به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۰۷ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۱۸۱۱۸۵

کاهش دمای هوای تهران از هفته آینده

گروه جامعه: مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از بارش پراکنده باران و کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور از هفته آینده خبر داد.
کاهش دمای هوای تهران از هفته آینده
احد وظیفه در این باره اظهار کرد: جمعه (۷ تیر) در برخی مناطق استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در ساعات بعداز ظهر بارش پراکنده پیش بینی می‌شود. شنبه (۸ تیر) نیز در اکثر مناطق کشور آسمان صاف و آرام است.وی ادامه داد: از اواسط روز یکشنبه (۹ تیر) و طی روز دوشنبه (۱۰ تیر) بارش باران و کاهش نسبی دما در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و غرب سواحل دریای خزر شامل استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران رخ خواهد داد. روز دوشنبه (۱۰ تیر) نیز بارش در گیلان و غرب مازندران شدت خواهد داشت.مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: سه شنبه (۱۱ تیر) بارش پراکنده در استان‌های مازندران، گلستان و شرق گیلان ادامه خواهد داشت. همچنین طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به ترتیب (۱۰ و ۱۱ تیرماه) به ویژه در ساعات بعداز ظهر در شمال شرق، شرق و در جنوب استان‌های سمنان، تهران و شمال اصفهان وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وظیفه در پایان به وضعیت جوی پایتخت نیز اشاره کرد و گفت: برای تهران در روز شنبه (۸ تیر) روز و شب، آسمانی صاف تا کمی ابری با بیشینه کمینه دمای ۴۰ و ۲۶ درجه سانتی‌گراد، در روز یکشنبه (۹ تیر) آسمانی صاف در بعد از ظهر افزایش ابر و وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۹ و ۲۸ درجه سانتی‌گراد، در روز دوشنبه (۱۰ تیر) آسمانی صاف و وزش باد در بعد از ظهر افزایش ابر گاهی و وزش باد شدید با بیشینه و کمینه دمای ۳۷ و ۲۴ درجه سانتیگراد و در روز سه‌شنبه (۱۱ تیر) نیز آسمانی صاف و وزش باد گاهی وزش باد شدید با بیشینه و کمینه دمای ۳۵ و ۲۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.
مرجع : ایسنا