکدفعه در قبض مشترکان در قالب بندی به نام "مانده قبلی" محاسبه کرده است.

در بند 76 قانون بودجه سال 92 کل کشور آمده است: "وزارت نیرو از طریق شرکت های آبفای شهری سراسر کشور مکلف است علاوه بر دریافت نرخ آب‌ بهای ‌شهری به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب مبلغ یکصد (100) ‌ریال از مشترکین آب دریافت و به خزانه‌ داری کل کشور واریز نماید. 100 درصد وجوه دریافتی تا سقف سیصد و نود میلیارد (390.000.000.000) ریال از محل حساب مذکور صرفا جهت آبرسانی شرب روستایی اختصاص می‌یابد. اعتبار مذکور براساس شاخص کمبود آب شرب سالم بین استان های کشور در مقاطع 3 ماهه از طریق شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور توزیع می‌شود تا پس از مبادله موافقتنامه بین معاونت برنامه‌ ریزی استانداری‌‌ ها و شرکت های آب و فاضلاب روستایی استان ها هزینه شود. اعتبار مذکور حسب وصولی‌ ها 100 درصد تخصیص‌ یافته و وجوه فوق به‌ عنوان درآمد شرکت ذیربط محسوب نشده و مشمول مالیات نمی‌ شود."



یک مقام آگاه در این باره گفت: دو ماه پیش اجرای بند 76 قانون بودجه 92 به شرکت‌های آبفای شهری کشور ابلاغ شد و بر اساس همین قانون شرکت‌ها تغییرات جدیدی را در قبوض آب مشترکان شهری اعمل کرده اند.



وی بیان داشت: برای گسترش خدمات رسانی به آب و فاضلاب روستایی کشور، قرار است از ماه جاری که در واقع در آخرین قبض صادرشده برای شهروندان اعمال شده است، برای هر مترمکعب آب مصرفی مشترکان 100 ریال اضافه دریافت صورت گیرد و منابع حاصل از آن به توسعه آبرسانی در روستاها اختصاص یابد. وی خاطر نشان کرد: بنابراین دو بند جدید در قبوض دوره جدید مشترکان شهری کشور وارد شده که یکی مربوط به مانده بدهی مشترکان در 6 ماه اول سال از محل اجرای بند 76 قانون بودجه 92 است که تاکنون اعمال نشده بود و دیگری نیز اجرای این بند در ماه جاری و دریافت مبلغ 100 ریال برای هر مترمکعب مصرف خواهد بود. پیش از این، قیمت برق و گاز هم با عناوین مختلف در سکوت کامل خبری گران شده بودند.
مرجع : عصر ایران

۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۹:۰۰
همینو کم داشتیم. گل بود به سبزه نیز آراسته شد (146328)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۲۲:۱۵
اینم از دولت تدبیر و امید>> (146420)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۹:۰۲
حسن آقای کلید ساز!! ظاهرا بجای کلید داری قفل هارو رو میکنی!!!! (146331)
گوگول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۹:۰۵
تا این 44 هزار تومان را از حلقوممان بیرون نکشند دست بردار نیستند! شما را به خدا ! ما یارانه نمیخواهیم وضعیت را به چند سال قبل برگردانید! به خدا کمرمان شکست! همیشه از روی زن وبچه هایمان باید خجالت بکشیم! مگر به خدا ایمان ندارید؟؟؟؟؟ (146332)
نمت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۲۰:۳۰
440هزارتومان از حلقوممان در اومده . کجای کاری ؟ (146378)
خورشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۰۰:۰۵
همون ماه اول که برای اولین بار یارانه ها رو دادن در اومد (146459)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۹:۴۰
بعید میدانم اگر واقـــــعــــــا این مبلغ برای توسعه آبرسانی در روستاها اختصاص یابد کسی مشکلی با افزایش قیمت داشته باشد . (146337)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۹:۵۰
دست نشانده های احمدی نژاد... (146347)
رضا
United States
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۹:۵۷
عجب مملکتی داریم روی گنج خوابیدیم برای عمران و ابادی از مردم گدایی میکنند پول ها جای دیگر میره از جیب مردم نگون بخت خرج میکنند خدا را خوش نمی اید دست از سر مردم بر دارید (146353)
ارش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۲۰:۰۲
سه تا مرغ یکماهه مصرف میشه 44هزار تومان بقیه اقلام خوراکی شیر و لبنیات میوه سبزیجات روغن خوراکی باز هم بگم؟؟؟؟ (146357)
مشتاق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۲۰:۰۵
مسئول محترم چرا اين پول را از مشتركين اب مي گيريد وضع روستايين از ما شهرنشينان
خيلي بهتر است اب بها همينطور هم زياد هست.من كه به سهم خودم راضي نيستم. (146363)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۲۲:۴۶
از دولت روحانی این حرکات توقع نیست. مخصوصا به لحاظ پنهانکاری عمل کردن! (146426)
گياه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۰۷:۴۸
كم كم دم خروس را خواهيد ديد. (146516)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۲۳:۳۳
اینکه قبض اب 8000 تومان60000 تومان شده بااین حرفها ونمایشها ادم روقانع نمیکنه . (146446)